• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91020903910
  • خبرنگار : 71132

نقوي حسيني: بايد براي تكرار نام خليج فارس در افكار عمومي جهان برنامه‌ريزي كنيم

نقوي حسيني: بايد براي تكرار نام خليج فارس در افكار  عمومي جهان برنامه‌ريزي كنيم

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، فرهنگ‌سازي و برنامه‌ريزي براي تكرار نام خليج فارس در افكار عمومي جهان را به ويژه در آستانه‌ي روز ملي خليج فارس خواستار شد.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، فرهنگ‌سازي و برنامه‌ريزي براي تكرار نام خليج فارس در افكار عمومي جهان را به ويژه در آستانه‌ي روز ملي خليج فارس خواستار شد.

سيد حسين نقوي حسيني، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با گرامي‌داشت روز خليج فارس گفت: به نظر مي رسد بايد براي فرهنگ‌سازي و تكرار نام خليج فارس در ادبيات محاوره‌اي و رسانه‌اي برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي صورت گيرد و نام خليج فارس آنقدر تكرار شود تا ملكه‌ي ذهن افكار عمومي جهان شود.

وي افزود: Persian Gulf از اصطلاحاتي است كه در ادبيات جغرافيايي دنيا كاملا شناخته شده است و چيزي نيست كه ما آن را خلق كرده باشيم بلكه سابقه‌ي تاريخي زيادي دارد و اگر در برخي متون و محافل تاريخي آن را بدون پيشوند Persian به كار برند، روشن است كه همه آن را به نام خليج فارس مي‌شناسند. ما نيز بايد با استفاده از اين فرصت برنامه‌ريزي خوبي براي تكرار اين نام در افكار عمومي جهان داشته باشيم.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره‌ي واكنش دستگاه ديپلماسي كشورمان به ادعاهاي اماراتي‌ها در خصوص جزاير سه‌گانه ايراني و همچنين جعل نام خليج فارس تصريح كرد:‌حد و سطح موضوع اين نيست كه بخواهيم واكنش چنداني به آن نشان دهيم. اگر ما خومان اين قدر به اين ادعاي واهي بپردازيم معنايش اين است كه نگران آن هستيم.

نقوي حسيني تصريح كرد: پرداختن بيش از حد به اين موضوع به آن رسميت مي بخشد و به اعتقاد من نبايد خيلي به اين مساله پرداخت چرا كه جزاير سه‌گانه جزء خاك كشور ما هستند و اگر دولتي ادعاي واهي كردد بايد در همان حد به او پاسخ داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha