• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 9003-04914

معاون وزير كار در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: احتمال بازپرداخت كارت اعتباري كارگران از محل يارانه‌هاي نقدي

مهلت بازپرداخت هر كارت خريد اعتباري كارگران سه تا چهار ماه و كارمزد آن نيز چهار درصد است.

محمدحسين فروزان مهر ـ معاون توسعه‌ اشتغال و سرمايه‌ نيروي انساني وزارت كار و امور اجتماعي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد:‌ طراحي كارت‌هاي خريد اعتباري كارگران كه توسط وزارت بازرگاني صورت گرفته است به گونه‌اي است كه مسوولان واحدهاي توليدي ضمن ارائه درخواست خود به اين وزارتخانه با واحدهاي تابعه آن در هر استان‌ها، مي‌توانند با دريافت رمز عبور از سامانه ميزان، اطلاعات كارگران را وارد كرده تا از اين طريق بتوانند به بانك عامل مراجعه كنند.

وي با بيان اين‌كه بانك عامل دريافت كارت‌هاي اعتباري بانك رفاه كارگران است، گفت: بانك رفاه به محض دريافت ليست، ضمن برگزاري نشستي با مسوول امور مالي هر شركت و براساس تفاهم‌نامه‌اي كه تاكيد به بازپرداخت اقساط آن دارد، زمينه صدور كارت‌ فراهم مي‌شود.

فروزان‌مهر خاطر نشان كرد: تاكنون گزارشي مبني بر اين‌كه واحد توليدي پس از مراجعه براي دريافت اين كارت پاسخي نشنيده است وجود نداشته است.

معاون وزير كار با تاكيد بر اين‌كه اجراي اين طرح با توجه به جمعيت وسيع جامعه كارگري كشور بايد مرحله‌اي اجرا شود، تصريح كرد: در يكسري استان‌ها كارگروه‌هايي با مسووليت سازمان بازرگاني استان‌ها تشكيل شده است كه اعضاي آن رييس سازمان كار و سرپرست بانك رفاه هر استان است.

وي ادامه داد: ساير بانك‌هاي خصوصي نيز از آن جهت كه اين طرح داراي يك بعد اقتصادي خوب است براي اجراي آن ابراز تمايل كرده‌اند.

معاون وزير كار گفت:‌ توان بازپرداخت افراد نيز بايد مشخص شود و آن مقدار كه از اين مبلغ خريد مي‌شود، بازپرداخت آن در يك دوره‌ چهار ماهه با كارمزد چهار درصد انجام گيرد.

فروزان‌مهر افزود:‌ پس از پرداخت هر قسط از اين كار به همان ميزان اين كارت مجددا شارژ شده و به كارت منتقل مي‌شود.

معاون وزير كار درباره نظارت بر اجراي طرح اعطاي كارت‌هاي اعتباري خريد كارگران تصريح كرد: هدف دولت اجراي اين طرح در سطح تمام اقشار جامعه است و اين هدف در خصوص جامعه كارگري با هدف اجراي دو مولفه اصلي است؛ يكي افزايش توان قدرت خريد و رفاه كارگران و ديگري حمايت از توليدات داخلي است.

وي با تاكيد بر اين كه با اين كارت تنها مي‌توان توليدات داخلي ايران را خريد، ادامه داد:‌ هر كارگري كه تعهد بازپرداخت اين مبلغ را بدهد، مي‌تواند در اين طرح شركت كند.

فروزان‌مهر درباره احتمال خريد و فروش اين كارت‌ها در بازار، بيان كرد: كارگران نبايد اين كار را انجام دهند زيرا قرار است از محل اين كارت‌ها منابع ديگري براي كارگران در نظر گرفته شود و شايد در آينده بحث بازپرداخت اين كار از طريق يارانه‌هاي پرداختي صورت گيرد.

وي در پايان گفت: محدوديت ايجاد شده توسط اين كارت خريد كالاهاي ايراني است و علاوه بر آن نيز استفاده از آن تنها در فروشگاه‌هاي خاص كه سامانه ميزان متصل است، قابل استفاده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha