• جمعه / ۲۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91042313878
  • منبع : نمایندگی مازندران

محسن رضايي:باید تحریم ها خنثی شود

محسن رضايي:باید تحریم ها خنثی شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که اقتصاد ملی باید از اقتصاد خانوار عبور کند، گفت:رویارویی امروز با دشمن از جنس اقتصاد و فرهنگ است و این رویارویی از مدت ها قبل پیش بینی شده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که اقتصاد ملی باید از اقتصاد خانوار عبور کند، گفت:رویارویی امروز با دشمن از جنس اقتصاد و فرهنگ است و این رویارویی از مدت ها قبل پیش بینی شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران ، "محسن رضایی" كه در نشست هم اندیشی با نخبگان استان مازندران که در ساری برگزار شد، سخن مي‌گفت، با ترسیم شرایط فعلی کشور و نقش نخبگان در این شرایط، اظهار داشت: مردم مازندران در سال های اخیر نقش پر افتخار و بالنده‌ای در تاریخ انقلاب برعهده گرفته و اجرا كرده‌اند.

وی ادامه داد: از جمله این نقش‌ها ، تشکیل لشگر ویژه 25 کربلا بود که حادثه ای بزرگ در جنگ آفرید.

رضایی با بیان این‌که "شرایط امروز کشور را از قبل پیش بینی می کردیم"، افزود: وارد سومین رویارویی با غرب شده‌ایم ، اولین رویارویی از سال 57 تا 60 و به حوادثی مانند شورش، کودتا و ضد انقلاب بر می گردد که در نتیجه آن ، علی‌رغم هزینه فراوان و تقدیم شهدا ، نظام امنیتی ایران شکل گرفت و اقتدار امنیتی را به دست آوردیم.

وی ادامه داد:دومین رویارویی، جنگ تحمیلی بود که درکنار صدام، آمریکا، اروپا و شوروی آن را به ایران تحمیل کردند و در پایان آن، به جز بیرون کردن دشمن از کشور، نظام و اقتدار دفاعی کشور شکل گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رویارویی سوم با دشمن را از جنس اقتصاد و فرهنگ دانست و با بیان این‌که این رویارویی از مدت ها قبل پیش‌بینی شده بود،افزود: این مساله در آینده و به نقل از بنده در دفترچه خاطرات شهید حسن باقری منتشر می‌شود که نشان می دهد در 13 بهمن ماه 1360 و قبل از عملیات فتح المبین مسائلی مانند ایجاد اخلال دشمن در سیاست خارجی ایران ، قرار دادن ایران در مقابل اعراب و در نهایت محاصره اقتصادی آمریکا را پیش بینی کرده بودیم.

رضایی خاطرنشان کرد:برای مقابله با فشار اقتصادی باید با دانش افزایی ، اقتصاد را به طور علمی درک کرد و بعد از آن از راه و مسیر درست به پیش رفت.

وی ادامه داد: رویارویی فرهنگی و اقتصادی حدود سه سال است که شدیدتر شده و امروز دشمنان شدیدترین فشارها را برای جلوگیری از فروش نفت ایران اعمال می کنند.

رضایی با بیان این‌که باید در ابتدا تحریم ها خنثی شود، افزود:بعد از خنثی کردن تحریم باید به اقتدار فرهنگی و اقتصادی برسیم و برای تحقق این مهم باید کسانی که دلشان برای نظام و انقلاب می سوزد به میدان بیایند.

وی تاکید کرد:صحنه نبرد از کوچه، خیابان ، مزارع ، کارخانجات ، دانشگاه ، مدرسه و خانواده آغاز می شود و مانند گذشته به مرزها محدود نخواهد شد.

رضایی از ارزش های انقلابی و خلاقیت و ابتکار به عنوان برخی چشمه‌های تولید قدرت در ایران یاد کرد و گفت:دشمن سعی دارد با ضربه زدن به موارد فوق، با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

وی با اشاره به این‌که هنوز در حال استفاده از دستاوردهای دهه اول انقلاب مانند اقتدار امنیتی و دفاعی هستیم، تصریح کرد:باید با کاهش هزینه ها، دستاوردها را افزایش دهیم که این مساله نیازمند تولید برنامه و پیش از آن، مدیریت است.

رضایی خاطرنشان کرد:باید با افزایش ظرفیت اداره کشور و بکارگیری نخبگان، از پتانسیل موجود به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وی در ادامه اظهار داشت:مازندران با وجود مواهبی چون طبیعت و دریا در کنار خیل عظیم اساتید و دانشگاهیان از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به این مساله مردم نباید با مشکلات مادی مواجه باشند و باید به مسائلی مانند کارخانه نساجی قائمشهر رسیدگی شود.

رضایی افزود:کشور باید در کنار اقتدار امنیتی و دفاعی به اقتدار فرهنگی و اقتصادی نیز برسد که در صورت تحقق این مهم ، ایران به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که اقتصاد ملی ایران باید از اقتصاد خانوار عبور کند، گفت:در غیر این صورت، اقتدار اقتصادی واقعی به وجود نخواهد آمد و باید ثروت ملی از ثروت خانوار عبور کند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha