• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 9006-18244
  • خبرنگار : 71021

تكليف زمين ايران در بورس گردشگري آلمان روشن نيست

تكليف زمين ايران در بورس گردشگري آلمان روشن نيست
رييس هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران گفت: تكليف زمين ايران در بورس بين‌المللي گردشگري آلمان (ITB) هنوز روشن نشده است. ابراهيم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يادآوري كرد: شركت نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در نمايشگاه‌هاي ژاپن و انگليس براي ايران زمين گرفته است‌؛ ولي با اين حال، هنوز نتوانسته‌اند زمين ايران را در نمايشگاه گردشگري آلمان بگيرند، چون اين زمين سال پيش فروخته شد و ما بايد تلاش كنيم، در جاي مناسب‌ ديگري زمين بخريم. وي ادامه داد:‌ براساس روال كاري نمايشگاه ITB برلين،‌ پس از پايان يافتن هر نمايشگاه، فرصتي براي تغيير و تحول غرفه‌ها به كشورها داده مي‌شود؛ ولي ما سال گذشته به‌خاطر تغيير در مديريت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين فرصت را از دست داديم و تقاضايي براي تغيير زمين نداشيم. پورفرج افزود: ITB اسفندماه امسال برگزار مي‌شود و تا آن زمان حتما بايد وضعيت زمين مشخص شود. او بيان كرد: سال پيش، محل غرفه‌ي ايران در نمايشگاه آلمان، خيلي نامناسب بود و دقيقا در سالني كه اصلا در مسير بازديدكنندگان نبود،‌ قرار داشت كه اين امر در تعاملات ما خيلي اثرگذار بود. اين تورگردان گفت: در نمايشگاه امسال حتما بايد محل غرفه تغيير كند، حتا اگر غرفه‌ي كوچكي را بگيريم اشكالي ندارد‌، مهم حضور يافتن در جمع كشورها و در ميان بازديدكنندگان است،‌ نه سالني كه به انباري شباهت دارد و هيچ كسي از آن عبور نمي‌كند. وي اظهار كرد: تلاش مي‌كنيم با اتاق بازرگاني كه نماينده‌ي ITB در ايران است و تجربه‌ي زيادي در اين كار دارد، نشستي داشته باشيم تا شايد از اين طريق بتوانيم زمين مناسبي را در نمايشگاه آلمان بگيريم. پورفرج همچنين گفت:‌ در حال حاضر براساس برنامه‌ها و اقدامات شركت نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در بخش نمايشگاه‌هاي بين‌المللي به‌جز آلمان، مشكلي وجود ندارد و پيش‌بيني مي‌كنيم امسال دست كم در يكي دو نمايشگاه حضور خوبي داشته باشيم. آلمان همواره جزو بازارهاي مهم و هدف نخست گردشگري ايران بوده است. نمايشگاه بين‌المللي گردشگري آلمان مشهور به «بورس گردشگري» تا كنون 45 دوره برگزار شده است و هر سال كشورهاي زيادي به‌خاطر جايگاه اين نمايشگاه، شريك آن مي‌شوند. تركيه نيز دو سال پيش به‌عنوان شريك، 5 / 2 ميليون يورو در اين نمايشگاه هزينه کرد. سال پيش نيز لهستان در بخشي از اين نمايشگاه مشاركت داشت و توانست خود را به‌عنوان مقصدي ارزان به گردشگران دنيا معرفي كند، هرچند پيش از آن قرار بود، مصر شريك ITB شود؛ ولي به‌خاطر بحراني كه در اين كشور پيش آمد، اين فرصت را از دست داد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha