• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91013011199
  • خبرنگار : 71404

«تفكيك مجريان زن و مرد كمي دست و پايمان را مي‌بندد»

تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌وگوهاي تلويزيوني؟!

 تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌وگوهاي تلويزيوني؟!

نگاهي به برنامه‌هاي گفت‌وگو محور و تركيبي تلويزيون، حكايت از اجراي جدي طرحي دارد كه از آن به عنوان «تفكيك مجريان زن و مرد» ياد مي‌شود؛ بر اساس اين طرح از اين پس مجريان مرد بايد مهمانان مرد داشته باشند و مجريان زن بايد در كنار مهمانان زن به اجراي برنامه بپردازند.

نگاهي به برنامه‌هاي گفت‌وگو محور و تركيبي تلويزيون، حكايت از اجراي جدي طرحي دارد كه از آن به عنوان «تفكيك مجريان زن و مرد» ياد مي‌شود؛ بر اساس اين طرح از اين پس مجريان مرد بايد مهمانان مرد داشته باشند و مجريان زن بايد در كنار مهمانان زن به اجراي برنامه بپردازند.

چنين طرحي در حالي به شبكه‌هاي تلويزيوني ابلاغ شده است كه مسلما اجراي جدي آن، بسياري از برنامه‌هاي سيما كه تنها با حضور يك مجري به روي آنتن مي‌روند را در انتخاب و دعوت از مهمانان دچار مشكل مي‌كند. و در شرايطي كه برنامه‌هاي گفت‌وگو محور سيما هم اكنون با مشكلاتي چون عدم جذابيت، عدم دانش كافي مجري و مهمان و ... دست به گريبان هستند، به نظر مي‌رسد چنين محدوديت‌هايي بيش از پيش سازندگان گفت‌وگوهاي تلويزيوني را با مشكل مواجه كند.

***

تهيه‌كننده‌ي برنامه «روز از نو» كه از شبكه دو سيما در حال پخش است، درباره‌ي تفكيك ميهمانان زن و مرد در برنامه‌هاي تلويزيوني گفت: چنين طرحي كمي دست و پايمان را مي‌بندد ولي در عوض از يكسري از آفات جلوگيري مي‌كند.

حامد جوادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: چند سالي است كه چنين طرحي براي حضور ميهمانان تلويزيوني و اينكه مجريان مرد حتما بايد ميهمانان مرد و برعكس مجريان زن حتما بايد ميهمانان زن به برنامه دعوت كنند به تصويب رسيده است ولي تاكنون اجرايي نشده است. اما امسال اين طرح سخت گرفته شده و قرار است اين اتفاق بيفتد. البته در بسياري از برنامه‌ها اين طرح اعمال شده است.

وي خاطرنشان كرد: نمي‌دانم طرح تفكيك ميهمانان در برنامه‌هاي تلويزيوني خوب باشد يا خير؛ بايد اجازه دهيم كمي زمان بگذرد تا ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد.

او كه پيش از اين برنامه نيم روز را روي آنتن داشت، گفت: در برنامه نيم روز اين طرح اجرا شد و ما اين مساله را خيلي رعايت كرديم. به نظر من اجراي چنين طرحي براي من تهيه‌كننده راحت‌تر است. به دليل حساسيت‌هايي كه در جامعه وجود دارد، نبايد دردسر را به جان خريد.

وي اضافه كرد: به عقيده‌ي من اگر در برنامه‌هاي شفاف‌تر دو نفر يعني مجري و ميهمان هم جنس يكديگر باشند و روبه‌روي هم به گفت‌وگو بنشيند خيلي بهتر است و دست و پاي من تهيه‌كننده بازتر است اما در كل اعمال چنين طرحي در همه برنامه‌هاي تلويزيوني يك محدوديت است ولي بايد رعايت شود؛ چرا كه اين تصميم مديران است.

اين تهيه‌كننده با بيان اينكه از يك منظر با اجراي چنين طرحي در برنامه‌ها موافق و از يك منظر مخالف هستم، خاطرنشان كرد: دليل اينكه با اين طرح موافق هستم به خاطر فضاي خارج از سازمان صدا و سيماست كه ترجيح مي‌دهم با اين قانون موافقت كنم چرا كه اين قانون اجرا مي‌شود تا دست من برنامه‌ساز را بازتر كند. ولي در كل فضايي كه موجب شود مديران به اين نتيجه برسند كمي قابل نقد است.

جوادزاده در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: طبيعتا چنين قانوني دست و پايمان را تا حدودي مي‌بندد ولي در عوض از يكسري آفاتي كه ممكن است در برنامه‌ها اتفاق بيفتد جلوگيري به عمل مي‌آورد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha