• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8910-19661

معاون استاندارد در گفت‌وگو با ايسنا: كاميون فراز همان هوو نيست

معاون استاندارد در گفت‌وگو با ايسنا:
كاميون فراز همان هوو نيست

معاون نظارت بر اجراي استاندارد و سيستم‌هاي كيفيت موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت: كاميون فراز چند روز است كه توانسته تاييديه‌هاي لازم استاندارد را بگيرد و مجوز عرضه به بازار را دارد.

بهادر كاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين سوال كه آيا كاميون فراز همان كاميون هوو است يا خير؟ توضيح داد: اين مساله را قبول ندارم. درست است كه كاميون فراز محصول همان شركت چيني است كه هوو را توليد كرده، اما اين خودرو مدل ديگري محسوب مي‌شود كه نقايص هوو را ندارد.

وي افزود: به عنوان مثال شركت كيا در گذشته پرايد را توليد مي‌كرد و امروز مدل‌هاي جديدتري را توليد مي‌كند كه نقايص خودروهاي قبلي اين شركت را ندارد. هوو هم محصول 8 سال پيش آن شركت چيني است، در حالي كه كاميون فراز محصول دو سه سال اخير اين شركت است.

كاظمي در پاسخ به اين سوال كه آيا كاميون فراز هم مانند كاميون هوو نقص در ترمز دارد يا خير؟ گفت: سيستم ترمز هوو مقداري ضعيف بود و به همين دليل اگر تريلر غيراستانداردي روي آن نصب مي‌شد اين خودرو كم مي‌آورد. به همين دليل شركت ايران خودرو ديزل براي جمع‌آوري كاميون‌هاي هوو فراخوان داد و براساس آخرين گزارش‌هاي دريافتي از پليس تعداد تصادفات مربوط به كاميون هوو كاهش يافته است.

معاون موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران افزود: كاميون فراز ترمز ABS دارد و نقص ترمز كاميون هوو را ندارد.

به گزارش ايسنا، كاميون فراز يكي از محصولان شركت سينوتراك چين بوده كه خط توليد آن در كارخانه ايران‌خودرو ديزل راه‌اندازي شده است. كشنده وارداتي هوو يكي ديگر از محصولات اين شركت چيني است كه در ايران با حاشيه‌هاي زيادي مواجه شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha