• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8910-18580.170927
  • خبرنگار : 71405

/پيام‌آوران عاشورا؛ استمرار نهضت حسيني/ حجت‌الاسلام جوان آراسته: اگر نهضت امام حسين(ع) را ادامه ندهيم دستاوردهاي كربلا از دست خواهد رفت

/پيام‌آوران عاشورا؛ استمرار نهضت حسيني/
حجت‌الاسلام جوان آراسته:
اگر نهضت امام حسين(ع) را ادامه ندهيم دستاوردهاي كربلا از دست خواهد رفت

عضو هيات علمي دانشگاه اديان و مذاهب گفت: ما بايد نهضت امام حسين(ع) را كامل كرده و ادامه دهيم، ‌در غير اين صورت دستاوردهاي كربلا را از دست خواهيم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين امير جوان‌آراسته مدرس تصوف و عرفان دانشگاه اديان در گفت‌وگو با خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه افراد زيادي به حسين بن علي(ع) معترض بودند كه چرا خاندانشان را همراه با خود مي‌برند، افزود: حكمت اينكه امام(ع) خانواده خود را همراه داشتند اين بود كه حادثه كربلا از زبان اقوام و نزديكان حسين بن علي(ع) ذكر شود و فقط سپاهان يزيد به نقل وقايع نپردازند.

وي با ذكر اينكه بعد از واقعه كربلا خاندان امام حسين(ع) در راه رسيدن به كوفه و سپس شام به سخنراني پرداخته و در خطبه‌هايي به افشاگري پرداخته‌اند، گفت: شايعاتي در ميان مردم پخش شده بود كه خاندان رسول‌الله نه تنها با رسول خدا نيستند، بلكه از دين اسلام هم خارج شده‌اند، زيرا در مقابل "خليفه رسول‌الله" موضع مي‌گيرند. حسين بن علي(ع) نيز مي‌دانستند كه واقعه‌اي كه رخ مي‌دهد فراتر از مسائل مطرح در دين است و بايد به دنبال زنده كردن ارزش‌هاي انساني كه ناديده گرفته مي‌شوند، باشند.

جوان آراسته افزود: اعرابي كه به سنت‌هاي خود در جنگ‌ها پايبند بودند و براي ميهمان ارزش زيادي قائل مي‌شدند، در مقابل سيدالشهداء، به گونه ديگري عمل مي‌كنند و زماني كه در حادثه كربلا دشمنان در حال حمله به خيمه‌ها بودند حضرت مي‌فرمايند: "ممكن است به اصولي پايبند نباشيد ولي بايد آزاده باشيد" يعني هر شخصي حتي اگر به دين و اصول آن اعتقاد نداشته باشد، لااقل بايد ارزش‌هايي را به عنوان معيار در زندگي داشته و از آنها پيروي كند.

وي درادامه با معرفي كتب "زندگاني سيدالشهداء" نوشته سيدجعفر شهيدي و "حماسه حسيني" به قلم شهيد مطهري افزود: اينكه شهيد مطهري كلمه "حماسه" را براي واقعه كربلا برگزيده قابل تامل است و اشاره به غافل نشدن از اين بعد قيام عاشورا دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha