• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91032514542
  • خبرنگار : 71012

«برنامه‌سازان هر مجري‌‌ را كه دوست دارند وارد كار مي‌كنند»

نقل و انتقالات مجريان برنامه‌هاي ماه رمضان تلويزيون در گفت‌وگو با نيما كرمي

نقل و انتقالات مجريان برنامه‌هاي ماه رمضان تلويزيون در گفت‌وگو با نيما كرمي

نيما كرمي ـ مجري راديو و تلويزيون ـ با اظهار نظر درباره‌ي جشنواره بزرگ برنامه‌سازي راديو جوان گفت: به نظر من برگزاري اين جشنواره بسيار اتفاق خوبي است؛ چرا كه راديو واقعا به خون تازه براي برنامه‌سازي نياز دارد.

نيما كرمي ـ مجري راديو و تلويزيون ـ با اظهار نظر درباره‌ي جشنواره بزرگ برنامه‌سازي راديو جوان گفت: به نظر من برگزاري اين جشنواره بسيار اتفاق خوبي است؛ چرا كه راديو واقعا به خون تازه براي برنامه‌سازي نياز دارد.

به گزارش سرويس تلويزيون و راديو ايسنا، او گفت: فكر مي‌كنم با برگزاري اين جشنواره، ايده‌هاي خلاق و نو وارد راديو مي‌شوند؛ به شرطي كه راديو هم با روي گشاده آنها را بپذيرد و اين ايده‌ي نو جايگاهش را به طور تخصصي حفظ كند و لطمه‌اي هم به راديو زده نشود.

او ادامه داد: به طور كلي برگزاري اين جشنواره به ارتقاي سطح كيفي برنامه‌ها كمك خواهد كرد. اگر ايده‌هايي كه از اين راه كشف مي‌شوند پخته شوند به ارتقاي سطح كيفي برنامه‌ها كمك خواهد كرد.

او درباره‌ي سطح كيفي مجريان امروز عنوان كرد: فكر مي‌كنم بهترين راهي كه مي‌توان افراد با استعداد در زمينه اجرا را شناسايي كرد اين است كه به طور سيستماتيك يكسري از افراد كاركشته مسؤول انتخاب و يا پرورش مجري شوند و تا زماني كه افراد متخصص از اين وادي به دور باشند وضعيت بدتر مي‌شود چه در راديو و چه در تلويريون اين قضيه صدق مي‌كند.

او اذعان كرد: نبود آدم‌هاي با صلاحيت معضلات فراواني را به دنبال خواهد داشت؛ چرا كه در نبود افراد با صلاحيت ممكن است يكسري از كساني كار را به دست بگيرند كه توانايي اين كار را ندارند و بعد همين افراد براي جوانان ما الگو شوند كه اين بسيار بد است.

كرمي درباره‌ي نقل و انتقالات جديدي كه در حوزه‌ي اجراي برنامه‌هاي ماه رمضان چند روزي است خبر ساز شده و همچنين لزوم تناسب مجري با محتواي برنامه، گفت: قطعا مجري بايد متناسب با برنامه باشد و اگر كسي در جايگاهي قرار بگيرد كه نسبتي با او نداشته باشد بيش از هر چيزي خود آن شخص ضربه مي‌خورد.

او با تاكيد بر اينكه بايد به مقوله انتخاب مجري نگاه كارشناسي شده‌يي وجود داشته باشد، افزود: در حال حاضر به مقوله‌ي اجرا نگاه كارشناسي شده‌اي وجود ندارد و هر برنامه‌سازي هر مجري را كه دوست دارد وارد كار مي‌كند؛ اين در حالي است كه جوانان جوياي نام هم بينش صد در صد و كافي از جايگاهي كه در آن قرار گرفته‌اند ندارند و همين باعث مي شود كه ضربه بخورند.

او ادامه داد: گاه افراد تازه كار اين بينش را ندارند كه در چه جايگاهي ممكن است پيشرفت كنند و در چه جايي ممكن است ضربه بخورند، به همين دليل در جايگاهي قرار مي‌گيرند كه متناسب آنها نيست. به صرف اينكه يك نفر در برنامه‌اي موفق بود نمي‌شود بدون فكر و كار كارشناسي شده اجراي برنامه‌هاي ديگر را نيز به او سپرد.

كرمي خاطرنشان كرد: به نظر من تنها راه برون‌رفت اين است كه فراخواني براي جذب مجري داده شود و سپس يك تيم متخصص و كار كشته در ژانرهاي مختلف اجرا؛ تاكيد مي‌كنم در ژانر اجرا نه در ژانر ديگري(چرا كه يك مجري باسابقه مي تواند استعداد مجري‌گري را در فرد ديگري تشخيص دهد) استعداد اين افراد را بررسي كرده و تحت آموزش هاي مورد نياز قرار دهند تنها در اين صورت است كه خروجي معقولي براي راديو و تلويزيون به دست مي‌آيد و افراد در برنامه‌هايي متناسب با خودشان قرار خواهند گرفت. اين خلاء وجود دارد و بايد برطرف شود.

او توصيه‌اي هم به تازه كارها كرد: به نظر من افرادي كه دوست دارند وارد اين حوزه شوند بايد تا حد زيادي تمرين كنند. صبوري كرده و پله به پله جلو بروند. من به اين صعود پلكاني تاكيد مي كنم چرا كه پيشرفت يك شبه سقوط يك شبه را نيز به دنبال خواهد داشت.

اين مجري تلويزيون درباره‌ي راهكارهاي راديو براي جذب مخاطب گفت: بايد تا حد امكان به سليقه مخاطب و آنچه كه او مي خواهد نزديك شويم و خواست مخاطب را با معيارهاي صحيح رسانه‌يي بر طرف كنيم.

او در ادامه افزود: اجرا در راديو و تلويزيون بسيار مساله مهمي است و مديريت كلان معاونت صدا و سيما هم به اين مساله بسيار اهتمام داشته و نگاه ويژه‌اي دارند و درخواست من از آنها اين است كه يك تيم متخصص در اين زمينه شناسايي و مشخص شوند و كار را به صورت كارشناسي شده پيش ببرند آنگاه به همه اهداف خواهيم رسيد و خروجي قابل قبولي را خواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۲۰:۲۵

اصلا مهم نیس{نيست} مجريهای دیگه چی می‌گن{مي‌گويند}. ما یعنی جوونا{جوانها} و مخاطبهای تلویزیون یکی مث{مثل} "علی ضیا" رو برای هر برنامه‌ای می‌پسندیم. معلومه کی از رقیب خوشش می‌اد؟ اونم رقیبی که صد سر و گردن ازش سره.