• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91051006076
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

رييس كميسيون صنايع: بايد به نبرد تحریم ها برویم/ استيضاح وزرا مشکلی را حل نمی‌کند

رييس كميسيون صنايع: بايد به نبرد تحریم ها برویم/ استيضاح وزرا مشکلی را حل نمی‌کند

رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با تاکید بر اینکه باید به نبرد تحریم ها رفت، گفت: عدم مدیریت صحیح تحریم ها بیشتر از خود تحریم ها به اقتصاد کشور ضربه می زند.

رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با تاکید بر اینکه باید به نبرد تحریم ها رفت، گفت: عدم مدیریت صحیح تحریم ها بیشتر از خود تحریم ها به اقتصاد کشور ضربه می زند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رضا رحمانی اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم های پیش روی جمهوری اسلامی، باید با انعطاف بیشتری در مورد مسایل اقتصادی تصمیم گیری داشت و عمل کرد.

وی افزود: باید به فکر مدیریت تحریم های اعمال شده باشیم و در مواردی که نیاز باشد تصمیمات قبلی را متوقف کرده و با برنامه و تصمیمات جدیدی به مصاف مشکلات پیش روی اقتصاد کشور برويم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نقشه راه سال جاری را ترسیم نمودند باید به فکر حمایت از تولید ملی باشیم و با ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و کاهش قیمت تمام شده به نبرد با تحریم ها برویم.

سهم تولید از هدفمندی باید پرداخت شود

وی ادامه داد: اجرا و عملیاتی کردن صحیح قوانین تصویب شده مانندهدفمند کردن یارانه ها، بودجه سالیانه، برنامه پنج ساله و قانون فضای کسب و کار از جمله راهکارهایی است که می‌تواند منجر به تقویت تولید شود.

رحمانی، با انتقاد از عدم پرداخت سهم تولید از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها، اضافه کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی کشور زیر فشار هستند و باید بر اساس قانون، دولت برای حمایت از تولید کشور این سهم را پرداخت کند.

وی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بدون پرداخت سهم تولید صحیح نیست، چون تولید با اشتغال و معیشت مردم گره خورده و آسیب به تولید برابر با آسیب وفشار به مردم است.

توضیحات وزرای اقتصادی قانع کننده نبود

رحمانی با اشاره به جلسه هفته گذشته مجلس با وزرای اقتصادی دولت، تصریح کرد: توضیحات وزرای اقتصادی در مورد حمایت از تولید قانع کننده نبود و باید تصمیمات و راههای تازه‌ای برای حمایت از تولید به کار گرفته شود.

استیضاح مشکلی را حل نمی کند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال استیضاح وزرای اقتصادی، اعلام کرد: در شرایط فعلی استیضاح مشکلی را حل نمی کند و فقط بر مشکلات می افزاید، باید با اتحاد و همدلی به فکر راه چاره ای برای حل مشکلات و مسایل کشور بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha