• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91030905828

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع): لازم است منشور امنيت ملي طراحي شود

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع): لازم است منشور امنيت ملي طراحي شود

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين (ع) گفت: نياز داريم كه منشور امنيت ملي‌مان را طراحي كنيم و برگزاري همايش امنيت پايدار زمينه‌ساز چنين كاري است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين (ع) گفت: نياز داريم كه منشور امنيت ملي‌مان را طراحي كنيم و برگزاري همايش امنيت پايدار زمينه‌ساز چنين كاري است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار ظريف‌منش در حاشيه همايش سراسري امنيت پايدار در نشستي خبري گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران در طول حيات طيبه خود با چالش‌هاي امنيتي جدي مواجه شده است. در ابتدا تلاش‌هاي مذبوحانه، گسترده و فراگيري از سوي گروهك‌هاي ضدانقلاب در كشور وجود داشته و حركات امنيتي و ضدامنيتي توسط منافقين و بني‌صدر صورت گرفت. همچنين جنگ تحميلي عراق عليه ايران مكمل بحران‌هاي داخلي شد و اقدامات وسيع، پيچيده و مستمر دشمنان اسلام در شمال غرب و جنوب شرق كشور نيز ادامه داشت.

وي با بيان اين‌كه فتنه سال 88 نيز كه امنيت داخلي ما و به تبع آن كليت و حيات نظام را نشانه رفته بود، با حضور و هوشياري مردم و تدبير حكيمانه مقام معظم رهبري خنثي شد، افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبري به كردستان به نظر ما رسيد كه يك الگوي نوين از همگرايي اقوام در چارچوب ايران اسلامي و نوع جديدي از امنيت مبتني بر اسلام‌خواهي، ارزش‌هاي ملي و مردم‌سالاري ديني كه از زبان و بيان مقام معظم رهبري بيان شد، را مورد توجه قرار دهيم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين (ع) در ادامه تاكيد كرد: پس از اين مباحث به اين نتيجه رسيديم كه لازم است تا موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي به دست آمده در چالش‌هاي متعدد امنيتي در طول چند سال گذشته كه داراي درس و پيام‌هايي است به آموزه‌هايي تبديل شود و به انقلابيون مسلمان در كشورهايي كه مخصوصا در آن بيداري اسلامي شكل گرفته، منتقل شود.

ظريف‌منش همچنين خاطر نشان كرد: با توجه به تلاش‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي، دستگاه‌هايي كه مي‌‌خواهند امنيت كشور را دچار خدشه و اختلال گسترده كنند، همچنين توطئه‌هايي كه استكبار جهاني دارد و با توجه به اين‌كه ما علم استقلال و خداخواهي را به دست گرفته‌ايم و از اين توطئه‌ها بي‌نصيب نيستيم، پيش‌بيني مبارزه مستمر با چالش‌هاي امنيتي را مورد توجه قرار داده‌ايم.

وي در ادامه اظهار كرد: دانشگاه جامع امام حسين (ع) به عنوان عقبه‌ي علمي و اتاق فكر سپاه با استفاده از همه توان علمي خود در صدد است تا منويات و خواست‌هاي مقام معظم رهبري را با بهره‌گيري از تجربيات دانشمندان و اساتيد محترم دانشگاه پيگيري كند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين (ع) همچنين گفت: بررسي مباحث نظري و تطبيقي امنيت پايدار، فرصت‌ها و چالش‌هاي تحقق امنيت پايدار، رويكردهاي تحقق امنيت پايدار و راهبردهاي امنيت پايدار از جمله محورهاي همايش سراسري امنيت پايدار است و تعداد 340 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است كه اين خود نشان مي‌دهد نظام براي امنيت خود و مردمش تدابير و تلاش‌هاي فوق‌العاده‌اي را در نظر گرفته است. ظريف‌منش افزود: نگاه ما به دستاوردهاي علمي اين همايش بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري است. ايشان تاكيد داشتند كه بايد خارج از فلسفه‌بافي‌هاي متفكرين كه امنيت را ذهني و نسبي مي‌بينند، امنيت واقعي ديده شود. ما هم مي‌خواهيم كه از امنيت تعاريف روشن ارائه دهيم كه مولفه‌هايي قابل اندازه‌گيري داشته باشد.

وي تاكيد كرد: نتيجه همايش را در اختيار مسئولين امنيتي و تصميم‌گيري ستاد راهبردي سپاه، وزارت اطلاعات، ناجا، وزارت كشور و ديگر دستگاه‌ها قرار مي‌‌دهيم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين (ع) همچنين تاكيد كرد: ما نياز داريم منشور امنيت ملي‌مان را طراحي كنيم و اين تلاش‌ها زمينه‌ساز چنين اقدامي است.

ظريف‌منش در ادامه خاطر نشان كرد: دانشگاه جامع امام حسين (ع) در نيمه دوم امسال همايش سراسري خليج‌فارس، ‌تنگه هرمز، ‌فرصت‌ها و چالش‌ها را پيش‌بيني كرده است و با توجه به اهميتي كه خليج‌فارس و تنگه هرمز براي ما دارند، از اساتيد دانشگاه و همه كساني كه در حوزه‌هاي مختلف تلاش جدي دارند درخواست مي‌كنيم كه مساله خليج‌فارس را در همه ابعاد مورد توجه قرار دهند.

وي گفت: در سالروز شهادت حسن باقري نيز تنديس شهيد باقري را به كساني كه در حوزه دفاعي شامل حوزه‌هاي نظامي، امنيتي و فرهنگي تلاش عالمانه مبتني بر انديشه‌ورزي‌ بومي و آموزه‌هاي انساني دارند اهدا و البته ابعاد آن را به زودي اعلام مي‌كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha