• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91030906078

رئيسي با اشاره به دادگاه فساد بزرگ مالي: درباره‌ افراد مطرح در اين دادگاه پيش‌داوري نشود

رئيسي با اشاره به دادگاه فساد بزرگ مالي: درباره‌ افراد مطرح در اين دادگاه پيش‌داوري نشود

معاون اول رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: در رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي مبناي قوه قضاييه و دادگاه رسيدگي‌كننده اين است كه هركس در اين پرونده اتهام دارد، بدون اغماض به اتهاماتش رسيدگي شود.

معاون اول رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: در رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي مبناي قوه قضاييه و دادگاه رسيدگي‌كننده اين است كه هركس در اين پرونده اتهام دارد، بدون اغماض به اتهاماتش رسيدگي شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در حاشيه‌ همايش امنيت پايدار در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: به رسانه‌ها و مردم اين اطمينان را مي‌دهيم كه اراده‌ قوه قضاييه بر اين امر استوار است كه همه‌ افراد مطرح در اين پرونده اتهاماتشان مورد رسيدگي قرار گيرد و نتيجه آن به اطلاع مردم برسد. هر فرد در هر جايگاه و منصبي كه باشد اگر اتهاماتي متوجهش باشد به آن رسيدگي خواهد شد. هيچ‌كس در نظام جمهوري اسلامي نبايد حاشيه داشته باشد و همه در برابر قانون يكسان هستند. من خواهش مي‌كنم كه قبل از رسيدگي و اعلام نظر دادگاه، درباره‌ افراد مطرح در اين دادگاه پيش‌داوري نشود و همه داوري‌ها را به دادگاه محول كنيم.

وي ادامه داد: ممكن است نام افرادي در اين دادگاه مطرح شود اما مهم اين است كه درباره‌ اتهاماتي كه به افراد وارد مي‌شود، اسناد و مداركي دال بر اتهامشان وجود داشته باشد.

معاون اول رييس قوه قضاييه همچنين درباره‌ مقوله‌ امنيت اظهار كرد: امنيت امروز ما مرهون خون شهدا و بصيرت مردم و تدابير مقام معظم رهبري است. امنيت ما به خاطر اتكاي نظام جمهوري اسلامي به مردم متدين است و نظام‌هاي ديگر منطقه نيز بدانند كه با برقراري امنيت پليسي و برخورد با مردم، به امنيت پايدار نخواهند رسيد.

رئيسي خاطرنشان كرد: دشمنان با اينكه مي‌خواهند اما نمي‌توانند به كشور ما تعرض كنند زيرا كشور ما امنيت خود را از مردم متدين مي‌گيرد.

معاون اول رييس قوه قضاييه همچنين طي سخناني در همايش امنيت پايدار با بيان اينكه به هر ميزان قانون نقض شود، عدالت نقض شده است، گفت: رمز پايداري امنيت اين است كه مبتني بر عدالت و قانون‌مداري حركت كنيم.

رئيسي كه روز سه‌شنبه برگزار شد، تصريح كرد: ما نمي‌توانيم امنيت را بدون احياي نفوس انسان‌ها تعريف كنيم.

وي با بيان اينكه تعريف امنيت در غرب، پليسي و تهديد‌محوري است،‌ ادامه داد: افراد امن، جامعه امن را رقم مي‌زنند؛ لذا غرب امروز به شدت دچار ناامني است.

معاون اول رييس قوه قضاييه با بيان اينكه گسترده‌‌ترين مفهوم بعد از توحيد، عدالت است، تاكيد كرد: برخورد متناسب، قاطع، دقيق و سريع با هرگونه ناامني اجتماعي موثر است و به حفظ اجراي عدالت و امنيت در جامعه كمك خواهد كرد اما عدم قاطعيت و عدم سرعت حتما به امنيت جامعه خدشه وارد خواهد كرد و در اين راستا بايد دانست جايگاه قوه قضاييه آخرين راهكار و نه اولين است.

رئيسي با بيان اينكه در بحث مبارزه با فساد اقتصادي برخورد بدون اصلاح ساز و كارهاي اقتصادي فايده‌اي ندارد، اظهار كرد: امنيت پايدار بدون توجه به تعليم و تربيت و خانواده فايده‌اي نخواهد داشت زيرا خانواده بستر امنيت اجتماعي است.

وي تاكيد كرد: توجه و برخورد با پديده‌هاي ناامني، شناخت اين پديده‌ها و علل بروز و برخورد مناسب با اين پديده‌ها همه در جهت امنيت پايدار نقش بسيار مهمي خواهند داشت.

معاون اول قوه قضاييه با طرح اين سوال كه چه كنيم تا جرم به وجود نيايد؟ گفت: بايد تربيت درست باشد. همچنين مرزبانان در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي نقش مهمي در ايجاد امنيت دارند. نگاه ما در بحث امنيت نبايد تنها به پليس باشد. در اين بحث مرزبانان فقط پليس‌ها نيستند، ‌در بحث‌هاي مختلف بايد از مرزبان تعريف داشته باشيم؛ چنانكه بايد در حوزه جنگ نرم نيز مرزبانان را تعريف كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha