• دوشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9002-16161
  • منبع : مطبوعات

"فراز" استاندارد روز اروپا را هم گرفت

"فراز" استاندارد روز اروپا را هم گرفت
با اعلام نتايج مثبت آزمون فني موسسه بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TUV-SUD در خصوص كاميون فراز، آخرين مانع بر سر راه شماره‌گذاري اين خودرو از ميان برداشته شد. به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، پيش از اين پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با وجود تاييد فني اين خودرو سنگين از سوي موسسه استانداردهاي بين‌المللي VCA انگلستان، موافقت خود با شماره‌گذاري اين خودرو سنگين را منوط به كسب نمره قبولي در آزمون موسسه معتبر استاندارد ديگري به عنوان مرجع سوم دانسته بود. سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي کشور نيز با تأييد استانداردهاي کشنده جديد فراز از صدور تأييديه رعايت استانداردهاي 51 گانه در کشنده فراز خبر داده بود. البته اين سازمان ابهامات بوجود آمده در خصوص كاميون فراز که به اشتباه آن را هوو ناميده بودند را بي اساس دانسته و بر وجود تفاوت‌هاي عمده اين كاميون با هوو تاكيد كرده بود. پس از مطرح شدن اين موضوع دو دستگاه خودرو فراز به صورت نمونه و با انتخاب پليس راهنمائي و رانندگي و موسسه استاندارد به مركز بين المللي آزمون خودرو موسسه TUV-SUD آلمان در كشور چك اعزام و اين دو محصول در حضور كارشناسان موسسه استاندارد مورد بررسي مركز بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TUV-SUD قرار گرفت. طبق اعلام ايران‌خودرو ديزل، نتايج اين آزمون كه بر اساس استاندارد اروپايي 71/320/EEC و معادل استاندارد ملي 6742/ISIRI بوده است، حاكي از انطباق كامل خودروهاي مورد آزمايش با بالاترين استانداردهاي ايمني خودروهاي روز اروپاست. موسسه بين‌المللي صدور گواهينامه استانداردهاي بين‌المللي TUV-SUD با سابقه‌اي 140 ساله به عنوان يكي از اصلي‌ترين مراجع تاييد استانداردهاي روز جهان در زمينه انواع صنايع از جمله خودروسازي به حساب مي‌آيد. فراز با چهره اي كاملا متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. اين محصول يک کاميون 4*6 كشنده با قدرت كشندگي (وزن ناخالص تركيبي GCW) برابر با 49 تن است. موتور فراز از نوع WD615.96C مجهز به سيستم پيشرفته پاشش سوخت از نوع Common – Rail بوده و با قدرتي معادل 380 اسب بخار سطح آلايندگي Euro III را پاس مي كند. از ديگر خصوصيات کاميون فراز مي‌توان به گيربكس HW18710T مجهز به كليد پنوماتيكي تغيير وضعيت سبك و سنگين اشاره كرد كه 10 دنده جلو و 2 دنده عقب دارد. سيستم ترمز اين كاميون با بهره‌گيري از 140 ليتر ذخيره انرژي باد در مخازن و پهناي كفشك ترمز بيشتر و همچنين بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته ترمز ABS و ترمز كمكي EVB (ترمز موتوري) و خفه كن موتور (EB) كارآيي مطلوبي دارد. كاميون فراز با توجه به بهره گيري از سيستم هاي پيشرفته الكترونيكي، مجهز به سيستم كروز كنترل و محدود كننده سرعت و همچنين كليد مصرف اقتصادي در حالت بدون بار بوده و عيب يابي در كاميون فراز با دستگاه‌هاي عيب‌ياب الكترونيكي (Diagnostic Systems) انجام مي‌شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha