• جمعه / ۱۷ تیر ۱۳۹۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9004-09728

ازشكنجه تا مرگ مغزي گزارش ايسنا ازسرنوشت «پارسا» ديگرقرباني كودك‌آزاري متهمان بازداشت هستند كلانتري151: پزشكي قانوني بايد اعلام كند موضوع كودك‌آزاريست يا نه؟

ازشكنجه تا مرگ مغزي
گزارش ايسنا ازسرنوشت «پارسا» ديگرقرباني كودك‌آزاري
متهمان بازداشت هستند
كلانتري151: پزشكي قانوني بايد اعلام كند موضوع كودك‌آزاريست يا نه؟

اميرپارسا پاشا بعد از تحمل 20 روز شكنجه‌ روز سه ‌شنبه 14 تير ماه دچار مرگ مغزي شد تا پرونده‌ تلخ ديگري به كودك آزاري‌هاي متعدد چندماه اخير اضافه شود.

شيرين صدرنوري ـ مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان ـ در گفت‌وگو با خبرنگار« اجتماعي» ايسنا با بيان اينكه اميرپارسا سه‌شنبه شب در حالي كه تقريبا فوت شده بود، توسط پدربزرگش به بيمارستان شهيد فياض بخش منتقل شد، اظهار كرد: كادر بيمارستان با CPU توانستند قلب او را زنده نگه دارند اما اين كودك دچار مرگ مغزي است.

وي افزود: آثار شكنجه‌هايي مثل سوختگي با سيخ داغ وسيگار و ضربات كابل و شلنگ برروي بدن اميرپارسا ديده مي‌شود و تمام آلت تناسلي‌ اين كودك سوزانده و آسيب ديده است.

صدرنوري درباره وضعيت خانوادگي اميرپارسا مدعي شد: پدر پارسا سه سال پيش خانه را ترك كرد و ديگر بازنگشت و مادرش هم در خانه‌اي كه مرد متاهلي برايش تهيه كرده، با او زندگي مي‌كرد.

مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان ادامه داد: مادر پارسا در صحبت‌هايش اظهار كرد تاكنون يكي ـ دو بار شيشه مصرف كرده است و با اظهارات متناقضي گاه آن مرد و گاه خودش را مسبب اين اعمال قلمداد مي‌كرد.

وي با بيان اينكه مادر در مقابل سوال‌هاي مددكار انجمن درباره‌ چرايي مراجعه نكردن به بيمارستان تاكنون، گفت: اميرپارسا تا 20 روز پيش با مادرم زندگي مي‌كرد و سپس به اصرار مرد مورد علاقه‌ام او را نزد خودم آوردم و در اين مدت هم در خانه به روي ما قفل بود و نمي‌توانستم به بيمارستان مراجعه كنم و براي بهبود زخم‌ها و سوختگي‌هاي اميرپارسا بر روي آن روغن مي‌ماليدم.

صدرنوري همچنين گفت: مادر كودك به ما گفت كه سه‌شنبه‌شب به اميرپارسا متادون خورانده و مرگ مغزي او مي‌تواند در اثر مصرف زياد متادون يا ضربه باشد و پزشكان در حال پيگيري امر هستند.

جانشين كلانتري151 يافت‌آباد:

پزشكي قانوني بايد اعلام كند كه موضوع كودك‌آزاري بوده است يا خير؟

نمي‌توانيم بگوييم مادر پارسا معتاد است يا نه؟

همچنين سروان كميجاني ـ جانشين كلانتري151 يافت‌آباد ـ در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث»خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: يك مورد سوختگي در بيمارستان فياض‌بخش در حدود ساعت10:30 روز چهارشنبه 15 تيرماه امسال به كلانتري يافت‌آباد گزارش شد.

وي افزود: ماموران كلانتري پس از حضور در بيمارستان متوجه شدند كه يك كودك سه ساله از ناحيه بالاتنه دچار سوختگي شده و در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري است.

جانشنين كلانتري151 يافت‌آباد با بيان اينكه مادر اين كودك به همراه يك مرد به عنوان مطلع به كلانتري منتقل شد، افزود: مادر اين كودك به نام«سيما» حدود 35 ساله ، در اظهارات اوليه خود عنوان كرد كه كودكش در حال بازي در حمام دچار سوختگي شده است و تا اين لحظه هم مادر كودك و هم «محمدرضا» كه به كلانتري منتقل شده است موضوع كودك‌آزاري را رد كرده‌اند.

وي درباره مردي كه به كلانتري منتقل شده است نيز، گفت: اين زن از شوهرش متاركه كرده عنوان مي‌كند كه «محمدرضا» از بستگانش است كه به آن‌ها كمك مالي مي‌كند.

جانشين كلانتري 151 يافت‌آباد در پاسخ به اينكه آيا آثار كبودي در بدن اين كودك وجود دارد؟ گفت: بدن اين كودك سوخته است كه البته اين سوختگي اگر به استخوان برسد موجب كبودي مي‌شود اما هيچ چيز مشخص نيست و بايد پزشكي قانوني اعلام كند كه موضوع كودك‌آزاري بوده است يا خير؟

كميجاني درباره امكان اعتياد مادر اين كودك نيز اظهار بي‌اطلاعي كرد، گفت: نمي‌توانيم بگوييم اعتياد دارد يا نه و مجموع تحقيقات اوليه انجام شده و پس از ارجاع پرونده به مقام قضايي تحقيقات تكميلي ادامه خواهد يافت.

گزارش خبرنگار ايسنا حاكي است، اين پرونده به مراجع قضايي ارجاع و در حال حاضر مادر اين كودك به همراه«محمدرضا» به اتهام كودك آزاري بازداشت و در زندان به سر مي‌برند.

امير پارسا به عنوان پنجمين قرباني كودك‌آزاري رسانه اي شده در سال جاري، روز چهارشنبه 15 تيرماه توسط پدربزرگش به بيمارستان فياض بخش منتقل شد و طبق آخرين اطلاع خبرنگار ايسنا اين كودك هم اكنون در قسمت ICU بيمارستان بهرامي بستري است و همچنان در مرگ مغزي به سر مي‌برد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha