• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9009-14086
  • خبرنگار : 71290

جلالي در گفت‌وگو با ايسنا: ايــران جــنــگ‌طــلــب نيست دسـت نـاقـضـان حـريـم ايـران را با قـدرت قـطـع مي‌كـنـيـم

جلالي در گفت‌وگو با ايسنا:
ايــران جــنــگ‌طــلــب نيست
دسـت نـاقـضـان حـريـم ايـران را با قـدرت قـطـع مي‌كـنـيـم

كاظم جلالي با اشاره به اظهارات تندروانه ديك‌چني مبني بر حمله هوايي براي نابود كردن هواپيماي جاسوسي آمريكا در ايران تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران كه توان بر زمين نشاندن هواپيماي فوق مدرن جاسوسي آمريكا را دارد، به طريق اولي اين توان را هم دارد كه اگر كسي بخواهد حريم مرزهاي دريايي، هوايي و زميني‌اش را نقض كند، با قدرت و قاطعيت دست‌هاي آن‌ها را قطع كند و پاسخ دندان‌شكني به آن‌ها بدهد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با تاكيد بر اين مطلب كه ايران جنگ‌طلب نيست، گفت: با توجه به انتخابات رياست جمهوري آمريكا، جمهوري‌خواهان درصددند اوباما را در منطقه گرفتار و از اين گرفتاري‌ او براي انتخابات بهره‌برداري كنند.

جلالي گفت: پيش از ديك‌چني، صهيونيست‌ها و اسراييل نيز اين موضوع را مطرح كرده بودند كه بايد آمريكايي‌ها سريعا محل اين هواپيما را شناسايي و بمباران مي‌كردند.

وي تصريح كرد: در اين اظهارنظر، مساله‌اي نهفته است و آن، اين‌كه اسراييل و صهيونيست‌ها و طرفداران پر و پاقرص آنها مي‌دانند كه امروز اسراييل در يك مخمصه شديد در داخل منطقه گرفتار شده و با توجه به انقلاب‌ها و خيزش‌هاي اسلامي انجام شده، رژيم صهيونيستي در بدترين وضعيت است، لذا بدشان نمي‌آيد كه آمريكا را درگير جنگ با ايران كنند، بنابراين چنين اظهارات تندروانه و بي‌پايه و اساسي مطرح مي‌كنند.

اين عضو اصولگراي مجلس هم‌چنين درخصوص اظهارات اوباما براي بازپس دادن هواپيماي جاسوسي پهپاد به آمريكا گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه ايران قدرتمند است كه هواپيما را به دست آورده، لذا موضع‌گيري اوباما از موضع ضعف بوده كه درخواست غيرديپلماتيك و غيرحرفه‌اي استرداد را مطرح كرده است.

جلالي اظهار كرد: آمريكا حريم هوايي ايران را با يك هواپيماي جاسوسي به صورت كاملا هدفمند و براي آسيب‌رساني به منافع و امنيت ملي ما نقض كرده و حال صحبت از بازگرداندن اين هواپيما مي‌كند؛ اين جمله از اوباما كه خود تحصيلات حقوقي دارد، بسيار عجيب و ساده‌انگارانه است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha