• شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-17197
  • خبرنگار : 71379

رييس مجمع نمايندگان تهران: هيچ مسوولي حق ندارد نسبت به برخورد بابدپوششي نظر مخالف بيان كند تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها از راه‌هاي نهادينه شدن فرهنگ عفاف وحجاب است

رييس مجمع نمايندگان تهران:
هيچ مسوولي حق ندارد نسبت به برخورد بابدپوششي نظر مخالف بيان كند
تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها از راه‌هاي نهادينه شدن فرهنگ عفاف وحجاب است

رييس مجمع نمايندگان تهران در مجلس با تاكيد بر اين‌كه هيچ مسوولي حق ندارد اعلام نظر مخالف خود را نسبت به برخورد با بدپوششي بيان كند، گفت: برخورد با بدپوششي مساله عرفاني نيست، بلكه يك مساله اجتماعي است كه همه مسولان بايد نسبت به تحقق آن تعهد داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن نوروزي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره اجراي طرح امنيت اخلاقي و برخورد با بدپوششي، تصريح كرد: برخورد با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي پيش از انقلاب هم در قانون مجازات اسلامي ايران مطرح بود به نحوي كه اگر مردي با زيرشلواري وارد خيابان مي‌شد بر اساس اين قانون بايد پنج روز به زندان مي‌رفت، بعد از انقلاب هم براساس ماده 637 قانون مجازات اسلامي براي بدحجابي از 10 روز تا 2 ماه زنداني در نظر گرفته شده است.

وي با تاكيد بر تاثير رواج ماهواره و كانال‌هاي گوناگون آن را بر مقوله عفاف و حجاب طي سال‌هاي اخير اظهار كرد: احساس مي‌شود شبكه‌هاي بيگانه مقداري سازمان يافته‌تر تاثيرات اخلاقي منفي مانند بدپوششي را در كشور ما دنبال مي‌كنند، لذا همان طور كه امر به معروف داريم بايد نهي از منكر هم انجام دهيم كه مراتب مختلف زباني، بازدارنده يا يدي و مجازات‌هايي در قانون مجازات اسلامي است.

نوروزي تاكيد كرد: همان‌طور كه در خيلي موارد با ناهنجاري‌ها و جرايم اجتماعي مانند كلاهبرداري و خيانت در امانت مقابله مي‌كنيم بايد با بزه‌هاي اجتماعي و اخلاقي نظير بدپوششي هم برخورد كنيم تا جامعه به سمت سلامت بيشتر اخلاقي پيش رود، لذا اين طرح بايد با جديت دنبال شود و شرط اساسي نهادينه شدن برخورد با ناهنجاري‌هاي اخلاقي و بدپوششي متحد شدن تمام مسولان است، بنابراين دولت، مجلس، قوه قضائيه و تمام مسولان دستگاههاي ذيربط بايد نظر متحد نسبت به اجراي اين طرح داشته باشند.

عضو كميسيون سياست داخلي و امور شوراها در ادامه خاطرنشان كرد: علاوه بر تعهد مسوولان، براي تحقق طرح امنيت اخلاقي و برخورد با بدپوششي بايد كارهاي فرهنگي در رسانه‌ها، روزنامه‌ها، صدا و سيما و حتي كتب درسي انجام شود.

نوروزي تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها را يكي ديگر از راه‌هاي نهادينه شدن فرهنگ عفاف و حجاب دانست و تاكيد كرد: براي اجراي مصوبه عفاف و حجاب شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد نگاه جدي به وضعيت دانشگاه‌ها داشته باشيم و تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها را مورد توجه ويژه و تاكيد قرار دهيم، چراكه جوانان امروز تمام طول تحصيل را در مدارس تك جنسيتي گذرانده‌اند و ورود آنها به يك باره در حساس‌ترين سن به دانشگاه‌هاي مختلط كه كنترل جدي صورت نمي‌گيرد تاثيرات منفي در مقوله عفاف و حجاب دارد.

رييس مجمع نمايندگان تهران ضمن اظهار خرسندي از اجراي طرح امنيت اخلاقي و برخورد با بدپوششي تاكيد كرد: اگر تمام موارد مذكور در كنار همديگر به صورت جدي مورد توجه قرار گيرند برخورد با ناهنجاري‌هاي اخلاقي و بدپوششي نهادينه مي‌شود.

نوروزي در خاتمه با تاكيد بر اين‌كه رعايت عفاف و حجاب مربوط به آقايان هم است، خاطرنشان كرد: بايد با هر گونه بدپوششي و ناهنجاري اخلاقي در آقايان هم برخورد و قانون عفاف و حجاب كلي ديده شود، بدون شك اجراي طرح امنيت اخلاقي و برخورد با بدپوششي در حاكم كردن فرهنگي كه جامعه را به سمت ثبات پيش مي‌برد، لازم است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha