• جمعه / ۱۵ مهر ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 9007-09083
  • خبرنگار : 71408

هشدار سينماداران «هزينه‌ها چند برابر شده، اما درآمد...»

هشدار سينماداران
«هزينه‌ها چند برابر شده، اما درآمد...»

تعدادي از سينماداران در پي آن چه افزايش هزينه‌هاي جانبي سينماها مي‌خواندند، هشدار دادند.

 هزينه‌هايمان بيش از درآمدهايمان است

احمدي مدير پرديس سينمايي «زندگي» در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعتقاد بر اي نكه پس از هدفمندي يارانه‌ها، هزينه نگهداري سينما چند برابر شده است، گفت: شايد در نيمه اول سال 90 فروش فيلم‌ها خوب بود و مي‌توانستيم به نوعي هزينه‌ها را پرداخت كنيم. اما با شروع فصل پاييز، بازگشايي مدارس و اتخاذ برخي از سياست‌ها از سوي شوراي صنفي نمايش، فروش در سينماي ما به يك پنجم كاهش يافته است و در اين شرايط هزينه‌هايمان بسيار بيشتر از درآمدهايمان است.

وي ادامه داد: به نظرم مسوولان حتما بايد از بخشهاي فرهنگي مانند سينما حمايت كند چرا كه هنوز درآمد بخش فرهنگي به نحوي نيست كه بتواند به تنهايي از پس هزينه‌هايي مانند آب، گاز و برق و .... بربيايد.

مدير پرديس زندگي يادآور شد: بسياري از سينماهاي كشور وابسته به ارگان‌ها هستند و به همين دليل هم به درآمدشان و پرداخت هزينه‌ها فكر نمي‌كنند. در واقع در اين مشكلات، سينماهاي بخش خصوصي هستند كه متضرر شده و در آستانه تعطيلي قرار خواهند گرفت.

احمدي سپس با بيان اينكه مشكل پرديس «زندگي» بيش از ساير سينماهاست اظهار كرد: سينما مجموعه‌اي فرهنگي است اما در مجموعه پرديس «زندگي»، مشاعات ما تجاري محسوب شده و هزينه‌هاي قبوضمان نيز به صورت تجاري محاسبه مي‌شود. واقعا اين مسئله براي سينماي پرديس «زندگي» مشكل‌زا شده است چرا كه هزينه‌اي كه ما بايد بپردازيم چند برابر مي‌شود.

مدير پرديس «زندگي» در پايان سخنانش تاكيد كرد: اكنون در تلاشيم كه با تمهيداتي فروشمان را افزايش دهيم اما در هر صورت هزينه‌هاي اينچنيني سينماها را در معرض ورشكستگي و تعطيلي قرار مي‌دهد.

هزينه‌هايمان 5 برابر شده است

پارسي‌نژاد مدير مجموعه سينمايي «عصر جديد» هم با بيان اينكه هزينه‌هاي قبوض بعد از هدفمندي يارانه‌ها پنج برابر شده است، اظهار كرد: در حالت حاضر مشكل ما با قبوض آب و برق است، چرا كه در فصل تابستان مجبور بوديم از وسايل خنك كننده استفاده كنيم اما با ورود به فصل سرما هزينه‌ي قبض گاز هم به مجموعه‌ هزينه‌هايمان اضافه خواهد شد چرا كه بايد از وسايل گرمايشي نيز استفاده كنيم.

وي يادآور شد: پيش از اين درآمد سينما را خرج هزينه‌هاي آن مي‌كرديم و در انتهاي كار چيزي باقي نمي‌ماند. اما اكنون افزايش هزينه‌هاي قبوض آب، برق و گاز به ضرري انباشته تبديل شده است و واقعا ما نمي‌دانيم بايد با آنها چه كنيم؟!

درآمدمان به اندازه هزينه‌هايمان نيست

ميررحيمي مدير پرديس سينمايي «شكوفه» هم در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه با افت فروش فصل پاييز نمي‌توانيم هزينه‌ها را تامين كنيم گفت:‌ ما اكنون هزينه قبوض آب‌هايمان انباشته شده و به بيش از 2 ميليون تومان رسيده است، در اين شرايط به هيچ وجه پولي نداريم كه بخواهيم چنين هزينه‌اي را پرداخت كنيم.

وي ادامه داد: هزينه قبوض برق پرديس سينمايي شكوفه هم تقريبا ماهي يك ميليون تومان است. شايد در نيمه نخست سال مي توانستيم هزينه‌ها را متقبل شويم اما همه مي‌دانند كه در نيمه دوم سال فروش سينماها با افت بسيار شديدي روبه رو خواهد شد.

مدير پرديس سينمايي «شكوفه» در پايان سخنانش تصريح كرد: اكنون درآمد سينما به اندازه هزينه‌هايش نيست و ما نمي‌توانيم هزينه‌ها را از محل درآمد سينما پرداخت كنيم.اكنون حتي سينماي «شكوفه» كه فروش بسيار خوبي داشته در اين زمينه با مشكل روبروست.

 با افزايش هزينه‌ها،سينماها نمي‌توانند روي پاي خود بايستند

مدير روابط عمومي پرديس سينماي «ايران» معتقد است با هزينه‌هاي فعلي قبض آب،‌ گاز و برق، هزينه‌هاي جانبي آنها و افزايش روز افزونشان، سينماها نمي‌توانند روي پاي خود بايستند.

حميدرضا ناجيان با اشاره به وضعيت فعلي پرديس سينمايي «ايران»گفت: وضعيت خيلي وحشتناك است و در واقع ما تنها تلاش مي‌كنيم كه سينما باز بماند و بسته نشود.

وي در عين حال گفت:در حال حاضر به شدت در مصرف برق صرفه جويي مي‌كنيم اما در شرايطي كه هيچ كولر گازي و هواسازي در مجموعه روشن نيست باز هم قبض برق يك ميليون و 300 هزار توماني داريم.

ناجيان ادامه داد: در حال حاضر اداره برق مي‌گويد كه مجموعه شما مصرفي بيش از حد مجاز دارد، در حالي كه چراغ سينما بايد روشن باشد و همه مي‌دانند كه مصرف يك مجموعه تفريحي و سينمايي بيشتر از ساير مكان‌هاست.

مدير روابط عمومي پرديس سينمايي «ايران» با بيان اين كه سينماها توان‌ مالي پرداخت چنين قبوضي را ندارند، تصريح كرد: در حال حاضر اداره برق براي مصرف بيش از حد مجاز سينماها جريمه‌اي را در نظر مي‌گيرد و به ما مي‌گويد اگر مي‌خواهيد جريمه نشويد ترانسي براي افزايش قدرت برق بخريد. اين راه حل خوبي است اما وقتي مي‌گوييم هزينه آن چقدر مي‌شود مي‌گويند آنچه به اداره برق مربوط مي‌شود، 60 ميليون تومان! در اين شرايط چند سينما مي‌توانند چنين هزينه‌اي را پرداخت كنند؟

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha