• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 91033117882
  • منبع : نمایندگی لرستان

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان:

سپاه لرستان مدعی ماندن در حریم قلعه فلک الافلاک نیست

سپاه لرستان مدعی ماندن در حریم قلعه فلک الافلاک نیست

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان گفت: سپاه لرستان مدعی ماندن در حریم قلعه فلک الافلاک نیست و چنانچه دولت به تعهدات خودعمل کند سپاه نیز حریم قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد را تخلیه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان گفت: سپاه لرستان مدعی ماندن در حریم قلعه فلک الافلاک نیست و چنانچه دولت به تعهدات خودعمل کند سپاه نیز حریم قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد را تخلیه می‌کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه لرستان، حجت الاسلام "کرمی" امروز در جمع خبرنگاران استان افزود: دانشگاه لرستان 10 میلیارد تومان بابت آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک گرفت؛ اما دولت به تعهدات خود در قبال سپاه عمل نکرده است که اگر به آن تعهدات عمل شود، سپاه نيز حریم قلعه را تخلیه می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه لرستان میلیاردها تومان ساختمان و امکانات در حریم قلعه فلک الافلاک داشت که ساختمانها را به بهانه آزاد سازی حریم قلعه ویران کردند؛ در پايان كار هم با آن همه هزینه فضای دانشگاه لرستان تبدیل به یک پارکینگ شد؛ در حالی که می توانستند ساختمانهای دانشگاه را برای تعطیلات نوروز به یک مهمان سرا تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان با اشاره به تعهدات دولت، گفت: در توافق نامه‌ای که منعقد شده بنا براین گذاشته شده که زمین اختصاص یافته به سپاه برای احداث ساختمانهای سپاه خرم‌آباد را دولت تامین کند که متاسفانه تعهد ساخت ساختمانهای سپاه که هزینه‌های بسياري نيز دارد را انجام ندادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان با تاکید براینکه اگر محلی برای سپاه در نظر گرفته شود این آمادگی را داریم كه حریم قلعه را تخلیه کنیم، اضافه کرد: از محل سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان می‌توان به عنوان یادمان شهدا استفاده كرد؛ آنچه که ما انتظار داشتیم این بود که در محل سپاه استان در حریم قلعه فلک الافلاک یک موزه دفاع مقدس و مکانی برای جذب گردشگران ایجاد شود؛ چرا که گردشگرانی که وارد لرستان می‌شوند فقط نمی‌خواهند قلعه را ببینند و آثار شهدا را با توجه به اینکه شهدای نامی و بزرگی در استان داریم آنها را هم باید معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: درست است که موزه دفاع مقدس استان در کنار مقبره شهدای گمنام در حال ساخت است؛ اما می‌توانستند همین کار را در محل سپاه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان با بیان اینکه همه می‌دانند که شهدای لرستان از این محل میقات بستند و به جبهه رفتند و جنازه مطهر شهدا نيز در همین محل غسل داده، و تشیع شد، به همین دلیل این محل قداست خاصی برای مردم لرستان دارد و محل مقدسی است و اگر به دنبال این باشیم که این محل به یک تفریحگاه صرف که اسمی از شهدا و جانفشانی‌های کسانی که از همه چیز خود گذاشتند، نباشد قطعا دیگر اینجا سپاه مدعی نیست، بلکه این مردم هستند که ديگر راضی نیستند.

وي‌ اضافه کرد: خانواده‌های شهدا وقتی می‌بینند که در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) فرزندشان لباس سبز سپاه را پوشیده و به جبهه رفتند و شهید شدند و بدن مطهرشان نيز در همین محل غسل داده شد و به مزار شهدا منتقل شدند؛ لذا می‌خواهند که قداست این محل حفظ شود و اگر به محلی ديگر تبدیل شود، بی‌حرمتی به شهدا و خون شهداست و در این راستا سپاه آمادگی دارد که برای حفظ قداست این محل طرح ارائه دهد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha