• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91050100651
  • خبرنگار : 71439

تذكرات كتبي نمابندگان به مسوولان:رسیدگی سریعتر به پرونده كهریزک/علل كشتار مسلمانان ميانمار

تذكرات كتبي نمابندگان به مسوولان:رسیدگی سریعتر به پرونده كهریزک/علل كشتار مسلمانان ميانمار

تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي توسط جواد جهانگیرزاده قرائت شد.

تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي توسط جواد جهانگیرزاده قرائت شد.

به گز ارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين تذكرات بدين شرح است:

**موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه به وزیر راه و شهرسازی : جبران خسارات مسکن مهر گلستان شهر به دلیل وقوع سیل در گلستان شهر، به وزیر صنعت، معدن و تجارت :رعایت ۱۰ درصد از تسهیلات ریالی برای توسعه ملی بین استان ها و توجه به جبران معوقات صنعت و معدن.

**شوهانی نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان به وزیر نفت : تسهیل در گازرسانی به شهرهای ایلام، ملک شاهی و صالح آباد و برخی روستاهای شمال ایلام و به وزیر راه و شهرسازی: توضیح پیرامون تأخیر ۴۸ ساعته پرواز در ایلام.

**نوری نماینده مردم شوش به رئیس جمهور: صدور دستور تسریع در اجرای مصوبات هیأت وزیران به استان خوزستان.

**نگهبان سلیمی نماینده مردم خاف و رشتخوار به وزیر جهاد کشاورزی :خرید تضمینی محصول پنبه کاران شهرستان های حوزه انتخابیه و جلوگیری از واردات پنبه.

**دستغیب نماینده مردم شیراز به وزیر جهاد کشاورزی :عرضه محصولات زیستی فاقد آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی در بخش های کشاورزی، دام و طیور.

**خضری نماینده مردم ایرانشهر و سردشت به وزرای کشور و امور اقتصادی و دارایی :تخصیص اعتبار برای بازارچه مرزی کیله سردشت و رفع ممنوعیت از ورود کالاهای اساسی.

**بشیری نماینده مردم پاکدشت به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در تأمین توزیع نهاده های مورد نیاز دامداران کشور.

**حسینی نماینده مردم زابل و هیرمند به وزیر کشور: مقابله با مافیای دام و حمایت از دامداران در کشتارگاه‌های زابل.

**مرادی نماینده مردم سنندج و دیوان دره به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در کردستان به ویژه در مناطق روستایی سنندج، کامیاران و دیوان دره.

**سجادی نماینده مردم فریمان، سرخس و احمدآباد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: توضیح علت عدم نظارت و سوء استفاده های بخش خصوصی در مخابرات.

**برومند داشقاپو نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار به رئیس جمهور: مصوبه هیأت وزیران در خصوص غیر فعال نمودن بازارچه مرزی به ویژه بازارچه مرزی بیله سوار.

**آقایی مغانجویی، حسین زاده، میرمرادزهی، حسن نژاد، فتاحی، خزری، علوی، جراره، آرامی، محبی، علیپور، جهانگیرزاده، جمیری، حسینی و منوچهری به رئیس جمهور: ابطال مصوبه در خصوص فعال نمودن ۳۱ بازارچه مرزی از ۵۱ بازارچه مرزی کشور.

**موسوی اصل نماینده مردم گرمی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اتخاذ تدابیر لازم برای ارائه خدمات لازم برای ایجاد مرز مشترک با کشور آذربایجان.

**هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم میناب، رودان، سیریک و بشاگرد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : ایجاد زیرساخت فناوری و اطلاعات در روستاهای میناب، رودان، جاسک و بشاگرد.

**کیایی نژاد نماینده مردم نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی : تسریع در اجرای مصوبه هیأت وزیران پیرامون احتساب مقرری ایام بیکاری و افزایش غیبت در نساجی مقدم.

** قاضی‌پور، کیایی‌ن‍ژاد، حسینی صدر، فتاحی مددی، بزرگواری، ابوترابی‌، بشیری، نجابت، جلیلی، کاشانی، سلیمی، جعفری، امیرآبادی، فراهانی، آقاتهرانی ، نوری قزلجه، جعفری بند، خلخالی، انصاری، حسن‌پور بیگلری، محسنی ثانی، رضایی، پورمختار، حسینی، سبحانی‌فرد، منوچهری، قربانی، بیگلری، اسماعیل‌نیا، عباسی، طلا، خسروی، علی‌لو به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی : تسریع در اجرای مصوبه هیات وزیران درخصوص احتساب مقرری ایام بیکاری و افزایش ایام غیبت در کارخانجات نساجی مقدم.

**جلیلی نماینده مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا به وزیر نیرو : توضیح درباره قطع سه ماه آب و برق ۷۰ خانوار روستای لالی و اندیکا.

**فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به رئیس جمهور : تسریع در تقدیم لایحه تشکیل وزارتخانه‌های تازه تاسیس و تسریع در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با همکاری قوای سه گانه.

**حسن‌پور، بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر نفت: اعزام هیات ویژه جهت رسیدگی به وضعیت گازرسانی روستاهای بخش شهرستان بردسیر سیرجان و شهرهای گلزار و لاله‌زار.

**فتاحی نماینده شهربابک به وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و جهادکشاورزی: نظارت بر فعالان بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی.

**مددی نماینده میانه به وزیر آموزش و پرورش : کسری در پرداخت مابه‌التفاوت افزای حقوق سنواتی بازنشستگان قبل از سال ۷۹.

**امیرآبادی فراهانی نماینده قم به وزرای نیرو و کشور: محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان قم به نرخ مناطق گرمسیری و توضیح درباره علت عدم حضور استاندار و مدیران استان قم در جلسه شورای اسلامی استان.

**جدگال و اربابی نمایندگان چابهار نیک‌شهر و کنارک،‌اقلید، ایرانشهر، سرباز، دگلان، فنوج، لاشار و بنت و آشار به وزیر کشور : تسریع در انتخاب فرماندار نیک‌شهر.

**موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان به رئیس جمهور: صدور دستور جاری نمودن آب در بستر زاینده‌رود جهت استفاده کشاورزان و باغداران شهرستان فلاورجان؛ به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : جلوگیری از معرفی فیلم‌های سینمایی ضدارزشی به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره‌های بین‌المللی ، به وزیر صنعت،‌معدن و تجارت : جلوگیری از چند نرخی نمودن قیمت ارز ؛ به وزیر امور خارجه جهت تجدیدنظر در روابط دیپلماتیک با دولت میانمارو اقدام لازم برای برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران کنفرانس اسلامی جهت جلوگیری از نسل‌کشی در میانمار و به وزیر کشور : تسریع در اجرای قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری درخصوص روستاهای با جمعیت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شهرستان فلاورجان.

**پیرموذن‌ و اسدی نمایندگان اردبیل، نیر و سرعین و مشکین‌شهر به رئیس جمهور: صدور دستور مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی.

**یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد به وزرای اقتصادی و دارایی و جهادکشاورزی: جلوگیری از واگذاری زمین‌های زراعی تهران به سرمایه‌گذاران.

**مطهری نماينده تهران ، ري و شميرانات به وزیر آموزش و پرورش: شفاف‌سازی وضعیت بیمه بازنشستگان و شاغلان وزارت آموزش و پرورش و به وزیر امور خارجه : اقدام لازم جهت برگزاری جلسه فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی جهت جلوگیری از نسل‌کشی در میانمار ، به وزیر صنعت،‌معدن و تجارت : جلوگیری از انحصاری شدن واردات کالاهای اساسی و استراتژیک، افزایش عرضه گوشت مرغ و قرمز جهت قیمت و تامین کاغذ یارانه‌ای جهت جلوگیری از افزایش قیمت کتاب.

**تابش نماینده اردکان به وزیر امور خارجه : اقدام لازم جهت جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار از طریق مجامع بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی

**حسینی نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:تسریع در تعیین تکلیف و برقراری مستمری رزمندگان بسیحی دارای بیش از یک سال سابقه حضور در جبهه.

**قاضی‌پور و جهانگیرزاده نمایندگان مردم ارومیه به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت : تسریع در عرضه مواد غذایی در ماه رمضان از طریق سربرگ‌های خانوار.

**فتاحی، قاضی‌پور، حسینیان و محجوب نمایندگان مردم ارومیه، تهران، اسلامشهر، شمیرانات و ری به وزیر صنعت، معدن و تجارت : تسریع در ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای بخش دولتی و خصوصی.

**قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر کشور: تاسیس فرمانداری مستقل شهر تسوج در آذربایجان شرقی.

**آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد به رئیس جمهور : اقدام لازم جهت تنظیم و کنترل قیمت کالاهای اساسی و به وزیر امور اقتصادی و دارایی : استمهال وام کشاورزان در استان های دچار خشکسالی من جمله لرستان.

**حسینی و عالی نمایندگان زابل، زهک و هیرمند به وزیر راه و شهرسازی: تعیین و تکلیف مسکن مهر سیستان و تسریع در اجرای طرح تعریض جاده زابل زاهدان همچنين تسریع در ترمیم جاده زابل ـ زهک نهبندان زاهدان و تاخیر در انجام خط هوایی زاهدان ـ تهران ؛ به وزیر کشور :جلوگیری از افزایش ناامنی در منطقه سیستان و بلوچستان.

**موسوی اصل نماینده گرمی به وزیر امور اقتصادی و دارایی : تسریع در اعطای وام به تولیدکنندگان داخلی.

**کیایی‌نژاد نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان به رئیس جمهور : جبران خسارت وارده ناشی از سیل به برخی روستاهای طالقان.

**رجبی نماینده مینودشت کلاله، مراوه تپه و گالیکش به وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی: تسریع در تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان کلاله و گالیکش.

**شوهانی نماینده ایلام، ایوان، و چرداول به وزير جهاد کشاورزی: تسریع در جبران خسارت وارده ناشی از خشکسالی به کشاورزان و به وزیر نفت: تسریع در اجرای پروژه نفتی مشترک آذر و چنگولر و به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی : تسریع در اجرای طرح ترفیع خدمات پرستاران و پرداخت کارانه دانشگاه علوم پزشکی.

**صانعی نماینده خرمشهر به وزیر آموز ش و پرورش: تسریع در تعیین تکلیف وضعیت استخدام مربیان پیش دبستانی

**سالک کاشانی به وزیر نفت : تسریع در تامین سوخت کشاورزان بخش اولیا و نظامی شهرستان اصفهان.

**ایرانپور نماینده مبارکه به وزرای صنعت و معدن و تجارت و کار و رفاه و تامین اجتماعی : جلوگیری از اخراج کارگران شرکت فولاد مبارکه.

**حسن‌پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی ساست ثبت‌نام از بیکاران.

**ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در ساخت بیمارستان نجف‌آباد و همچنين تسریع در کلنگ‌زنی و اختصاص بودجه هر چه سریع‌تر شهر تیران.

**محمدرضا تابش، احمد توکلی، حسینعلی شهریاری ، حسینی امیری، الیاس نادران، غلامعلی جعفرزاده امیرآبادی، حسین نجابت، رسایی، امیرآبادی، فراهانی، مصباحی‌مقدم، عابد فتاحی، محجوب، رجایی، دستغیب، زارغی، ثروتی، اکبریان به وزیر دادگستری: تسریع در موارد ارجاعی مجلس به قوه قضائیه موضوع ماده ۲۳۳ آیین‌نامه داخلی درخصوص رسیدگی به تخلفات دولت.

** تابش، توکلی، شهریاری، نادران، جعفرزاده، نجابت، رسایی، امیرآبادی فراهانی مصباحی مقدم، فتاخی ،محجوب، زارغی، دستغیب اکبریان امیری و ثروتی به وزیر دادگستری :لزوم رسیدگی سریعتر به پرونده جنایت کهریزک با گذشت بیش از سه سال از این واقعه تلخ.

**تابش، فتاحی، قاضی‌پور، رجایی،‌دستغیب، لاهوتی، ثروتی، پزشکیان، اکبریان، ندیمی، امیری خامکانی، محجوب به رییس جمهور و وزرای کشور و امور اقتصادی و دارایی : جدیت در تشکیل برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در سطح ملی و استان‌ها.

**عثمانی نماینده بوکان به وزیر راه و شهرسازی: رفع تعلل در ترمیم جاده سد شهید کاظمی بوکان و رفع تعلل در آسفالت راه روستایی شهرستان بوکان و رفع تعلل در ساخت بیمارستان شهرستان بوکان، اتمام مطالعه راه‌آهن میاندوآب به بوکان مطابق قانون بودجه.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha