• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91051408465
  • خبرنگار : 71234

در گفت‌وگو با ايسنا مطرح شد؛

مصباحي مقدم: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران نشان‌دهنده به بازيچه گرفتن تحريم‌هاست

مصباحي مقدم: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران نشان‌دهنده به بازيچه گرفتن تحريم‌هاست

نماينده مردم تهران در مجلس، برگزاري اجلاس نم را نشان‌دهنده به بازيچه گرفتن تحريم‌ها عنوان كرد.

نماينده مردم تهران در مجلس، برگزاري اجلاس نم را نشان‌دهنده به بازيچه گرفتن تحريم‌ها عنوان كرد.

وي اظهار كرد: برگزاري اين اجلاس در ايران نشان مي‌دهد كه ما به تحريم‌ها بي‌اعتنايي كرده و تحريم‌ها بر اوضاع كشور اثري نداشته است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه بعد از رياست ايران بر جنبش عدم تعهد اميدهاي زيادي ايجاد شد، گفت: در دوران رياست ايران امكان تهيه قطعنامه با كيفيت بالاتر حاوي بندهايي با محتويات كمك به نهضت‌هاي آزادي‌بخش، بيداري اسلامي در منطقه و نهضت‌هاي ايجاد شده در كشورهاي صنعتي پيشرفته همچون جنبش وال‌استريت وجود دارد.

به گفته وي، ايران با برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد نشان مي‌دهد كه تحريم‌ها را بازيچه گرفته است.

مصباحي مقدم ادامه داد: در همين راستا قطعنامه نهايي نشست جنبش عدم تعهد مي‌تواند علاوه بر كمك به اين حركت‌ها، مسايل ديگري همچون موضوع هسته‌يي ايران را در برگيرد، رويكردي كه تاكنون چند بار در بيانيه‌ها و قطعنامه‌هاي كشورهاي عضو عدم تعهد در شوراي حكام انرژي هسته‌يي به نفع ايران ذكر شده است و در اجلاس پيش‌رو نيز با صدور قطعنامه قوي در مورد اين فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي تكرار شد.

اين نماينده اصولگراي مجلس نهم در ادامه با اشاره به تاريخچه شكل‌گيري جنبش عدم تعهد، گفت: بنيانگذاران اين جنبش، عبدالناصر، جواهر لعل نهر و سوكارنو روساي كشورهاي مصر، هند و اندونزي بودند كه اين جنبش را با هدف اتخاذ تصميمات عادلانه و مواضعي متفاوت نسبت به دو قدرت بزرگ جهاني آن زمان يعني آمريكا و شوروي سابق پايه‌گذاري كردند.

مصباحي‌مقدم افزود: بعد از رياست روساي اين سه كشور بزرگ اسلامي، غيرمتعهدها سير نزولي را طي ساليان گذشته طي كردند اتفاقي كه اكنون با رياست ايران انتظار مي‌رود سير صعودي داشته باشد؛ اكنون غير متعهدها مي‌توانند فعالانه تقاضاي داشتن چند سهميه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را داشته باشند تا در كنار قدرت‌هاي هسته‌يي دنيا جلوي استفاده از حق وتو را توسط برخي از اين قدرت‌ها آن هم به دليل كسب منافع خودشان بگيرند.

نماينده مردم تهران در مجلس در پايان با اشاره به جو‌سازي‌هاي اخير دشمنان در مورد حضور كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس پيش‌رو گفت: با توجه به ميزباني ايران در اجلاس به نظر مي‌رسد كه اين نشست يكي از اجلاس‌هاي با كيفيت نسبت به ادوار گذشته خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha