• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91050402718
  • خبرنگار : 71430

كاهش تعداد ناظران در سوريه به 150 تن/ رئيس جديد ناظران وارد دمشق شد

كاهش تعداد ناظران در سوريه به 150 تن/ رئيس جديد ناظران وارد دمشق شد

سخنگوي ناظران بين‌المللي سوريه با اشاره اينكه رئيس جديد ناظران وارد دمشق شد، اعلام كرد تعداد ناظران بين‌المللي در سوريه به 150 نفر كاهش خواهد يافت.

سخنگوي ناظران بين‌المللي سوريه با اشاره اينكه رئيس جديد ناظران وارد دمشق شد، اعلام كرد تعداد ناظران بين‌المللي در سوريه به 150 نفر كاهش خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سوسن غوشه، سخنگوي ناظران بين‌المللي مستقر در سوريه در گفت‌وگو با روزنامه الوطن اين كشور اعلام كرد كه بيش از 100 تن از ناظران بين‌المللي مستقر در سوريه خاك اين كشور را ترك كردند چرا كه شرايط امنيتي در سوريه اجازه ادامه كار به آن‌ها را نمي‌داند و اصولا آتش بسي در كار نبود كه بتوان بر آن نظارت كرد.

وي افزود: تصميم براي خروج اين بخش از ناظران هفته گذشته اتخاذ شد و خروج آن‌ها از اوايل هفته گذشته آغاز شده است.

غوشه با اشاره به قطعنامه شوراي امنيت درباره ناظران بين‌المللي گفت: در قطعنامه شوراي امنيت ذكر شده كه تعداد ناظران مي‌تواند تا 300 تن افزايش يابد و تاكيد نكرده كه اين ناظران حتما بايد 300 تن باشند.

وي ادامه داد: تعداد ناظران به 150 ناظر در سوريه كاهش مي‌يابد و اگر اين افراد توانستند ماموريت خود را به خوبي انجام دهند بار ديگر تعداد ناظران مستقر در سوريه به 300 تن افزايش خواهد يافت.

سخنگوي صلح‌بانان سازمان ملل با اعلام اينكه هم‌اكنون بيش از 150 ناظر در سوريه مستقر هستند، گفت: صلح‌بانان سازمان ملل هم‌اكنون در مناطق مختلف به بازديد بيمارستانها و مناطقي مي‌روند كه آوارگان در آن اسكان داده شده‌اند.

وي هم‌چنين اعلام كرد: بابكر گاي، رئيس سنگالي‌الاصل ناظران بين‌المللي كه به تازگي به جاي رابرت مود، به اين مقام انتخاب شده است امروز به همراه مارگارت كري، معاون آمريكايي خود وارد دمشق شدند.

رابرت مود، رئيس پيشين صلح‌بانان سازمان ملل پنجشنبه و در پي پايان ماموريتش خاك سوريه را به مقصد ژنو ترك كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha