• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91031006817

با تجليل از برگزيدگان آثار برتر؛

دومين جشنواره "وقف، چشمه هميشه جاري" به كار خود پايان داد

دومين جشنواره "وقف، چشمه هميشه جاري" به كار خود پايان داد

مراسم اختتاميه دومين جشنواره سراسري فرهنگي هنري «وقف، چشمه هميشه جاري» در بخش كشوري برگزار شد.

مراسم اختتاميه دومين جشنواره سراسري فرهنگي هنري «وقف، چشمه هميشه جاري» در بخش كشوري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صبح سه شنبه با حضور هنرمندان، دانشجويان و اساتيد رشته‌هاي مختلف هنري و همچنين با حضور مسوولان سازمان اوقاف و امور خيريه دومين جشنواره فرهنگي هنري «وقف، چشمه هميشه جاري» در دو رشته خوشنويسي و هنرهاي ادبي با شناخت برترين‌ها به كار خود پايان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني دبير جشنواره فرهنگي هنري «وقف، چشمه هميشه جاري» با اشاره به روند برگزاري اين جشنواره خاطرنشان كرد: دومين جشنواره وقف از سال گذشته كار خود را شروع كرد و با توجه به اين‌كه يكي از دغدغه‌هاي نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف نهادينه شدن فرهنگ وقف در جامعه بود، در اين راستا طرح جامعي در معاونت فرهنگي سازمان طراحي شد كه يكي از نكات اصلي آن تاكيد بر نهادينه كردن وقف با استفاده از ابزارهاي تاثيرگذار بود.

وي افزود: ابزار ارزشمند هنر، ابزاري است كه مي‌تواند بيشترين تاثيرگذاري را در نهادينه كردن فرهنگ وقف و تبليغ و ترويج آن داشته باشد، لذا بر اين اساس فراخوان جشنواره در دو رشته خوشنويسي و هنرهاي ادبي اعلام شد كه بيش از سه هزار اثر به دبيرخانه رسيد.

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه خاطرنشان كرد: امسال پس از اعلام فراخوان دو هزار و 984 اثر در دو رشته خوشنويسي و هنرهاي ادبي به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه در هر دو رشته شاهد رشد بسيار خوب و چشمگيري بوديم كه در نهايت پس از داوري 14 اثر خوشنويسي و 18 اثر هنر‌هاي ادبي برگزيده شدند.

شرفخاني همچنين از آغاز اعلام فراخوان سومين جشنواره فرهنگي هنري وقف در يك ماه خبر داد و گفت: سومين جشنواره در رشته‌هاي فيلم كوتاه، فيلمنامه، گرافيك و همچنين بخش رسانه برگزار مي‌شود كه اميدواريم نتايج اين فعاليت‌ها را در وقف‌هاي جديد ببينيم.

معاون فرهنگي اوقاف در پايان به رشد هفت برابري وقف‌هاي جديد در سال 90 نسبت به سال‌هاي گذشته اشاره كرد و گفت‌: در سال 89، 1029 وقف جديد اتفاق افتاد و در سال 90 نزديك به 1500 وقف جديد صورت گرفت كه نشان مي‌دهد مردم در عرصه وقف و احسان پيش‌قدم هستند و ما بايد بتوانيم با ابزار هنر و رسانه اين سنت و فرهنگ را در جامعه نهادينه كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha