• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۰ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 9007-13075
  • منبع : نمایندگی فارس

راه‌اندازي پليس گردشگر در شيراز

راه‌اندازي پليس گردشگر در شيراز

مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس گفت: راه‌اندازي مرحله‌ي نخست طرح پليس ويژه‌ي گردشگري، يك ضرورت و نياز جامعه‌ي گردشگري بود كه با همكاري فرمان‌دهي انتظامي فارس محقق شده است.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در فارس، فريدون فعالي امروز (دوشنبه، 18 مهرماه) در آيين افتتاح و راه‌اندازي پليس گردشگر استان فارس در شيراز، با تأكيد بر اين‌كه در فازهاي بعدي حتما فعاليت و همكاري بيشتري از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مشهود خواهد بود، بيان كرد: برنامه‌هاي خوبي براي عملياتي کردن اين طرح در استان پيش‌بيني شده است.

وي ادامه داد: اميدوارم با اجراي مرحله‌ي نخست اين طرح به نيازهاي جامعه‌ي گردشگري و صنعت گردشگري استان پاسخ داده شود. فارس در حوزه‌ي گردشگري در کشور سرآمد است که اين ويژگي و برتر بودن، حساسيت و توجه به اين بخش را بيش از پيش كرده است.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري فارس‌ با يادآوري اين‌كه اين استان سالانه ميزبان گردشگران فراواني از داخل و خارج كشور است، گفت: امنيت به‌عنوان اصلي‌ترين زيرساخت در بخش گردشگري و توسعه و پيشرفت آن مورد نظر بوده است. يک گردشگر در نخستين گام انتظار دارد، با حضور در يك نقطه‌ي گردشگري و بناي تاريخي، به امنيت و آرامش رواني دلخواه دست يابد و طرح پليس گردشگري مي‌تواند در اين زمينه بسيار تأثيرگذار باشد.

او افزود: طرح پليس گردشگري در راستاي پاسداشت از هويت و ميراث فرهنگي و براي تحقق آنچه شايسته‌ي گردشگران فارس است، عملياتي شده است. در فازهاي بعدي اميدواريم با انعقاد تفاهم‌نامه‌اي بين سازمان ميراث فرهنگي و نيروي انتظامي در استان فارس، ضمن توسعه‌ي پليس گردشگري، وظايف هر بخش مشخص شود.

به گزارش ايسنا، فرمانده‌ي انتظامي استان فارس نيز گفت: امنيت از نيازهاي اصلي يك جامعه است و وظيفه‌ي پليس تأمين آن با مشاركت مردم و همه‌ي دستگاه‌ها و حفظ و پاسداشت آن است.

سردار سيروس سجاديان بيان كرد: اگر امنيت نباشد، ديگر موضوع‌ها اعم از سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، گردشگري و حتا مذهبي نمي‌توانند آن‌گونه كه بايد و شايد و به‌نحو احسن اجرا شوند.

او با بيان اين‌كه براي توليد امنيت به‌شدت نيازمند مشاركت مردم هستيم، حفاظت و پاسداري از اين امنيت را برعهده‌ي پليس دانست و اظهار كرد: منظور از مردم، تمام افراد است، چه كساني كه متعلق به اين مرز و بوم هستند و چه گردشگران خارجي. براي برقراري و توليد امنيت بايد تمام سازمان‌ها و دستگاه‌هاي تأثيرگذار دست‌به‌دست هم دهند.

وي با اشاره به اين‌كه امنيت امروز كشور و مرزها، حاصل رشادت و جان‌فشاني شهداست، ادامه داد: در حوزه‌هاي گردشگري و در محل‌هايي كه مخصوص پياده‌روي است و قابليت تردد و مانور خودرو در آن‌ها نيست، گشت دوچرخه‌سوار را فعال كرده‌ايم.

فرمانده‌ي انتظامي فارس افزود: اين اقدام براي برقراري امنيت و آسايش شهروندان و گردشگران پيش‌بيني و اجرا شده است. اميدوارم با همكاري و مشاركت بيش از پيش مردم شاهد ارتقاي امنيت تا سطحي درخور شأن سومين حرم اهل بيت (ع) باشيم.

همچنين معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري فارس در حاشيه‌ي راه‌اندازي پليس گردشگر، در جمع خبرنگاران گفت: فارس پس از اصفهان، دومين استان کشور در اجراي اين طرح است.

مهران سوخکيان بيان كرد: براساس تفاهم‌نامه‌ي اين سازمان با نيروي انتظامي استان، اين طرح تا 31 شهريورماه 1391، به‌صورت آزمايشي اجرا مي‌شود و محوطه‌ي ارگ کريم‌خاني در شيراز به‌عنوان نخستين مکان و نقطه‌ي پايلوت انتخاب شده است.

او با بيان اين‌كه گشت‌زني و کنترل امنيت در حوزه‌ي استحفاظي تعيين‌شده از وظايف پليس گردشگر است، ادامه داد: در اين طرح براي شروع 10 نفر از افسران کادر نيروي انتظامي مسلط به زبان انگليسي به‌صورت شبانه‌روزي فعاليت و خدمات خود را به گردشگران استان فارس ارائه مي‌كنند.

سوخکيان با بيان اين‌که آموزش زبان‌هاي مختلف به افسران و درجه‌داران شاغل در اين بخش در ادامه‌ي اين طرح در دستور کار معاونت گردشگري است، اظهار كرد: در حوزه‌ي آموزش معاونت گردشگري استان فارس، در حال تهيه و تدوين برنامه‌ي منسجم و هماهنگي براي تهيه‌ي سر‌فصل‌هايي برگرفته از مسائل استاندارد اين بخش در سطح ملي هستيم تا بتوانيم آن‌ها را اعمال کنيم.

وي با يادآوري اين‌كه تفاهم‌نامه‌اي در اين ارتباط با دو مرکز آموزش خدمات گردشگري بسته شده است، گفت: اين طرح به‌صورت آزمايشي در استان فارس در حال اجراست. اميدواريم پس از بررسي بازخوردها در اين مدت، بتوانيم شرح وظايف دو طرف را مشخص و عملياتي کردن اين طرح را در ديگر نقاط شيراز و استان دنبال كنيم.

او اولويت دوم براي فعال كردن پليس گردشگر را محور فرهنگي ـ تاريخي و به سمت اطراف حرم مطهر احمد بن موسي (ع) دانست و افزود: اميدواريم بتوانيم اين طرح را به‌شكل ويژه براي ايام نوروز حداقل در سه مركز گردشگري و در آينده‌ي نزديك، در تمام نقاط گردشگري استان فعال كنيم.

به گزارش ايسنا، طرح پليس دوچرخه‌سوار (پليس‌ گردشگر) صبح امروز در مرحله‌ي نخست در شيراز راه‌اندازي شد و در اين مرحله، محوطه‌ي ارگ كريم‌خاني را پوشش خواهد داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha