• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-05721
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی کشور

گزارشي از حضور ايران در نمايشگاه گردشگري ميلان ايتاليا

گزارشي از حضور ايران در نمايشگاه گردشگري ميلان ايتاليا

سي‌ويكمين دوره‌ي نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT كه بزرگ‌ترين واقعه‌ي توريسم ايتاليا و چهارمين واقعه‌ي گردشگري دنياست،‌ به‌مدت چهار روز از 17 تا 20 فوريه 2011 ميلادي (28 ‌بهمن تا 1 اسفند) در مرکز نمايشگاهي ميلان Fieramilano Rho Trade Fair Complex برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جمهوري اسلامي ايران با 16 شرکت‌کننده در قالب دفاتر خدمات مسافرتي در نمايشگاه BIT 2011 حضور يافت و به ارائه‌ي بسته‌هاي سفر پرداخت.

اين نمايشگاه از جمله بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي گردشگري ايتاليا و جهان است و بدون شک يکي از بزرگ‌ترين و پوياترين ابزارهاي تبليغي بر اي نمايان كردن جاذبه‌هاي ايران و سرآغازي دوباره براي تجديد روابط توريستي با ايتاليا و کشورهاي حاضر در نمايشگاه بود.

غرفه‌ي ايران امسال باشكوه‌تر از هر سال برگزار شد. در مراسم افتتاحيه‌ي اين نمايشگاه، محمدحسين برزين ـ رييس هيأت مديره‌ي شركت نمايشگا‌ هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران ـ در ملاقاتي با موراتي ـ شهردار ميلان ـ ضمن بحث و گفت‌وگو درباره‌ي اكسپو 2015 ميلان، حضور پرچم جمهوري اسلامي ايران در اين رويداد را تأكيدي بر گسترش مناسبات فرهنگي و گردشگري دو كشور ايران و ايتاليا دانست.

برزين در اين‌باره گفت: غرفه‌ي جمهوري اسلامي ايران که در طراحي خود از زيباترين المان‌ها و نمادهاي فرهنگي و معماري ايراني بهره برده، به مساحت 250 مترمربع و در ابعاد 12 / 50 در 20 متر به‌صورت چهار طرف باز و به شماره‌ي E34-G39 در سالن شماره‌ي 2 محل دائمي برگزاري نمايشگاه‌هاي FIERA MILANO قرار داشت.

او ادامه داد: ايران براي توسعه‌ي بازار گردشگري ايتاليا، تثبيث موقعيت گردشگري كشور و حفظ گردشگران ورودي از ايتاليا به ايران، حضور منسجمي در BIT 2011 داشت.

وي با اشاره به جايگاه ايتاليا در صنعت توريسم جهاني، UNWTO و تأثير حضور ايران در ميلان، گفت: ايتاليا در مرکز درياي مديترانه واقع شده است و تاريخي غني از تماس‌ها و تبادلاتي دارد که بر مردم، اقتصاد و فرهنگش تأثير گذاشته است. نشانه‌هاي باقي‌مانده از گذشته، آثار هنري و تنوع فوق‌العاده‌ي طبيعت در شبه‌جزيره‌ي ايتاليا از جمله عوامل جذب گردشگر به اين کشور است که امروزه يکي از توريستي‌ترين کشورهاي جهان به‌شمار مي‌آيد.

او بيان كرد: کشوري کوچک که مساحتش فقط 25 / 0 درصد از کل خشکي‌هاي جهان است، براساس محاسبه‌اي که يونسکو انجام داده، بيش از نيمي از ميراث فرهنگي جهان در کشور ايتاليا واقع شده است. نشانه‌هاي باقي‌مانده از گذشته، ‌آثار هنري و تنوع فوق‌العاده‌ي طبيعت در شبه‌جزيره‌ي ايتاليا از جمله عوامل جذب گردشگر به اين کشور است که اين عوامل امروزه ايتاليا را در زمره‌ي يکي از توريستي‌ترين کشورهاي جهان قرار داده است.

رضا خسروي ـ مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران ـ نيز در اين نمايشگاه حضور داشت.

او استقبال بي‌نظير از غرفه‌ي ايران را در نمايشگاه امسال، نشان از تلاش پيگير و مستمر جمهوري اسلامي ايران و اصحاب گردشگري، بخصوص سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در اين حوزه دانست و گفت: اميدوارم ايران به‌زودي يكي از قطب‌هاي گردشگري جهان شود.

نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT يکي از بازارهاي استثنايي توريسم در اروپاست که پيشرفت‌هاي ارزشمندي در مدت 31سال داشته است و به قول برگزاركنندگان اين نمايشگاه، همه‌ي متخصصان در اين بازار جديد جهاني توريسم، بي‌چون و چرا وارد شده‌اند.

نمايشگاه بين‌المللي گردشگري BIT يک موفقيت بزرگ در گردشگري عمومي براي افرادي است که هميشه در انتظار و جست‌وجوي اطلاعات ويژه درباره‌ي سفر هستند. تورگردانان، آژانس‌هاي مسافرتي، شركت‌هاي حمل و نقل (خطوط هواپيمايي، راه‌آهن، دريايي و اتوبوس‌راني)، انجمن‌هاي فعال در حوزه‌ي توريسم محلي و ملي و بين‌المللي، شركت‌هاي خدماتي در زمينه‌ي صنعت گردشگري، مراكز بهداشتي و درماني و چشمه‌هاي آب معدني، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، انجمن‌هاي تجاري، فناوري اطلاعات در خدمت گردشگري، توريسم غذايي، مطبوعات و رسانه‌هاي فعال در زمينه‌ي صنعت گردشگري و مسافرت از جمله سازمان‌هاي شرکت‌کننده در نمايشگاه ميلان 2011 بودند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha