• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8912-10646
  • منبع : مطبوعات

افتتاح مركز رشد و كارآفريني در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر

مركز رشد و كارآفريني «شهيد بهنام محمدي» وابسته به پارك علم و فناوري خوزستان با برخورداري از توانمندي‌هاي علمي، فني، تحقيقاتي و آزمايشگاه در راستاي كمك به تجاري سازي نتايج تحقيقات و حمايت از رشد واحدهاي فناور نوپا در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، دكتر بابك مختاري، رييس پارك علم و فناوري خوزستان در اين مراسم كه با حضور معاون وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد، گفت: پارك فناوري خوزستان از سال 88 در مركز استان راه‌اندازي شد و با توجه به مطالعات انجام شده، بعضي شهرها و مناطق كه داراي ظرفيت بالا براي تاسيس مراكز رشد و فناوري بودند، مشخص شدند.

وي افزود: شهرهاي آبادان و خرمشهر با توجه به زيرساخت‌هاي فيزيكي و زيرساخت‌هاي علمي و فناوري در اولويت احداث مراكز رشد قرار گرفتند و سرانجام با مذاكراتي كه با رييس دانشگاه علوم و فنون دريايي انجام شد، عملا سومين مركز رشد و فناوري در استان در اين دانشگاه افتتاح شد.

مختاري به تعداد مراكز رشد فناوري در استان اشاره و اظهار كرد: هم اكنون يك مركز در اهواز، يك مركز در شركت پتروشيمي بندر امام و يك مركز در خرمشهر فعال است.

رييس پارك علم و فناوري خوزستان گفت: اعتبارات زيرساخت‌هاي احداث مركز رشد فناوري از محل اعتبارات دانشگاه‌ها هزينه شده و اعتبارات توسعه فناوري نيز از سوي پارك علم و فناوري تامين مي‌شود.

مختاري افزود: در اين مراكز رشد، دانش آموختگاني كه ايده‌هاي تجاري داشته باشند، مورد حمايت مالي و علمي قرار مي‌گيرند.

وي ادامه داد: تامين محل استقرار با امكانات اوليه اداري، ارائه خدمات شبكه و اطلاع رساني، خدمات آموزشي و مشاوره‌اي، خدمات فني و تخصصي، كمك به دريافت تسهيلات مالي و اعتباري ويژه شركت‌هاي دانش‌بنيان، مشاركت در پروژه‌يابي و پروژه‌هاي بازاريابي، برقراري ارتباط با مراكز صنعتي دانشگاهي و پژوهشي از جمله خدمات مراكز رشد فناوري و كارآفريني در دانشگاه‌هاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha