دبير انجمن شركتهاي هواپيمايي با اشاره به اينكه نرخ سوخت هواپيما 400 تومان اعلام شده اما هنوز به اجرا در نيامده است، گفت:سوخت يك قلم مهم در هزينههاي عملياتي شركتها است و افزايش قيمت آن ميتواند منجر به افزايش هزينههاي عملياتي شود.
حميد غوابش در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره وضعيت شركتهاي هواپيمايي پس از افزايش 30 درصدي قيمت بليت هواپيما اظهار كرد: حدود سه ماه از افزايش قيمت ميگذرد و وضعيت اين شركتها ميتوانست بهبود يابد.
وي ادامه داد: بعد از حدود دو ماه يارانههاي سوخت به تدريج حذف شدند و بهرغم اينكه نرخي كه بر ايرلاينها پرداخت ميشود هنوز 100 تومان است، اما به دليل آثار جنبي نرخ سوخت هزينههاي عملياتي ايرلاينها مجددا افزايش يافته است.
دبير انجمن شركتهاي هواپيمايي با بيان اينكه افزايش نرخ سود هنوز به اجرا در نيامده است، تصريح كرد: در حال حاضر مذاكره براي افزايش نرخ سوخت هستيم.
غوابش با بيان اينكه مصرف سوخت هواپيما با ساير وسائل نقليه متفاوت است، اظهار كرد: بهطور طبيعي انتظار ميرود اگر يك آيتم عملي هزينهاي جديد اضافه شود از طريق افزايش نرخ و يا بستههاي حمايتي كه دولت تعيين ميكند جبران شود.
وي با بيان اينكه ممكن است براي افزايش قيمت سوخت يارانه در نظر گرفته شود، گفت: حتي ممكن است افزايش قيمت سوخت منجر به افزايش قيمت بليت شود.
دبير انجمن شركتهاي هواپيمايي با تاكيد بر اينكه افزايش 30 درصدي قيمت بليتها بر خدمات، كترينگ و حتي ايمني تاثيرگذار بود، تصريح كرد: همه خدمات آن چيزي نيست كه مردم مشاهده ميكنند به عبارت ديگر بسياري از خدمات قابل رويت نيستند اما نقش بسياري در عمليات و ايمني پروازها دارند.
غوابش با اشاره به هزينههاي تامين و نگهداري و افزايش تعامل با ذينفعان مانند فرودگاهها بر اثر افزايش نرخ بليت هواپيما گفت: در مجموع درپي افزايش نرخ بليت هواپيما سطح رضايتمندي كاركنان شركتها نيز بالا ميرود زيرا درآمد بيشتر در رفاه آنها موثر است.
انتهاي پيام
نظرات