• دوشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-01024

*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* رييس سازمان حج و زيارت: نمايشگاه فرصتي براي بازنگري اخلاق رسانه‌يي است

رييس سازمان حج و زيارت گفت: نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها فرصت مناسبي است تا برخي رسانه‌ها در اخلاق رسانه‌يي و حرفه‌يي خود بازنگري کنند.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، علي ليالي با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها بايد نمايشگاه مطبوعات را فرصتي مغتنم براي تقويت قوت‌ها و رفع ضعف‌ها بدانند، اظهار كرد: نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، بازتاب دهنده عملکرد سالانه مطبوعات و خبرگزاري‌ها است.

وي گفت: مطبوعات همواره منشاء آگاهي‌بخشي به آحاد مختلف مردم هستند و نمايشگاه مطبوعات فرصتي را براي مسوولان رسانه فراهم مي‌آورد تا با کيفيت بيش‌تر و بهتري به امر مهم اطلاع‌رساني و آگاهي‌بخشي بپردازند.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: چگونگي حضور مردم در نمايشگاه مطبوعات به عملکرد سالانه رسانه‌هاي کشور و نگاه مثبت يا منفي مردم به آن‌ها وابسته است، به‌طوري که اگر عملکرد رسانه‌ها مثبت باشد، حضور مردم در نمايشگاه مطبوعات چشمگير و اگر عملکرد رسانه‌ها منفي باشد، حضور مردم اندک خواهد بود.

ليالي يادآور شد: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته توسط مديريت جديد معاونت امور مطبوعاتي و عملکرد مطبوعات در يک سال گذشته، پيش‌بيني مي‌شود حضور مردم در نمايشگاه مطبوعات امسال چشمگير و پرشور باشد.

رييس سازمان حج و زيارت با بيان اين که اخلاق رسانه‌يي بايد در نمايشگاه مطبوعات بحث و بررسي شود، افزود: نمايشگاه مطبوعات فرصت خوبي است تا برخي رسانه‌ها در اخلاق رسانه‌يي خود بازنگري کنند.

به گفته ليالي، معاونت امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند با برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوع اخلاق حرفه‌يي - رسانه‌يي در حاشيه نمايشگاه مطبوعات، اخلاق حرفه‌يي موجود در رسانه‌هاي کشور را مورد بحث و نقد قرار دهد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم‌چنين به همزماني موسم حج با برگزاري نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها اشاره کرد و گفت: ابعاد حج قابل مقايسه با ساير ارکان اسلام نيست زيرا حج تاثيرات فراوان سياسي، اجتماعي و بين‌المللي گسترده‌اي دارد و نمايشگاه مطبوعات ظرفيت و فرصت مناسبي براي تبيين ابعاد مختلف اين فريضه الهي براي مردم است.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، سوم تا دهم آبان‌ماه در مصلي تهران برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha