• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91040603323
  • خبرنگار : 71381

مهدوي‌كني: اصولگرايان براي انتخابات آتي مذاكره كنند تا به نتيجه برسند

مهدوي‌كني: اصولگرايان براي انتخابات آتي مذاكره كنند تا به نتيجه برسند

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه "نبايد صفا، صميميت و برادري را كه اسلام براي ما آورده است، فراموش كنيم"، گفت: بعد از انتخابات دعوا‌ها را كنار بگذاريم، چراكه ديگر زمان برادري و رفاقت است و بعد از انتخابات بايد دور هم جمع شويم و براي مردم كار كنيم.

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه "نبايد صفا، صميميت و برادري را كه اسلام براي ما آورده است، فراموش كنيم"، گفت: بعد از انتخابات دعوا‌ها را كنار بگذاريم، چراكه ديگر زمان برادري و رفاقت است و بعد از انتخابات بايد دور هم جمع شويم و براي مردم كار كنيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌‌الله مهدوي‌كني در مراسم بهره‌داري از يادمان 72 شهيد انقلاب اسلامي، با بيان اينكه "حيات و ممات در فرهنگ قرآني غير از آن چيزي است كه مردم فكر مي‌كنند"،‌ اظهار كرد: قرآن مي‌فرمايد گمان نكنيد كساني كه به ظاهر از دنيا رفته‌‌اند، مرده‌اند و به خيالتان خطور نكند كه شهدا زنده نيستند، چراكه قرآن مي‌فرمايد كساني كه نزد خدا باشند يعني همه‌جا هستند چون خداوند همه‌جا است.

وي با بيان اينكه "شهدا از رحمت خداوند بهره مي‌گيرند و واسطه فيض به حساب مي‌آيند"، خاطرنشان كرد: آنچه به ما مي‌رسد از ناحيه اوليا خداست و آنها از خدا فيض مي‌گيرند و به ما فيض مي‌رسانند. براي همين ما به ائمه و اولياي خداوند توسل مي‌كنيم؛ چراكه آنها را داراي حيات و داراي افاضه مي‌دانيم.

رييس مجلس خبرگان با اشاره به داستان اصحاب كهف و اينكه بر اساس قرآن، براي آنها بنايي ايجاد شده است و غاري كه در آن بودند به صورت مسجد در آمده است، خطاب به دست‌اندركاران ساخت يادمان شهداي هفتم تير گفت:‌ يادمان‌هايي كه براي شهدا ايجاد مي‌كنيم، از قرآن گرفته شده است و كاري كه شما در ايجاد يادمان و بلاي قتلگاه شهداي هفتم تير انجام داديد حركت خوبي است و اين بناي قتلگاه يك بناي قرآني است؛ چراكه قرآن مي‌فرمايد براي آنهايي كه در راه خدا شهيد مي‌شوند بايد جايگاهي بماند تا فراموش نشود چون بشر امروز براي فراموش نكردن نياز به سنبل دارد.

مهدوي‌كني با بيان اينكه "راه شهدا راه حيات است"، تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيد زنده بمانيد بايد راه شهدا را ادامه دهيد و بايد بدانيم شهيد بهشتي و 72 تن از ياران ايشان نمرده‌اند و تا آخر و تا زماني كه ما نباشيم، خواهند بود.

وي با اشاره به اينكه "شهيد بهشتي از ابتداي شروع مبارزات خود آمادگي شهادت را داشتند"،‌ افزود: شهيد بهشتي مخلصانه در راه انقلاب و امام (ره) قدم برداشتند و هيچگونه مسامحه، تساهل، تسامح و سازش با ضدانقلاب را نمي‌پذيرفتند.

رييس مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه "راهي را كه شهيد بهشتي انتخاب كرد از بين نمي‌رود و ما بايد آن را ادامه دهيم"، تصريح كرد: از كساني كه در ايجاد اين يادمان تلاش كردند تشكر مي‌كنم. اينها بايد بدانند تلاشي كه كرده‌اند فراموش نمي‌شود، چراكه قرآن مي‌فرمايد هرگاه انسان كاري كند و تلاشي انجام دهد، نتيجه سعي او ارائه خواهد شد؛ حتي اگر زمان حيات او نتيجه‌اش ملموس نباشد.

مهدوي‌كني با بيان اينكه "امام و شهدا از دنيا رفته‌اند، اما سعي‌شان باقي مانده است"،‌ اظهار كرد:‌ كاري كه براي خدا، نظام الهي و خدمت به جامعه باشد، ديگران نتيجه آن را خواهند ديد.

وي با بيان اينكه "تلاش براي غير از خدا فايده‌اي ندارد"،‌ تاكيد كرد: نبايد صفا، صميميت و برادري را كه اسلام براي ما آورده است، فراموش كنيم. بعد از انتخابات دعوا‌ها را كنار بگذاريم، چراكه ديگر زمان برادري و رفاقت است و بعد از انتخابات بايد دور هم جمع شويم و براي مردم كار كنيم.

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه "بهشتي يك ملت بود"، تصريح كرد: حيات ما و انقلاب ما به حيات بهشتي و يارانش بسته است و بهشتي زماني كه زنده بود، يك ملت بود و جهاني فكر مي‌كرد و حتي ايراني فكر نمي‌كرد؛ بنابراين بهشتي يك مسلمان ايراني نبود بلكه يك مسلمان جهاني بود.

وي در پايان، با بيان خاطراتي از شهيد بهشتي و توجه وي به نماز اول وقت گفت: بايد از شهيد بهشتي ياد بگيريم و در كارهايمان الهي، اسلامي و جهاني فكر كنيم.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس خبرگان رهبري همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: من از اصلاح‌طلبان خبر ندارم، چراكه من اهل اصلاح نيستم.

مهدوي‌كني در رابطه با مطرح بودن نام حدود هفت تا هشت نفر به عنوان كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده و مساله ضرورت وحدت در كشور گفت: اول اشكال ندارد كه بيايند اما بايد در آخر بايد به نتيجه‌اي برسند چون معمولا رقابت اگر خوب باشد، اشكال ندارد.

وي در ادامه، در پاسخ به اين پرسش كه "توصيه شما به اصولگرايان چيست؟" گفت: توصيه من هميشه به ائتلاف و اتحاد است. هميشه دعوت به ائتلاف مي‌كنم چون اتحاد امر شدني نيست بلكه همه بايد با هم باشند و گاهي ائتلاف در نهايت به يك نفر مي‌رسد و گاهي بيشتر اما مهم اين است كه با هم جنگ نكنند، چون دعوا خوب نيست و صلح بهتر از دعوا است.

مهدوي‌كني همچنين در رابطه با برخي تك‌روي‌ها از سوي عده‌اي از اصولگرايان و برگزاري جلسات انتخاباتي از سوي آنها اظهار كرد: جلسات انتخاباتي اشكال ندارد و تك‌روي به حساب نمي‌آيد بلكه مقدمات كار است و بايد با هم بنشينند و مذاكره كننده تا به نتيجه برسند.

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه اين گفت‌وگو، در رابطه با واقعه هفتم تير و مساله حمايت غربي‌ها از تروريست‌ها گفت: واضح است كه غربي‌ها هميشه دچار تناقض بوده‌اند و در نهايت معلوم شده كه دروغ مي‌گويند و حقوق بشري كه آنها مي‌گويند حقوق بشر سياسي است و نه واقعي و مثال اين امر، دفاعشان از منافقيني است كه واقعه هفت تير را به وجود آوردند.

وي با بيان اينكه "غربي‌ها هر وقت بخواهند يك چيز را به نفع خود تمام كنند، از حقوق بشر حرف مي‌زنند"، تصريح كرد: غربي‌ها هر وقت بخواهند ديگران و سياست دولت‌هاي ديگر را از بين ببرند، از حقوق بشر استفاده مي‌كنند و امروز براي دنيا روشن شده است كه حرف‌هايشان سياسي است و واقعيت ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha