• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۱:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91050200744
  • خبرنگار : 71186

رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان:

قيمت خودروهاي وارداتي مورد تاييد ماست

قيمت خودروهاي وارداتي مورد تاييد ماست

رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان هرگونه تخلف واردكنندگان خودرو در حوزه گران ‌فروشي و تاخير در تحويل محصولات پيش‌فروش شده را تكذيب كرد.

رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان هرگونه تخلف واردكنندگان خودرو در حوزه گران ‌فروشي و تاخير در تحويل محصولات پيش‌فروش شده را تكذيب كرد.

جواد تقوي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين كه شنيده شده برخي واردكنندگان از تحويل خودروهاي پيش‌فروش شده به خريداران خودداري كرده يا خودرو را ديرتر از موعد مقرر تحويل مي‌دهند، خاطرنشان كرد: در جلسه‌اي كه با واردكنندگان داشتيم، مشخص شد كه حتي در برخي از پيش‌فروش‌هاي بلندمدت شش ماهه يا سه ماهه نيز، خودرو در مدت زمان كوتاه‌تري تحويل خريدار مي‌شود.

وي ادامه داد: درواقع واردكنندگان تاخيري در تحويل خودروي پيش‌فروش شده نداشته و بعضا خودرو را در زمان كوتاه‌تري نيز تحويل مي‌دهند.

تقوي در پاسخ به اين كه آيا خودروهاي وارداتي نيز مانند خودروهاي داخلي مشمول قيمت‌گذاري هستند، اظهار كرد: قيمت خودروهاي وارداتي نيز مانند خودروهاي داخلي، بر اساس آناليز قيمت صورت مي‌گيرد. در اين بررسي موضوعاتي همچون نرخ ارز، عوارض گمركي و ديگر هزينه‌هاي واردات به اضافه‌ سود قانوني واردكنندگان، مبناي تعيين قيمت قرار مي‌گيرد.

رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تاكيد كرد: بنابراين تمام خودروهاي وارداتي، نرخ مصوب و مشخصي دارند و بايد به اين نرخ‌ها عرضه شوند. سازمان حمايت نيز بر روي سيستم فروش واردكنندگان خودرو نظارت مي‌كند تا قيمت‌هاي مصوب رعايت شود.

وي در پاسخ به اين كه به گفته رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، برخي از واردكنندگان به جاي عرضه مستقيم محصولات به نرخ مصوب، آنها را با قيمتي بالاتر به واسطه‌ها واگذار مي‌كنند، اظهار كرد: اين موضوع جزو شنيده‌هاست و ما گزارشي در اين خصوص نداشته‌‌ايم. اگرچه اگر مصداق داشته باشد، تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از بروز تخلفاتي همچون تاخير در تحويل خودروي پيش فروش شده، گران فروشي و عدم عرضه مستقيم خودروهاي وارداتي خبر داده بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha