• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-14091

جانشين فرمانده ناجا: معني اقتدار، قدرت نمايي غيرقانوني نيست رفتار پليس در برخورد با بدحجابي بايد مناسب شخصيت افراد و مقتدرانه باشد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه مردم به دنبال يك پليس هوشمند هستند گفت: اخلاق محوري ويژگي دوم طرح امنيت اخلاقي است كه پليس در اين ماموريت تلاش دارد در مظاهر علني جامعه اخلاق مداري را حاكم كند تا گروهي به خود اجازه ندهند كه اخلاق جامعه را مورد تعرض قرار دهند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدرضا رادان در برنامه آغاز به كار طرح گشت‌هاي امنيت اخلاقي اظهار كرد: طرح تشديد برخورد با مظاهر علني فساد از جمله طرح برخورد با بدپوششي و ناهنجاريهايي كه مردم را آزرده خاطر مي‌كند همچون مزاحمت نواميس، آلودگي صوتي و بدپوششي آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد: تلاش فرماندهي تهران بزرگ براي كسب آمادگي و ارايه آموزش‌هاي لازم به نيروهاي پليس براي انجام اين طرح بوده است كه در اين ر ابطه لازم است ماموران از روحيه ديني و بالايي برخوردار باشند تا بتوانند ماموريت خطير خود را انجام دهند.

وي با بيان اينكه انجام اين ماموريت داراي ويژگي خاصي است افزود: بيشتر ماموريت‌هاي نيروي انتظامي حساس است اما اين ماموريت حساسيت ‌بيشتري نسبت به ماموريت ديگر ناجا دارد.

رادان ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي اين طرح موضوع مسئوليت شهري است كه متوجه تك‌تك افراد به خصوص ماموران اجراي اين طرح است.

وي خطاب به ماموران اجراي طرح امنيت اخلاقي اظهار كرد: زماني كه مسووليت شرعي توام با مسوليت قانوني مي‌شود تكليف ما را در انجام ماموريت دو چندان مي‌كند و نياز است كه اين موضوع در وجود ما نهادينه شود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اخلاق محوري را از ديگر ويژگي‌هاي اين طرح عنوان كرد و گفت: در كنار تكليف شرعي موضوع اخلاق محوري قرار دارد. به طوري كه تلاش مي‌شود در اين ماموريت در مظاهر علني جامعه اخلاق مداري حاكم شود. به طوري كه گروهي به خود اجازه ندهند كه اخلاق جامعه را مورد تعرض قرار دهند.

به گزارش ايسنا، رادان با تاكيد بر اينكه جريان اين ماموريت بايد با اخلاق و مظاهر قانوني باشد افزود: در كنار اين موضوعات رفتار مودبانه نيز بايد مدنظر قرار گيرد و در كنار اينكه با شخصيت افراد بايد رفتار مناسبي صورت گيرد رفتار پليس نيز بايد مقتدرانه باشد.

وي تاكيد كرد: مردم به دنبال پليس هوشمند هستند و پليس هوشمند پليسي است كه حساسيت ماموريت‌ها را بشناسد و بداند كه در كجا بايد رافت داشته باشد و در كجا از خود اقتدار نشان دهد. البته معني اقتدار قدرت نمايي غيرقانوني نيست بلكه اين است كه با ابزار قانوني و با اخلاق و با قدرت در برابر كج روي‌ها و كساني كه كج روي را جزو رفتار خود قرار داده‌اند برخورد شود.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي افزود: افراد بايد به رفتار پليس به حكم قانون احترام بگذارند و رفتار اقتدارمندانه بايد در رفتار پليس موج بزند. در اين صورت به مرور ناامني‌ها نيز در جامعه از بين خواهد رفت.

وي اضافه كرد: موضوعاتي كه درباره مردم هستند و در قالب طرح قرار مي‌گيرند موجب افزايش احساس امنيت و آرامش در جامعه مي‌شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha