• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91022716841
  • منبع : نمایندگی قم

زمان صدور پروانه مؤسسات قرآن و عترت به سه ماه كاهش می‌يابد

رئيس دبيرخانه صدور مجوز مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی گفت: در سال 90 متقاضيان تأسيس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت نزديك به شش تا هفت ماه در انتظار بودند اما در سال جاری قصد داريم زمان صدور پروانه اين مأسسات را به سه ماه كاهش دهيم.

رئيس دبيرخانه صدور مجوز مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی گفت: در سال 90 متقاضيان تأسيس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت نزديك به شش تا هفت ماه در انتظار بودند اما در سال جاری قصد داريم زمان صدور پروانه اين مأسسات را به سه ماه كاهش دهيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ايران(ايسنا) منطقه قم، محمد انصاری‌راد، رئيس دبيرخانه صدور مجوز مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی و مشاور مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور امروز، 27 ارديبهشت‌ماه در نشست مديران مؤسسات قرآنی استان قم در مركز آموزشی علمی كاربردی فرهنگ و هنر اين استان، افزود: در سال 91 بنا داريم سرعت صدور مجوزها را تسريع كنيم و اين درحالی است كه پيش از اين برخی متقاضيان نزديك به يك يا دو سال منتظر پيگيری مراحل اتوماسيون اداری بودند.

وی ابراز کرد: هزار و 200 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در كشور مشغول به فعاليت هستند و هم‌اكنون هزار و 600 متقاضی نيز برای تأسيس مؤسسات قرآنی در كل استان‌ها وجود دارند.

انصاری‌راد گفت: از اين تعداد، هزار و 300 مؤسسه از مرحله مصاحبه عبور كرده‌اند و 250 مؤسسه هم پروانه فعاليت خود را گرفته‌اند.

رئيس دبيرخانه صدور مجوز مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور افزود: شهر قم از اين تعداد متقاضی، 36 پرونده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد كه شش پرونده هم‌اكنون منجر به صدور پروانه فعاليت شده است.

وی تصريح كرد: با رويكردی كه دولت به وضعيت فرهنگی كشور دارد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مباحث فرهنگی و قرآنی اهتمام جدی دارد و در مقايسه با ده سال پيش تحول چشمگيری در رشد مؤسسات قرآنی كشور داشته‌ايم.

انصاری‌راد با اشاره به اين كه بخش عمده‌ای از فرآيند صدور مجوز مؤسسات قرآنی اينترنتی خواهد شد تأكيد كرد: به هنگام تقاضای صدور مجوز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت می‌بايد عين عبارت مؤسسه فرهنگی«قرآن عترت» ثبت شود تا مشكلی در سرعت صدور مجوز به وجود نيايد.

وی در مورد همكاری با مؤسسات فرهنگی ـ هنری كه فعاليت قرآنی نيز می‌كنند افزود: مؤسساتی كه پروانه فعاليت فرهنگی ـ هنری دارند می‌توانند به هنگام تمديد پروانه خود به مؤسسه قرآن و عترت تغيير كاربردی دهند تا از حمايت‌های لازم برخوردار شوند.

وی يادآوری كرد: هيچ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حق ايجاد شعبه در شهرستان‌ها را ندارد و تا اين لحظه نتوانسته‌ايم مسئولان را برای ايجاد شعبه مجاب كنيم.

وی افزود: البته راهكاری نيز برای فعاليت در ساير شهرها وجود دارد و هر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت می‌تواند مجوز مؤسسه مستقل تك منظوره را درخواست كند و آن مؤسسه می‌تواند زير نظر مؤسسه مادر فعاليت كند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha