• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91043118515
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیركل اوقاف خراسان جنوبی: مبلغان در ماه رمضان فرهنگ وقف را ترویج دهند

مدیركل اوقاف خراسان جنوبی: مبلغان در ماه رمضان فرهنگ وقف را ترویج دهند

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ وقف توسط مبلغان اعزامی در ماه رمضان تاكید كرد و گفت: روحانیون و مبلغان در حقیقت سفیران تبلیغ معارف دین در جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ وقف توسط مبلغان اعزامی در ماه رمضان تاكید كرد و گفت: روحانیون و مبلغان در حقیقت سفیران تبلیغ معارف دین در جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اسلام‌محوری و ولایت‌مداری و روحیه ایثار و مقاومت ملت سبب شده تا ایران اسلامی در جهان الگوی سایر كشورها قرار گیرد.

وی تصریح كرد: بیداری اسلامی منطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و این انقلاب به خاطر همین شاخص‌ها به پیروزی رسیده و تثبیت شده است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: عدم آگاهی مردم نسبت به برخی از مسائل دینی و اسلامی سبب بروز گناه، بزهكاری‌ها و اعمال خلاف شرع می‌شود كه در زمینه آگاهی‌بخشی دینی به مردم به ویژه نسل جوان روحانیت باید بیش از پیش تلاش و اهتمام داشته باشند.

گرایلی بر ترویج و بازگوكردن فرهنگ وقف توسط مبلغان در ماه مبارك رمضان تأکید و تصریح کرد: تنها عملی كه پرونده انسان را بعد از مردن باز نگه می‌دارد وقف است و تا زمانی كه خیرات آن عاید مردم شود در پرونده انسان ثواب ثبت می‌شود.

وی با اشاره به این‌كه «وقف قبل از اسلام وجود داشته است» اظهار كرد: در كشورهای یهودی بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آن‌ها با درآمدهای وقف اداره می‌شود و جای دارد كه فرهنگ وقف به معنای حقیقی كلمه در جامعه اسلامی ما نیز ترویج پيدا كرده و نهادینه شود.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: حضرت علی (ع) چاه‌های زیادی حفر و نخلستان‌های فراوانی كاشت و آن‌ها را وقف كرده و به پشتوانه همین وقف‌ها به تبلیغ دین پرداخت.

گرایلی بیان كرد: امام‌حسن (ع) به پشتوانه وقفیات نیروهای انسانی تربیت می‌كرد و ساز و برگ جنگ‌ را فراهم می‌ساخت و توانست نخستین حوزه‌های علمیه را تشكیل دهد.

وی ادامه داد: امامان معصوم با تكیه بر موقوفات و درآمدهای آن‌ها توانستند شیعیان را حفظ كرده و شاگردان بسیاری را تربیت كند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروزه با ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف می‌توانیم بر سرعت چرخه اقتصادی كشور بیفزاییم و فقر را از چهره جامعه بزداييم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha