• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8911-04067.171460
  • منبع : سازمان میراث فرهنگی کشور

در مقابل بيش از يك‌ميليارد دلار واردات صنايع دستي چين، صنـايع دستـي ايران تا سقف 100ميليون دلار به چين صادر مي‌شود

در مقابل بيش از يك‌ميليارد دلار واردات صنايع دستي چين،
صنـايع دستـي ايران تا سقف 100ميليون دلار به چين صادر مي‌شود

معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از توافق با مقامات چيني براي صادرات محصولات صنايع دستي ايران به اين كشور تا سقف 100ميليون دلار در سال 2011 ميلادي خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، واردات صنايع دستي چين از 150ميليون دلار در سال 2008 به يك‌ميليارد و و 200ميليون دلار در سال 2010 رسيده است.

تهمينه دانيالي در تشريح دستاوردهاي سفر اخير خود به چين با اشاره به اين‌كه صادرات صنايع دستي ايران به چين در سال 2009 ميلادي، 11ميليون دلار و در سال 2010 ميلادي، ‌26ميليون دلار بوده است، گفت: براساس هدف‌گذاري و توافق انجام‌شده، در سال 2011 (1390) تا سقف 100ميليون دلار صادرات صنايع دستي به اين كشور خواهيم داشت.

او با بيان اين‌كه اين سفر به دعوت سفير ايران در پكن و با توجه به نياز بازار چين به صادرات صنايع دستي ايران و علاقه‌مندي مردم چين به توليدات فاخر هنرمندان ايراني انجام شد، اظهار كرد: ايران و چين در حوزه‌ي مواريث فرهنگي، هنري و تاريخي مشتركات فراواني دارند و بر اين اساس، معاونت صنايع دستي در ملاقات با مديران دولتي، اعضاي هلدينگ‌ها، تعاوني‌ها و تجار صنايع دستي چين به‌دنبال افزايش مناسبات در تمام اين حوزه‌ها بوده است.

دانيالي با اشاره به جلسه‌ي خود با معاون وزارت صنايع چين، گفت: در اين جلسه، به دعوت معاونت صنايع دستي قرار شد، او بازديدي از ايران داشته باشد و با تجار و هلدينگ‌ها روي سه محور اصلي مورد توافق، بحث و تبادل نظر كنند.

او حضور نمايندگان هنرمند دو كشور در نمايشگاه‌هاي تخصصي صنايع دستي استان‌هاي گوانجو، ارومچي و پكن، مباحث آموزشي صنايع دستي به‌صورت دوطرفه و برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه‌ي صنايع دستي در جمهوري اسلامي ايران توسط تجار و سرمايه‌گذاران چيني را كه قرار است در سال 2011 در تهران برگزار شود، محورهاي مورد توافق عنوان كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha