• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91022414088
  • خبرنگار : 71429

/دهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/7

قاضي خطاب به وكيل «ر.ب»: اصلا شما مي‌دانيد يك ميليون چند تا صفر دارد؟

قاضي خطاب به وكيل «ر.ب»: اصلا شما مي‌دانيد يك ميليون چند تا صفر دارد؟

در ادامه رسيدگي به دهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي،‌ فراهاني نماينده دادستان با اشاره به اظهارات "ر. ب" گفت: بعد از صدور كيفرخواست درباره جعل امضاءها تحقيقات بيشتري به عمل آمد زيرا امضاها توسط آقاي «ب.ب»» و خانم «ع.ح» انجام مي‌شده و منتسب به ايشان به صورت جعلي انجام شده است؛ بنابراين مي‌توان گفت كه معاونت در اخلال منتسب به "ر.ب" مي‌شود.

در ادامه رسيدگي به دهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي،‌ فراهاني نماينده دادستان با اشاره به اظهارات "ر. ب" گفت: بعد از صدور كيفرخواست درباره جعل امضاءها تحقيقات بيشتري به عمل آمد زيرا امضاها توسط آقاي «ب.ب»» و خانم «ع.ح» انجام مي‌شده و منتسب به ايشان به صورت جعلي انجام شده است؛ بنابراين مي‌توان گفت كه معاونت در اخلال منتسب به "ر.ب" مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نماينده دادستان ادامه داد: ولي بايد گفت ايشان از اين موضوع اطلاع داشته و در برابر اين كار سكوت مي‌كردند و نمي‌توانيم آقاي "ر.ب" را مانند آقاي «الف.ر»، به عنوان مطلع بدانيم در واقع آقاي «ر.ب» مديرعامل شركت آهن و فولاد لوشان بوده و داراي سابقه طولاني است.

فراهاني تصريح كرد: در واقع امضاي آقاي "ر. ب" جعل شده و در اسناد شركت معترض به اين موضوع مي‌شوند بنابراين اين موضوع نشان مي‌دهد كه ايشان از اين كار اطلاع داشتند اما احتياطات لازم را به عمل نياورده و سكوت كردند.

نماينده دادستان خاطرنشان كرد:‌ پول تنزيل شده به شركت توسط ايشان به گروه اميرمنصور خسروي داده مي‌شده و در پنج نوبت اين كار صورت مي‌گرفته است در واقع كسي كه مديرعامل شركت است بايد بداند كه اشتباه يك بار، دو بار اتفاق مي‌افتد بنابراين قطعا در اين ميان قضايايي در جريان بوده است، در واقع بايد گفت كه در اين صورت بعيد است كه معاون مالي شركت مديرعامل شركت را در جريان نگذارد.

فراهاني خاطرنشان كرد: از اين موضوع هفت ماه مي‌گذرد و آقايان "الف.ش" و "ب.ب" مدعي بودند كه چرا آقاي "ر.ب" شكايت نكردند و چرا طرح شكايت بابت جعل امضاء را ارائه ندادند؟ در اينجا به نظر مي‌رسد كه يك تباني اتفاق افتاده است.

نماينده دادستان تاكيد كرد: عمده بحث در اين موضوع، بحث معاونت در اخلال و مشاركت در پولشويي بوده است.

در اين هنگام "ر.ب" در پاسخ به نماينده دادستان ـ فراهاني ـ گفت: اينكه آقاي دادستان مي‌گويد نسبت به مهر شركت اعتراض نكردم بايد بگويم كه امضاها با دو نفر از اعضاي هيات مديره صورت مي‌گرفته و اختيارات تام با رييس هيات مديره نبوده است.

وي در رابطه با جعل امضاء نيز خطاب به نماينده دادستان گفت: بنده در اين زمينه تا متوجه اين موضوع شدم آن را به بالاترين مقام شركت گفتم و اعتراض خود را بيان كردم. در مورد انتقال پول‌ها بايد بگويم كه اين كار با امضاي غيرواقعي اتفاق افتاده و خود گروه آريا انجام مي‌دادند و شركت آهن فولاد لوشان اين كار را انجام نمي‌داد و در رفت و آمد پول‌ها نقشي نداشته است.

سيدرضا حسينيان نبويدي وكيل مدافع "ر.ب" در دفاع از موكل خود نيز گفت: اينكه اتهام موكل بنده عوض شد و به صورت ديگري تفهيم شده است بايد نكاتي را در اين زمينه ارائه كنم.

در اين هنگام قاضي سراج خطاب به وكيل مدافع "ر. ب" گفت: اگر ناراحت هستيد اتهام را برگردانيم؟

وكيل مدافع "ر. ب" گفت: قبلا اتهام معاونت تفهيم شده بود و بعد مشاركت را بيان كردند. در واقع بايد بگويم كه موكل بنده از اين موضوع اطلاعي نداشته است.

قاضي سراج خطاب به وكيل مدافع "ر. ب" گفـت: 104 ميليارد تومان بوده، هزار تومان نبوده!

حسينيان خطاب به قاضي گفت: اين پول زياد نبوده، آقاي آريا بيشتر از اينها پول داشتند.

وي در رابطه با اتهام اخلال در نظام اقتصادي موكلش نيز گفت: بنده به عنوان وكيل نسبت به اين موضوع ايراد دارم در واقع بايد بگويم كه تمام اقدامات و عمليات صوري بوده و فاكتورها به امضاي مديرعامل شركت نبوده يا اگر هم اين كار صورت گرفته بايد گفت كه امضاي آن صوري است. در واقع اگر قرار بود مديران شركت آهن فولاد يا موكل بنده از اين موضوع مطلع باشند دليلي وجود نداشت كه امضاءها صوري باشد.

وي افزود: موكل بنده تنها از يك مهر اطلاع داشته كه در اينجا بايد بگويم رييس هيات مديره مي‌تواند يك مهر را داشته باشد، بنابراين داشتن مهر براي موكل بنده به عنوان رييس شركت آهن فولا لوشان امري عجيب و شك‌آميز نبوده است.

حسينيان نبويدي گفت: اين شركت مربوط به گروه بوده است كه در اين هنگام قاضي سراج خطاب به وي گفت: ولي حق نداشتند شركت‌ها را معامله كنند. در واقع علت اين امر كه 19 ميليارد تومان به نام ايشان مي‌كردند چه دليلي داشته است؟

قاضي سراج در اين هنگام خطاب به وكيل مدافع "ر. ب" گفت: اصلا شما مي‌دانيد يك ميليون چند تا صفر دارد؟

حسينيان نبويدي گفت: عرض بنده اين است كه اتهام پولشويي نسبت به موكل بنده مصداق ندارد.

قاضي سراج در اين هنگام گفت: ولي ايشان رييس هيات مديره بودند.

وكيل مدافع "ر. ب"، اتهام تحصيل مال نامشروع به نفع گروه اميرمنصور آريا نسبت به موكلش را مورد قبول ندانست.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha