• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03585

گزارشي از سومين روز نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها

گزارشي از سومين روز نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها

سومين روز نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در حالي به كارش پايان داد كه به نظر مي‌رسيد بارش باران برنامه‌هاي از قبل پيش‌بيني شده را تا حدودي تحت تاثير قرار داده بود.

به گزارش خبرنگار رسانه ايسنا، وقتي كه وارد شبستان مصلاي امام خميني (ره) مي‌شديم، در ابتدا اجراي تئاتر خياباني كه به دليل بارش باران به داخل كشيده شده بود، توجه‌ات را جلب مي‌كرد.

امروز اما بازار احوالپرسي‌ها و مهماني‌ها داغ‌تر شده بود؛ قديمي‌ها با هم خوش و بش مي‌کردند و غرفه‌داران با تلاش براي دعوت ميهمانان و شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي و ورزشي كه امروز تعدادشان بيش از دو روز گذشته بود، در حال تكاپو بودند.

ميدان اصلي گذر مطبوعات "سراي رسانه" است و آن‌هايي که حرفي براي گفتن دارند براساس برنامه‌اي از پيش تعيين شده مي‌آيند و به سوال مطبوعاتي‌ها و مردم پاسخ مي‌دهند.

امسال روزنامه و نشريات استاني جانمايي بهتري نسبت به سال گذشته دارند و اكثرا راضي‌اند از فضايي که به آن‌ها اختصاص داده شده است.

ورودي هر خيابان اصلي تابلويي قرار دارد که کوچه‌هاي فرعي آن و نام غرفه‌اي که در آن قرار دارد را مشخص کرده اما برخي از بازديدكنندگان معترض بودند كه اعلام نام برخي غرفه‌ها در اين تابلو به اشتباه صورت گرفته است. برخي مراجعه‌كنندگان هم به بسته بودن در مصلاي امام خميني (ره) كه به متروي شهيد بهشتي گشوده مي‌شود معترض بودند.

اما طبقه دوم شبستان هم متعلق به نشريات دانشجويان شهرستان و بومي شهرستاني اختصاص يافته است؛ آن‌هايي که حرف‌ها و دغدغه‌هاي علمي دارند و مخاطب‌هاي خاص كه البته امسال از اينكه در طبقه بالاي شبستان جانمايي شدند، ناراضي‌اند.

امروز بيش از 40 نفر از دانشجويان دانشكده خبر به همراه اساتيد خود از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها بازديد كردند.

اين افراد در جريان اين بازديد از غرفه‌هاي خبرگزاري‌هاي ايرنا، ايسنا، فارس و شهداي عرصه خبر بازديد كردند و از نزديك در جريان نحوه اطلاع‌رساني و كار خبرنگاري قرار گرفتند.

در روز سوم، جلد اول كتاب "تيتر يك" با حضور معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديركل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد رونمايي شد.

به نظر مي‌رسد كه نشريات و روزنامه‌هاي هنري در زمينه‌هايي همچون موسيقي، سينما و هنرهاي تجسمي و تئاتر، حضور قابل توجهي در هجدهمين نمايشگاه دارند.

امروز هم‌چنين نمايشگاه و جشنواره بين‌المللي هنر در رسانه با حضور معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها افتتاح شد.

ساسان والي‌زاده - دبير جشنواره هنر در رسانه - در مراسم افتتاحيه اين جشنواره بين‌المللي اظهار كرد: امروز شاهد افتتاح نخستين نمايشگاه هنر در رسانه هستيم كه براي اولين‌بار به‌صورت مستقل برگزار مي‌شود؛ در سال‌هاي گذشته در كنار جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها رشته‌هاي عكس و كاريكاتور حضور داشتند اما امسال اين رويداد به‌صورت مستقل و در بعد بين‌المللي برگزار مي‌شود.

به گفته او برگزاري اين جشنواره و نمايشگاه حركت تازه‌اي بود كه با حمايت معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد و بالغ بر يك هزار و 250 اثر از 31 كشور دنيا در اين جشنواره شركت كردند كه اين آمار قابل توجه بود.

امروز هم‌چنين همايش روزنامه‌نگاري سايبر و رسانه‌هاي اجتماعي برگزار و در آن تاكيد شد: اگرچه يك وبلاگ‌نويس بايد در فضاي شبكه‌هاي اجتماعي هم حضور داشته باشد، اما اين محيط امنيت اجتماعي و هويت خوبي ندارد و اين در حالي است كه ابتدايي‌ترين حق هر كاربر امنيت اطلاعات است.

هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها خود را براي روز جمعه يعني چهارمين روز برگزاري‌اش آماده مي‌كند كه پذيراي تعداد بازديدكنندگان بيش‌تري خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha