• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 9004-03314

*كارت اعتباري كارگران در انتظار دستورالعمل بانك مركزي*

*كارت اعتباري كارگران در انتظار دستورالعمل بانك مركزي*

اجراي طرح كارت خريد اعتباري 1.5 ميليون توماني كارگران تاكنون در انتظار دريافت دستورالعمل بانك مركزي بوده است.

سيدمهدي طاهري ـ معاون مديركل امور اجتماعي وزارت كار و امور اجتماعي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از برگزاري اولين جلسه وزارتخانه‌هاي كار و بازرگاني براي تصميم‌گيري درباره كارت خريد اعتباري كارگران خبر داد و گفت: قرار است جلسات متعددي با حضور نمايندگان دو وزارتخانه براي تهيه دستورالعمل اجرايي اين طرح برگزار شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه وزارت بازرگاني يكي از اركان اجراي اين طرح است، اظهار كرد: ما تاكنون منتظر دستورالعمل بانك مركزي براي اجراي طرح اعطاي كارت خريد اعتباري به كارگران بوده‌ايم و ان‌شاءالله پس از دريافت آن مرحله اول را اجرا مي‌كنيم.

* وزارت كار پاسخگو باشد

اين در حالي است كه كه اوليا علي‌بيگي ـ رييس هيات مديره مديره كانون شوراهاي اسلامي كار كشور ـ با بيان اين‌كه يكي از مشاوران معاونت سرمايه انساني و توسعه اشتغال اظهار كرده كه اجراي اين طرح به وزارت بازرگاني منتقل شده است، گفت: وزارت كار بايد نسبت به پيگيري و اجراي اين طرح كه روز جهاني كارگر رونمايي شد، پاسخگو باشد.

وي افزود: آگاهي و اطلاع‌ و از اين كارت‌ها در بين جوامع كارگري در حد رونمايي از آن‌ها بوده است و تاكنون به غير از 13 نفر كارگر زغال‌سنگ كرمان، كسي اين كارت را دريافت نكرده است.

علي‌بيگي با بيان اين كه شنيده شدن اين خبر براي جامعه كارگري در روز جهاني كارگر يك نويد بود، گفت:‌ براي اجراي اين طرح لازم است ابتدا مقدمات اعطاي آن يعني هماهنگي با بانك‌هاي عامل، تامين بودجه و شناسايي كارگران مشمول اين طرح انجام شده سپس رونمايي مي‌شد.

وي تصريح كرد: پيگيري ما نيز در جهت كسب اطلاع بيشتر از جزييات اين طرح پاسخي دريافت نكرده است.

رييس هيات مديره كانون شوراهاي اسلامي كار كشور با تاكيد بر اين‌كه وزارت كار بايد با تشكل‌هاي كارگري كه با جامعه كارگري ارتباط دارند،‌ براي اجراي اين طرح همكاري مي‌كرد، گفت: متولي اجراي كارت خريد اعتباري وزارت كار بوده است و بايد پاسخ روشني نسبت به پيگيري و اجراي اين طرح بدهد.

وي در پايان گفت:‌ اگر اعطاي كارت اعتباري به وزارت بازرگاني محول شده است، اين سوال پيش مي‌آيد كه آيا آن‌ها نيز در ابتداي معرفي و رونمايي از اين كارت از آنان اظهارنظري كرده‌اند يا نه؟

* وزير كار: نگراني ندارد، طرح در حال اجراست...

روز گذشته در همين زمينه وزير کار و امور اجتماعي اظهار كرد: اين طرح يک کار مشترک بين بخشي است و مراحل آن در حال انجام است و نگراني از اين بابت وجود ندارد.

به گزارش ايسنا عبدالرضا شيخ‌الاسلامي با رد شايعاتي در خصوص فراهم نبودن بستر اجراي طرح و نبود اطلاعات کافي در اين بخش تصريح کرد: وزارت کار به عنوان هماهنگ کننده اجراي اين طرح، سامانه اي را براي ثبت نام کارگران تهيه و در اختيار آنان گذاشته تا اطلاعات خود را ارائه کنند و موارد مربوط به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها را از طريق مامورين خود در دست پيگيري دارد و وزارت بازرگاني هم که مسئوليت اصلي را در اين طرح ايفا مي‌کند هماهنگي‌ها و پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهد لذا مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

وي خاطر نشان کرد: اين طرح گستردگي خود را دارد و تهيه و تحويل فقط کارت، حتي بدون اعتبار براي هشت تا 10 ميليون کارگر زمان زيادي را نياز دارد اما اين کار در حال انجام است و در طول زمان با برنامه ريزي هاي انجام شده تکميل مي شود.

وزير کار و امور اجتماعي گفت: اين طرح به مناسبت روز کارگر شروع شد و با تقسيم کار و هماهنگي هاي بين بخشي از جمله هماهنگي نظام بانکي براي تامين اعتبارات لازم و اقدامات وزارت بازرگاني در حال پيگيري است.

شيخ الاسلامي در خصوص اينکه برخي اجراي اين طرح را تبليغاتي خواندند اظهار كرد: براي ارج نهادن به تلاشهاي جامعه کارگري، در روز کارگر طرحي کليد خورد که براي رفاه کارگران عزيز موثر خواهد بود و طبيعي است اين طرح هم مانند تمام پروژه هايي است که روزي افتتاح مي شود و براي طي شدن روند اجرايي آن زمان نياز است تا به بهره برداري برسد، لذا هيچ مشکلي نيست و ان‌شاالله با هماهنگي هاي لازم که در حال انجام است کارتهاي اعتباري کارگران در اختيار آن عزيزان قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha