• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91041810801
  • منبع : مطبوعات

درخواست زندباف از روساي صنوف سينمايي

درخواست زندباف از روساي صنوف سينمايي

حسين زندباف از شورای مرکزی صنوف سینمایی برای پیگیری دعوتنامه‌های رسمی هیأت ساماندهی از رؤسای صنوف درخواست كرد.

حسين زندباف از شورای مرکزی صنوف سینمایی برای پیگیری دعوتنامه‌های رسمی هیأت ساماندهی از رؤسای صنوف درخواست كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس هيات ساماندهي صنوف سينمايي ايران گفت: دعوتنامه‌های رسمی هیأت ساماندهی صنوف سینمایی برای ثبت آنها در مراجع قانونی تحویل رؤسا و یا نمایندگان آنها در 28 صنف سینمایی شده است.

زندباف طی گفت‌‌وگویی با اشاره به آغاز فرایند رسمی و اجرایی ثبت قانونی صنوف ابراز امیدواری کرد: رؤسای صنوف پس از نشست و مشورت با شورای مرکزی خود طی روزهای آتی برای تشکیل جلسات هماهنگی و دریافت فرم اساسنامه تیپ از طریق این هیأت اقدام كنند.

وی با توجه به اهمیت موضوع و كمبود وقت از شورای مرکزی صنوف خواست این موضوع را از طریق رؤسای صنف خود پیگیری كنند تا حقی از اعضای فهیم و پر تلاش صنوف ضایع نگردد.

زندباف به مرحله اول دیدار دست اندرکاران صنوف با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: مرحله دوم این دیدار با جمع دیگری از رؤسا و شورای مرکزی صنوف طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی گفت:هیأت ساماندهی که از چند ماه گذشته تاکنون علاوه بر پیگیری روند اجرایی مسائل و مشکلات مربوط به صنوف سینمایی،ثبت آنها در مراجع قانونی را نیز به صورت جدّی دنبال می کند، در این روزها آمادگی دارد پس از تطبیق و تدوین اساسنامه جدید و تشکیل مجمع عمومی، نسبت به دریافت مجوز و ثبت صنوف در اداره شرکت‌ها اقدام كنند.

زندباف تأکید کرد: این تلاش دلسوزانه، یک فرصت تاریخی برای صنوف سینمایی است که طی سالهای متمادی به دلیل خارج بودن از دایره قانون از برخی حقوق حقه خود محروم بوده‌اند.

وی یادآور شد: تشکیل صنوف قانونی نباید قربانی برخی جنجال‌ها و اختلافاتی شود که نهایتآ با تعامل و ریش سفیدی می‌توان برای حل آنها راهکاری پیدا کرد.

زندباف گفت: قرارگرفتن صنوف در زیر چتر قانون، علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات صنفی، رفاهی و معیشتی سینماگران، بستری را برای حفظ و صیانت از امنیت شغلی آنان فراهم می‌کند تا مانع از سودجویی برخی فرصت طلبان در عرصه سینما شود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: سازمان سینمایی و شخص ریاست محترم جمهوری قول داده‌اند که هرگونه موانع برای ثبت قانونی صنوف سینمایی را رفع کنند، لذا شایسته است، دست اندرکاران صنوف از این فرصت‌ها و مساعدت‌های پیش آمده به نحو مطلوبی در جهت منافع اعضای خود استفاده كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha