• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-16985
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

نجات گروگان يك ميلياردي از چنگ پنج آدم‌ربا

نجات گروگان يك ميلياردي از چنگ پنج آدم‌ربا

 كارآگاهان پليس آگاهي سيستان و بلوچستان نوجواني را كه توطئه آدم‌ربايي و اخاذي در زاهدان شده بود، نجات داده و سالم به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ حيدري، رييس پليس آگاهي استان فارس درباره جزييات اين پرونده‌ و عمليات دستگيري متهمان، گفت: آدم‌ربايان كه از مدت‌ها قبل خانواده‌ «علي» را شناسايي كرده و از وضع مالي آنان اطلاع داشتند، نقشه آدم‌ربايي را طراحي كرده بودند و در حالي كه اين نوجوان در راه رفت به مدرسه بود با يك دستگاه خودرو ربوده شده است.

وي گفت: ساعاتي بعد والدين «عليرضا» كه از آدم‌ربايي مطلع شده بودند، موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي «110» اطلاع داده و به همين ترتيب موضوع به پليس آگاهي گزارش شد.

رييس پليس آگاهي استان فارس افزود: با توجه به حساسيت پرونده، اكيپي از كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شده و تلاش خود را براي رهايي گروگان آغاز كردند.

حيدري با بيان اينكه در ابتدا و با توجه به اين كه هيچ كس در صحنه جرم حضور نداشت تا مشخصات آدم‌ربايان و خودرو را اطلاع دهد، دستگيري متهمان با دشواري پيگيري شد. افزود: چند ساعت بعد آدم‌ربايان با خانواده‌ گروگان تماس گرفته و مبلغ يك ميليارد تومان را براي آزادي وي خواستار شدند،‌ كارآگاهان پليس با استفاده از شگردهاي خاص پليسي و اطلاعاتي منابع و مخبران، منطقه تردد پنج گروگانگير را در ارتفاعات اطراف شهر «فارياب» شناسايي كرده و با تشكيل چند اكيپ ويژه‌ منطقه را تحت محاصره خود قرار دادند كه ناگهان گروگانگيران خود را در محاصره كامل مي‌ديدند چاره‌اي نداشته و تسليم شدند.

به گزارش ايسنا، وي گفت: متهمان به نام‌هاي «م ـ ح»، «ن ـ ح»، «ج ـ ر»، «س ـ ح» و «م ـ چ» به آدم‌ربايي معترف و عنوان كردند كه ربوده شده را در شيارهاي اطراف كوه با زنجير بسته‌ايم كه براي نجات جان ربوده شده با راهنمايي متهمان به محل نگهداري گروگان كه دست و پايش با زنجير و قفل بسته شده بود، مراجعه و «علي» توسط كارآگاهان پليس آزاد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha