• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91022414408
  • خبرنگار : 71429

/دهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/16

وكيل مدافع «م.ك»: چرا بانك سه هزار ميليارد ال‌سي داده كه موكل من وسوسه شود؟

وكيل مدافع «م.ك»: چرا بانك سه هزار ميليارد ال‌سي داده كه موكل من وسوسه شود؟

در ادامه دهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، احمد طاهري ـ وكيل مدافع «م.ك» رييس هيات مديره شركت ميلاد حديد پارسيان ـ در دفاع از موكل خود با بيان اينكه بنده كاملا به دلسوزي مجموعه دادرسي واقف هستم گفت: انتظار اين را دارم كه به موكلم اجازه دفاع داده شود و از نمايندگان دادستاني و قضات مي‌خواهم كه اگر در صدور كيفرخواست اشتباهي رخ مي‌دهد، آن را صادقانه اصلاح كنند.

در ادامه دهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، احمد طاهري ـ وكيل مدافع «م.ك» رييس هيات مديره شركت ميلاد حديد پارسيان ـ در دفاع از موكل خود با بيان اينكه بنده كاملا به دلسوزي مجموعه دادرسي واقف هستم گفت: انتظار اين را دارم كه به موكلم اجازه دفاع داده شود و از نمايندگان دادستاني و قضات مي‌خواهم كه اگر در صدور كيفرخواست اشتباهي رخ مي‌دهد، آن را صادقانه اصلاح كنند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي با اشاره به اتهام موكلش در رابطه با اخلال در نظام اقتصادي كشور، خاطرنشان كرد: موكل بنده در اين زمان در چين بوده و هيچ‌كدام از مستندات را امضا نكرده است.

قاضي خطاب به وي گفت: موكلتان از خودش دفاع كرد. شما به عنوان وكيل وي اگر لايحه‌اي داريد آن را ارائه كنيد.

طاهري اظهار كرد: موكلم 50 درصد جانباز جنگ است و نصف زندگي خود را از دست داده و صادركننده نمونه بوده و امكان ندارد اخلال انجام دهد، بنابراين اتهام اخلال در نظام اقتصادي را قبول ندارم.

وي درباره اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع به نفع اميرمنصور آريا نيز تصريح كرد: عناويني كه در كيفرخواست آمده، از جمله معاملات صوري، به گونه‌اي است كه موكل بنده از آن خبر نداشته است.

قاضي سراج خطاب به طاهري گفت: شمش‌هايي در كارخانه ملي قرار بوده توليد شود ولي اين كار صورت نگرفته است.

متهم در اين هنگام از جاي خود بلند شد و خطاب به قاضي سراج گفت: عرف بازار ...

سراج در پاسخ به وي گفت: بنده عرف بازار را بلدم. معامله‌اي انجام شده كه بايد تنزيل و گشايش مي‌شد كه كالا را خريداري كند براي توليد در گروه ملي. در واقع در اينجا خريدار گروه ملي بوده است ولي متاسفانه توليدي صورت نگرفته و كالايي رد و بدل نشده است.

متهم قصد داشت در جايگاه قرار گيرد و صحبت كند كه قاضي خطاب به وي گفت: شما بفرماييد بنشينيد.

در ادامه وكيل مدافع م.ك گفت: موكل من از جامعه جدا نيست. وي در ال‌سي‌ها هيچ‌گونه تقصيري نداشته است.

او با بيان اينكه خواهشمندم به وضعيت واقعي موكل بنده توجه شود، ادامه داد: موكل بنده پنج ميليارد تومان به اميرمنصور آريا قرض داده بود تا 20 درصد سهام به او بدهد ولي متاسفانه بعد از مدتي اميرمنصور آريا به او پيشنهاد 10 درصد سهام شركت را داد كه موكلم اين را نپذيرفت.

قاضي سراج خطاب به طاهري گفت: آيا شما مساله اخلال را به صورت كلي قبول داريد؟

وكيل مدافع «م.ك» در پاسخ به قاضي سراج گفت: نه. من اين موضوع را نمي‌پذيرم. در واقع روابط ناسالمي در گرفتن ال‌سي‌ها وجود داشته است. چرا بانك بايد سه هزار ميليارد ال‌سي را بدهد تا موكل بنده وسوسه شود؟ در واقع بايد گفت پول داشتن جرم نيست، بلكه پول ناپاك جرم است كه بايد در اينجا بگويم موكلم 20 ميليارد تومان در بانك آريا پول پاك دارد.

طاهري خطاب به فراهاني ـ نماينده دادستان ـ گفت كه آيا شما به عنوان نماينده دادستان تا به حال از موكل بنده يك كلمه دروغ شنيده‌ايد؟

قاضي سراج با خنده پاسخ داد: يك كلمه نشنيده‌ايم.

وكيل مدافع م.ك گفت: من با حرارت از موكلم دفاع مي‌كنم زيرا ايشان تقصير ندارد. او به دليل اينكه به خسروي كمك كرده است، تقصيري ندارد. خواهشمندم يك ميليارد پول وي را كه به عنوان وثيقه در صندوق است، به او بازگردانيد.

طاهري افزود: موكل چهار ماه در آلمان بستري بوده و جانباز شيميايي است و 50 درصد از سلامتي خود را در راه خدا داده است.

وكيل مدافع «م.ك» گفت: موكل بنده از پولشويي اطلاعي نداشته و اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع به نفع خسروي را نسبت به موكلم قبول ندارم.

طاهري در پايان خواستار صدور حكم برائت براي موكلش نسبت به اتهام اخلال در نظام اقتصادي كشور و پولشويي شد و گفت: موكل بنده در بازار رقابت گول خورده و بايد بگويم كه وي ابرقدرت آهن كشور بوده كه متاسفانه شكست خورده است.

وي اظهار كرد: من نگران اين هستم كه موكلم چگونه بايد بدهي خود را بدهد.

قاضي سراج در پاسخ به وي با خنده گفت: غصه نخور، آن را پرداخت مي‌كند.

وي در ادامه از متهم خواست تا در جايگاه حاضر شود و آخرين دفاعيات خود را ارائه دهد.

«م.ك» با قرار گرفتن در جايگاه اظهار كرد: هيچ‌كدام از اتهامات وارده را نسبت به خود قبول ندارم و بنده هيچ‌گونه برگه و اوراقي را امضا نكرده‌ام و اخلال در نظام اقتصادي را نمي‌پذيرم.

وي خطاب به قاضي سراج گفت: شما قضاوت خود را انجام دهيد تا حق به حق‌دار برسد و ميزان قصوري را كه بنده داشته‌ام مشخص كنيد كه آيا عالمانه و عامدانه بوده يا اينكه ناآگاهانه بوده است.

قاضي سراج خطاب به متهم گفت: قطعا ما وظيفه‌مان را انجام خواهيم داد.

در ادامه، فراهاني ـ نماينده دادستان خطاب به متهم ـ اظهار كرد: صحبت‌هاي شما با آقاي «م.د» تناقض دارد.

متهم در پايان خاطرنشان كرد: من و دامام بدون هيچ اطلاعي وارد اين پرونده شده‌ايم و هيچ‌كدام از اتهامات را قبول ندارم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha