• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9004-04395

معاون وزير اقتصاد در گفت‌وگو با ايسنا: * ميزان سپرده‌هاي كوتاه‌مدت افزايش يافته است * تلاطم بازار ارز و سكه به دليل نقدينگي زياد است

معاون بانك و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي نقدينگي سرگردان را عامل تلاطم در بازارهاي ارز و سكه دانست نه كاهش نرخ سود سپرده‌ها را.

اصغر ابوالحسني هستياني در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اينكه آيا نرخ‌هاي پايين سود سپرده‌ها باعث جابجايي پول از بازار بانكي به ديگر بازارها شده است؟ اظهار كرد: اصلا چنين بحثي مطرح نيست و نوسانات سكه و ارز دلايل ديگري دارد. خوشبختانه در مورد كنترل اين بازارها، بانك‌ مركزي بر اوضاع مسلط است.

وي ادامه داد: رقم سپرده‌هاي بانكي كوتاه‌مدت پس از اعلام بسته سياستي ـ نظارتي در بانك‌هاي دولتي يا بانك‌هايي كه دولت در آن‌ها سهام‌دار است نه تنها كم نشده بلكه افزايش يافته است.

وي درباره ميزان كاهش سپرده‌هاي بلندمدت گفت: در مورد سپرده‌هاي بلندمدت بايد مدتي از اجراي بسته بگذرد تا بتوان درباره آن اظهار نظر كرد.

ابوالحسني علت تلاطم در بازارهاي سكه و ارز را نقدينگي‌ زياد در كشور دانست و گفت: نقدينگي سرگردان هر چند وقت يك بار به سمت يك بازار مي‌رود.

پيش از اين سخنگوي اقتصادي دولت در پاسخ به اين كه آيا اين نظر را قبول داريد كه با كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي نقدينگي از بانك‌ها به سمت بازارهايي مثل سكه و ارز سرازير شده؟‌ پاسخ داده بود:‌ قطعا بازارها با هم مرتبط‌ند و نرخ‌هاي سود در اين موضوع تاثيرگذارند اما بايد به اندازه تغيير نرخ‌ها و اندازه‌ نقل و انتقالات وجوه از بازار بانكي به ديگر بازارها توجه كرد.

معاون بانك و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين  درباره ميزان معوقات بانكي گفت: معوقات در بخش‌ بانك‌هاي دولتي يا بانك‌هايي كه دولت در آن‌ها سهام‌دار است با همكاري بانك مركزي و وزارت اقتصاد و به ويژه خود سيستم بانكي نرخ رشد رو به كاهش داتشه و آمار راضي‌كننده‌اي در اين باره وجود دارد. بانك‌ها هم با كميته‌هايي كه تشكيل داده‌اند كار را به خوبي جلو مي‌برند.

ابوالحسني درباره اينكه چه تعداد از اسامي مفسدان اقتصادي از بدهكاران بانك‌هاي دولتي هستند؟ پاسخ داد: در اين باره از سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي سوال كنيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha