• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91030704752
  • خبرنگار : 71429

/دوازدهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/17

رياحي مدعي شد: خاوري با كمك دستگاه قضايي فرار كرده است!

در ادامه دوازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، غلامعلي رياحي ـ وكيل مدافع مه‌آفريد اميرخسروي ـ در پاسخ به اظهارات نمايندگان دادستان و در آخرين دفاعيات خود از موكلش با قرار گرفتن در جايگاه گفت: دادسرا در اين پرونده و سر اين موضوع كم آورده است و آقاي خاوري با كمك دستگاه قضايي فرار كرده است.

در ادامه دوازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، غلامعلي رياحي ـ وكيل مدافع مه‌آفريد اميرخسروي ـ در پاسخ به اظهارات نمايندگان دادستان و در آخرين دفاعيات خود از موكلش با قرار گرفتن در جايگاه گفت: دادسرا در اين پرونده و سر اين موضوع كم آورده است و آقاي خاوري با كمك دستگاه قضايي فرار كرده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي ادامه داد: در يك پارتي 50 ميليارد تومان از دوبي پول وارد شده است و پولي از كشور خارج نشده و بنده اين موضوع را تكذيب مي‌كنم.

وكيل مدافع مه‌آفريد اميرخسروي افزود: مطلبي كه بيان مي‌كنم كه اجزاي دولت از مه‌آفريد خسروي حمايت مي‌كردند، بايد بگويم كه يك سلسله حمايت‌هاي قانوني بوده كه از سوي نماينده‌ها بايد انجام مي‌شده است. در واقع اگر دولت به حمايت از مه‌آفريد خسروي بپردازد، كسي ديگر جرات نمي‌كند اين كار را انجام دهد و اين مطلب كذب محض است.

رياحي خاطرنشان كرد: ما با آقاي تورگ مشكل شخصي نداريم. ايشان در اينجا به عنوان امين اموال اميرمنصور آريا حضور دارند. اين امانتداري نيست كه آقاي تورگ مبلغ 100 ميليون دلار را با اختياراتي كه دادستاني به ايشان داده دنبال نكند اما به دنبال تصرف اموال زن و بچه مه‌آفريد اميرخسروي باشد.

وي تصريح كرد: همسر دوم آقاي اميرخسروي به خواست آقاي تورگ در بازداشت است زيرا دو ملك به نامش است و ايشان از همسر اميرخسروي مي‌خواهند كه وكالت بلاعزل اين دو ملك را به آقاي اميرخسروي بدهد تا از اختيار همسرش خارج شود و در اين صورت وي را آزاد كنند. بايد اينجا اشاره‌اي داشته باشم كه دادستان تهران نمي‌دانست كه همسر دوم مه‌آفريد اميرخسروي در بازداشت است.

قاضي سراج گفت: شما از موكل خودتان دفاع كنيد.

وكيل مدافع اميرخسروي افزود: ايشان هم همسر موكل بنده است.

قاضي سراج گفت: من دوست دارم شما از موكل خودتان دفاع كنيد. هيچ موقع روي اين موضوع صحبت نكرده‌ايد.

در ادامه اين جلسه، فراهاني ـ نماينده مدعي‌العموم ـ گفت: ما مدعي اين نيستيم كه در كارمان نقص وجود ندارد اما قصد و همتمان اين است كه در رابطه با اتهامات منتسبه به موكلتان ظلمي به ايشان نشود و اگر شما مطلبي در اين زمينه داريد، آن را بيان كنيد. ما اينجا نيامده‌ايم رمان گوش بدهيم. از شما تقاضا دارم حاشيه نرويد.

رياحي پاسخ داد: ما هم نيامده‌ايم داستان گوش بدهيم.

وكيل مدافع مه‌آفريد اميرخسروي خاطرنشان كرد: آقاي تورگ به حكم دادستان تهران، امين اموال مه‌آفريد اميرخسروي است. حضورش در اينجا و بيانيه خواندن وي هيچ دليل قانوني‌اي ندارد. اين‌گونه القا مي‌شود كه شما مي‌خواهيد بگوييد مجموعه دارايي مه‌آفريد اميرخسروي كفاف بدهي‌اش به بانك‌ها را نمي‌دهد و اين درست نيست.

وي در پايان با بيان اينكه نقطه مثبت اين پرونده بانك آرياست، اظهار كرد: در بانك آريا بيش از 170 ميليارد تومان سپرده وجود ندارد و بايد بگويم بقيه آن غير منقول‌هايي است كه خريداري شده است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha