• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9006-03683

آيا كميته صيانت به حذف درختان بيمار وليعصر تن مي‌دهد؟ ابتكار: نهال‌كاري به جاي درختان بيمار بايد آغاز شود نتايج باندپيچي درختان وليعصر هنوز مشخص نشده است

آيا كميته صيانت به حذف درختان بيمار وليعصر تن مي‌دهد؟
ابتكار:
نهال‌كاري به جاي درختان بيمار بايد آغاز شود
نتايج باندپيچي درختان وليعصر هنوز مشخص نشده است

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به بيمار بودن تعدادي از درختان خيابان وليعصر، گفت: بايد نهال‌كاري به جاي درختان بيمار اين خيابان هرچه زودتر آغاز شود.

معصومه ابتكار در گفت‌وگو با خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه كليه درختان خيابان وليعصر ثبت شده و داراي شناسنامه هستند، اظهار كرد: در شناسنامه اين درختان وضعيت فعلي و سوابق بيماري درختان ثبت شده است.

وي با اشاره به تشكيل كميته صيانت از درختان خيابان وليعصر، و با بيان اينكه كميته يادشده با حضور شهرداران مناطق 1، 3، 6 و 11 تشکيل شده و هر ماه جلساتي را نيز برگزار مي‌کنند تا راهکارهاي سريع براي حفاظت از درختان خيابان وليعصر ارائه دهند، تصريح کرد: در اين کميته تمامي تدابير براي جلوگيري از آسيب رساندن به درختان خيابان وليعصر انديشيده مي‌شود و هرگونه تصميم درباره حذف درختان نيز، در اين كميته اتخاذ مي‌شود.  

ابتكار با تاكيد بر ضرورت حذف شدن درختاني كه آسيب ديده، خشك شده يا بيمار هستند، خاطرنشان كرد: هرگونه تصميمي در اين رابطه، در كميته يادشده اتخاذ مي‌شود و حذف درختان تنها با نهال‌كاري به صورت همزمان ميسر خواهد بود.

وي با بيان اينكه عمليات عمراني در خيابان وليعصر بايد با هماهنگي کميته صيانت از درختان اين خيابان انجام شود، يادآور شد: همچنين اين کميته بر ساخت و سازهاي صورت گرفته در اين خيابان نظارت مي‌كند تامصالح پاي درختان ريخته نشود.

وي با اشاره به اينكه برخي واحدهاي تجاري در خيابان وليعصر، وجود درختان مقابل واحد خود را مزاحم مي‌دانند، اظهار كرد: خشك شدن برخي از اين درختان به صورت عمدي و توسط صاحبان واحدهاي تجاري انجام مي‌گيرد.

رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران به پيش‌بيني جرايم نقدي سنگين در برخورد با قطع درختان يا خشكاندن آنها اشاره كرد و گفت: اين جريمه بر حسب بن، عمق و نوع درخت تعيين مي‌شود.

به اعتقاد وي، درخت تامين كننده بخشي از فضاي زيست شهري در تهران است و بر همين اساس، شوراي شهر سوم تاكنون هيچ مجوزي براي قطع درختان صادر نكرده است.

وي خاطرنشان كرد: در عين حال در مواردي كه ضرورت داشته اجازه جابجايي درختاني را داده‌ايم و البته تعدادي از درختان نيز، بر اثر حادثه طبيعي از بين رفته‌اند.

ابتكار با تاكيد بر ضرورت حفظ آن دسته از درختان خيابان وليعصر كه سالم هستند و دچار آسيب نشده‌اند، به اقدام سازمان پارك‌ها و فضاي سبز در خصوص نوارپيچي تعدادي از درختان اين خيابان براي جلوگيري از آسيب حشرات اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه اين اقدام تاكنون سابقه نداشته، بايد نتايج پايلوت آن استخراج و سپس موثر بودن يا نبودن اين اقدام مشخص شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha