• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91022012050

خبرنگار ايسنا از شرم‌الشيخ

وزیر خارجه مصر: "نم" به اتحاد با مردم فلسطین براي دسترسی به حقوق انسانی‌شان توجه كند

وزیر خارجه مصر: "نم" به اتحاد با مردم فلسطین براي دسترسی به حقوق انسانی‌شان توجه كند

نشست وزیران خارجه کشورهای عضو عدم تعهد با سخنرانی افتتاحیه محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر در شرم‌الشیخ آغاز شد.

نشست وزیران خارجه کشورهای عضو عدم تعهد با سخنرانی افتتاحیه محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر در شرم‌الشیخ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به مصر، کامل عمرو در این نشست گفت: این کنفرانس مهم اولین رویداد مهم بین‌المللی است که پس از انقلاب باشکوه مصر در این کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا دستاوردها و چالش‌هايی که پیش روی نشست سران در سال 2009 بوده است را بررسی کنیم، افزود: در نشست وزیران خارجه باید موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را که امروزه با آنها سروکار داریم بررسی کنیم. وزیر خارجه مصر با اشاره به برخی مسائل و مشکلات پیش روی کشورهای جهان سوم بر ضرورت همکاري جمعی کشورها در جنبش عدم تعهد تاکید کرد و ادامه داد: این مشکلات باید در نشست ماه آینده كنفرانس جهانی سازمان ملل متحد در زمینه توسعه پایدار (ریو+20) بررسی و مدنظر قرار گیرد.

کامل عمرو تصریح کرد: ما به برجسته کردن نقش نم در سازمان ملل و شورای حقوق بشر و سایر ارکان‌های سازمان ملل نیاز داریم .

وی افزود: همان طور که نم در ایجاد یک توازن بین شرق و غرب در طول دوره جنگ سرد موفق بوده است امروز نیز می‌تواند بازیگر فعالی در زمینه ایجاد صلح و ثبات باشد. نم باید نقش محوری در پایان دادن به سلطه تک قطبی شورای امنیت داشته باشد که در نتیجه نگرش شورای امنیت شاهد منازعات بزرگ نظامی بوده‌ایم.

وزیر خارجه مصر گفت: نم دستاوردهای خوبی در زمینه خلع سلاح و امنیت جهانی داشته است و در کنفرانس منع اشاعه و خلع سلاح هم حضور فعالی داشته است.

عمرو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انجام اقدام عملی برای توقف شهرک سازی در مناطق اشغالی شد و بر ضرورت تداوم حمایت‌های نم از حقوق مردم غزه و فلسطین تاکید کرد و گفت: مصر نم را به اتحاد با مردم فلسطین براي دسترسی به حقوق انسانی خود در غزه و کرانه غربی توجه می‌دهد و خواهان توجه نم به وضعیت زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسراییل است. باید اقدام عملی برای توقف شهرک‌سازی صورت گیرد.

وی گفت: می‌خواهم بر اهمیت درخواست فلسطینی‌ها بر عضویت دائم در سازمان ملل تاکید کنم.

وزیر خارجه مصر در پایان گفت: شکی نیست که این اجلاس برای تذوین اسناد نشست تهران اهمیت ویره‌ای دارد و ما برای ایران در ریاست خود آرزوی موفقیت می‌کنیم که بتواند اهداف نم را به خوبی پیگیری کند و برای مردم کشورهای ما دستاوردهای خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha