• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91030302118
  • خبرنگار : 71408

سينماگران در 3 خرداد به ديدار جانبازان جنگ تحميلي رفتند

توضيحات عسگرپور درباره‌ي آخرين وضعيت خانه سينما

توضيحات عسگرپور درباره‌ي آخرين وضعيت خانه سينما

جمعي از اهالي سينما، همزمان با سالروز فتح خرمشهر ـ 3 خرداد ماه ـ به عيادت جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مركز توانبخشي امام خميني (ره) رفتند.

جمعي از اهالي سينما، همزمان با سالروز فتح خرمشهر ـ 3 خرداد ماه ـ به عيادت جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مركز توانبخشي امام خميني (ره) رفتند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجوياناي ايران(ايسنا)، در اين ديدار سينماگراني چون محمد مهدي عسگرپور،‌ رضا ميركريمي، فرهاد توحيدي،‌ هوشنگ گلمكاني‌، جواد نوروزبيگي،‌ كمال تبريزي، جعفر صانعي مقدم،‌ مجتبي راعي،‌عزيزالله حميد نژاد، ناصر ممدوح، امين تارخ‌، محمد آلادپوش،‌نظام‌الدين كيايي، آناهيد آباد، مريم بوباني‌، محمدرضا مويني و.... حضور داشتند.

محمد مهدي عسگرپور ـ‌ مديرعامل خانه سينما ـ در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران يادآور شد: ما هر سال در سالروز آزادسازي خرمشهر، برنامه‌هايي را ترتيب مي‌داديم و به عنوان مثال يكي دو سال در خرمشهر حاضر شديم. چند بار هم به حرم امام خميني (ره) رفتيم و اين بار هم تصميم گرفتيم تا اين سنت را ادامه داده و به ديدار جانبازان جنگ تحميلي كه در مركز توانبخشي امام خميني (ره) هستند، بياييم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار نبود امروز جلسه‌اي به عنوان آغاز به كار رسمي خانه سينما برگزار شود، گفت: نمي‌خواستيم كه با اين كار حاشيه‌هايي را به وجود آوريم. در واقع ما اصلا مايل نبوديم كه در روز عزيز و بزرگي مانند سوم خرداد كه يك نماد ملي است به مسائل حاشيه‌اي دامن بزنيم. به همين دليل ترجيح داديم كه جلسه را به روزهاي آينده موكول كرده و امروز مانند سال‌هاي قبل همراه با سينماگران در كنار جانبازان عزيز باشيم.

به گزارش ايسنا، عسگرپور در پاسخ به سوال ديگري درباره زمان آغاز به كار رسمي و مجدد خانه سينما عنوان كرد: ما از سرصبر از فردا كارمان را در خانه سينما آغاز مي‌كنيم و از شنبه نيز كاملا در خانه سينما مستقر خواهيم شد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي پيش‌بيني‌اش براي آينده خانه سينما با توجه به حواشي و كشمكش‌هاي موجود، خاطر نشان كرد: ما حدودا 5 ماه است كه كاملا سكوت كرده‌ايم و هركس هر سوالي مي‌پرسيد در پاسخ مي‌گفتيم، تابع قانون هستيم و در صورت صادر شدن هر راي به آن تمكين مي‌كنيم اما متاسفانه ديديم كه دوستان وزارت ارشاد، در اين مدت مدام درباره موضوعات مختلف پيرامون خانه سينما صحبت مي‌كردند.

عسگرپور تصريح كرد: همانطور كه از ابتدا گفتيم ما به راي قانون احترام مي‌گذاريم و به آن تمكين مي‌كنيم، حالا اين راي هرچه مي‌خواهد باشد.

مديرعامل خانه سينما در پاسخ به اينكه رئيس حوزه رياست ديوان عدالت اداري، شبهاتي را درباره لغو حكم وزارت ارشاد مطرح كرده است گفت: صحبتي كه ايشان كردند يك بحث حقوقي درباره‌ي وزارت ارشاد است و صحبت ايشان هم بر اين مبنا است كه نامه انحلال خانه سينما قانوني نيست و در واقع شكايت ما پذيرفته شده است.

عسگرپور در پايان سخنانش درباره اينكه آيا اساسنامه خانه سينما مي تواند موضوع بعدي چالش‌ها باشد، گفت: نمي‌دانم. در هر صورت صحبت درباره اساس نامه مسائل بعدي است، ممكن است حتي اگر بحث اساسنامه هم حل شود مثلا دوستان به موضوع ديگري ايراد بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha