• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042817335
  • منبع : نمایندگی قزوین

مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين:

مبلغان در ماه رمضان فرهنگ استفاده از كالاهاي داخلي را تبيين كنند

مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين گفت:

مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين گفت:

حجت‌الاسلام علي نعمت‌اللهي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «در سطح استان قزوين 1300مسجد فعال است» اظهار كرد: در پايان ماه شعبان تمام اين مساجد براي حضور مومنين در ماه مبارك رمضان غباروبي و عطرافشاني شدند.

وي به اعزام حدود يكهزار مبلغ به نقاط مختلف استان در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: همزمان با فرارسيدن ماه مبارك رمضان حدود يكهزار مبلغ به نقاط مختلف استان قزوين اعزام مي‌شوند كه از اين تعداد 800 نفر آقايان و حدود 200 نفر نيز بانوان هستند.

به گفته وي 400 نفر از اين مبلغان از استان‌هاي تهران و قم به استان قزوين اعزام شده‌اند و كار تبليغ را در ماه مبارك رمضان در اين استان انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به سرفصل توصيه‌ها و موضوعات فرهنگي، مذهبي، اجتماعي و... جهت استفاده مبلغين در منابر تبليغ و مجالس گقت: لزوم تبيين فرمايش مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در راستاي نامگذاري سال جاري به نام توليدملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، تبيين ولايت فقيه و جامعيت ولي فقيه، تبليغ خالص و عنايت ويژه به موضوع عفاف و حجاب، تاكيد بر پيشگيري از مواد مخدر، ترك محرمات نظير مصرف مشروبات الكلي، قبح روزه‌خواري و توصيه و تاكيد بر انجام واجبات از جمله موضوعاتي هستند كه در خصوص تبليغ آن‌ها در اين ماه مبارك رمضان به مبلغان توصيه شده است.

نعمت‌اللهي افزود: شركت پرشور مردم در مراسم شب‌هاي قدر، ضرورت فعاليت جهت تبليغ معارف اسلام و فرهنگ سازي براي جذب جوانان با استعداد به حوزه‌هاي علميه، بيان انديشه‌هاي ناب امام خميني(ره) در حوزه سياست خارجي، تشويق و ترغيب مردم به سوادآموزي و شركت در كلاس‌هاي مربوطه، تشويق خيرين به كتابخانه سازي و اداره كتابخانه‌هاي عمومي توسط مردم، بيان مستمر اهميت وحدت و همدلي ميان مردم و مسوولان و ترويج سبك زندگي ديني و بيان اهميت مقابله با سبك زندگي غرب از ديگر مواردي است كه مورد توجه قرار گرفته است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين با اشاره به ويژه برنامه‌هاي قرآني در نظر گرفته شده براي ماه مبارك رمضان اظهار كرد: آموزش روخواني قرآن و مباحث مفاهيم و تفسير قرآن كريم از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي قرآني هستند كه توسط مبلغان اجرايي مي‌شود.

نعمت‌اللهي با تاكيد بر اين‌كه «مبارزه با تفكرات انحرافي در دستور كار مبلغان قرار گرفته است» عنوان كرد: ما معتقديم مبلغ بايد هم در مبارزه با خرافه نقش خود را ايفا كند و هم بايد بدعت‌هايي كه ممكن است در دين وارد شود را مورد توجه قرار دهد و از ورود آن‌ها جلوگيري كند.

وي با تاكيد بر حضور پرشور مردم در مساجد گفت: درست است كه راديو و تلويزيون در اين ماه برنامه‌هاي مناسب و خوبي را پخش مي‌كنند اما اين موضوع نبايد موجب شود كه مردم از حضور در مساجد غافل باشند. چرا كه حضور در مساجد نيز موضوعيت دارد و بايد اين مساله تبيين شود.

مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان در خصوص تحقق فرمايش رهبر معظم انقلاب در سال جاري اظهار كرد: فرمايشات رهبر معظم انقلاب قبل از اين كه اقدامات اقتصادي را مطالبه كند نيازمند اقدامات فرهنگي است. چرا كه مردم ما هنوز از نظر فرهنگي در بخش مصرف كالاهاي داخلي مشكل دارند؛ يعني تمايل بيشتري براي خريد كالاها با مارك خارجي دارند.

وي افزود: براي فرهنگ سازي در اين زمينه از تمام ظرفيت ديني كه در اختيار سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين است از جمله تبليغ، ائمه جماعات، توصيه‌ها و روايات استفاده مي‌كنيم. در اعزام مبلغان نيز اين موضوع مورد توجه قرار گرفته است به اين صورت كه مبلغان موظف به تبيين فرهنگ استفاده از كالاهاي داخلي به مردم هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha