• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042816939
  • منبع : نمایندگی کردستان

شب‌های رمضان و طرح اذان تا اذان

شب‌های رمضان و طرح اذان تا اذان

رييس سازمان تبليغات اسلامي كردستان در يادداشتي تصريح كرد: اذان اعلام موجودیت اسلام و معرفی عقاید مسلمانان و فریاد علیه معبودهای خیالی است، اذان نماد هوشیاری و بیداری از غفلت و دنیاپرستی است.

رييس سازمان تبليغات اسلامي كردستان در يادداشتي تصريح كرد: اذان اعلام موجودیت اسلام و معرفی عقاید مسلمانان و فریاد علیه معبودهای خیالی است، اذان نماد هوشیاری و بیداری از غفلت و دنیاپرستی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، متن كامل يادداشت حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری به شرح زير است:

اذان شعار توحید، اقرار به وحدانیت خدا، رسالت محمد مصطفی (ص) و ولایت حضرت علی مرتضی (ع) و اولاد طاهرینش (ع) است. وقتی سخن از اذان می‌آید دل و جان با یاد نماز و نیایش عطرآگین می‌شود، نمازی که بازدارنده از فحشا و منکر است و عمود خیمه دین.

اذان تا اذان، نور تا نور است و سرچشمه فیض کمالات و معنویات، بخصوص اگر این چشمه نور با ماهی چون رمضان المبارک قرین شده و مردم را به حضور در ضیافت الله فرا بخواند.

اذان تا اذان فرصتی است بسیار ارزشمند و غنیمتی است بسیار گرانبها که بندگان خدا با اجابت و دعوت حق و گام نهادن در مسیر نور و معرفت پله‌های تکامل و اوج را طی كرده و همگام با عبادالله الصالحین به نجوا با معنوی نشسته و با قرآن و دعا انیس شده و شب‌های قدر را با نور معرفت و انس روشنایی می بخشند.

اذان تا اذان حبل‌المتین الهی است و ستارگان درخشان در شب‌های رمضان حلقه‌های وصل جاده عشقند و منادی شور وصال و دلدادگی. آری شب‌های رمضان هدیه‌های بی‌بدیل الهی به مشتاقان کمال، رهجویان وصال است و سفره افطار تا وعده سحر زنجیره لطف خداوند و فیض باران آسمان معنویت است.

زمزمه مناجات عاشقانه افتتاح و دعای سحر و حضور در مساجد و محافل رمضانیه و تلاوت آیات نور و انس با معبود ره‌آورد منحصر به فرد ضیافت الله و نمازهای عارفانه و نیایش‌های عاشقانه کهکشان نوری است از اذان مغرب تا اذان صبح که با دعوت حق و اجـابت مؤمنان با حضور در سفره ضیافت نور محقق شده است.

با توجه به این مهم متاسفانه گروهی عظمت و شوکت این لحظه‌ها و شب‌های ناب را نادیده گرفته و اذان تا اذان را از اوج ملکوت و عرفان به چاه مادیت و هوس تنزل داده و شب‌های رمضان را با شب‌های گلوبندک اشتباه گرفته و مردم را از سفره نور و فیض به سفره هوس و بیراهه و از محافل قدسی و مساجد به سینماها و تماشاخانه‌ها رهنمون می‌سازند، تا به جای تماشای ملکوت به تماشای فلان فیلم و فلان بازیگر و فلان داستان نشسته و شب‌های رمضانیه را با نسخه لهو و لعب به سر آورند، لابد این گروه تصور می‌کنند مخاطبین آن‌ها از دعوت نامه الهی جهت حضور مستمر در سفره فیض و نور رمضان معاف هستند و از مجاهده در جهاد اکبر که بهترین جلوه آن در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان جلوه می‌کند فارغ شده‌اند.

بی گمان همچنان که تکریم جایگاه و رعایت آداب و حرمت ماه مبارک رمضان در نزد خدای بزرگ بسیار مأجور است، بی حرمتی به آداب و حرمت این ماه مبارک نیز مسوولیت و عواقب خطیری دارد که همه باید از آن به خدای بزرگ پناه ببریم.

در مکتب پر فیض اسلام و در محضر پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت مطهرش (ع) آموخته‌ایم که ماه رمضان جلوه عبودیت و تقوی است و تمرین خویشتنداری در برابر هوس‌ها و خواسته‌های نفسانی و جلوه اکمل جهاد اکبر، در این ماه سفارش شده‌ایم به انس با قرآن و آشتی با دعا و نیایش و قرین شدن با اعمال و آداب خاصه شب‌ها و روزهای این ماه نور و معرفت برای کسب آمادگی و لیاقت حضور در شب قدر که از ارزشی والاتر از هزار ماه برخوردار است.

بزرگان دینی به ما توصیه کرده‌اند که قدر لحظه لحظه این ماه بزرگ را بدانیم تا در دنیا و آخرت دچار حسرت و افسوس نشویم و از این سفره فیض و توفیق میهمانی الهی حداکثر استفاده و نهایت بهره را ببریم. به ما گفته‌اند شب‌ها و سحرهای رمضانیه بهترین اوقات برای خوشه چینی از رحمت الهی و نیل به قرب و رضوان الهی است و حواسمان باشد نکند برخی طرح‌ها و برنامه‌ها آگاهانه و نا آگاهانه مردم را از مسیر هدایت به غفلت و گمراهی بکشاند.

اذان ندای هدایت و فطرت سوق دادن ایشان به خیرالعمل است و مبادا شأنیت و حرمت آن را بشکنیم. در ماه رمضان زمین، آسمان، جن و انس و ملک ندای ربنا سر داده و درهای بهشتی به روی روزه داران و مناجات کنندگان باز است و نسیم معنویت و عرفان بر دل‌های عاشق و عارف وزیدن می‌گیرد مبادا خلاف جهت حرکت کنیم.

امید است عنایت خاصه خداوند شامل حال ما شده و در ماه ضیافت الهی، ارمغان ارزشمند و هدیه بی بدیل آسمانی احسن الحال نصیب همه مشتاقان وصال و دوستداران کمال گردد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha