• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8910-14756
  • خبرنگار : 71408

جمال شورجه: درجلسه دوم شوراي عالي سينما مسائل قابل اجراتر را مبنا قرار داديم

جمال شورجه:
درجلسه دوم شوراي عالي سينما مسائل قابل اجراتر را مبنا قرار داديم

جمال شورجه درباره جلسه روز گذشته شوراي عالي سينما گفت: بحث روي موضوعاتي مانند ماليات، بيمه، شهرك‌ها و سالن‌هاي سينمايي را در اولويت قرار داديم كه تا پيش از جشنواره‌ آنها را به نتيجه برسانيم.

اين عضو شوراي عالي سينما در گفتگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادامه دارد: در حقيقت در جلسه‌اي كه داشتيم مسائلي كه قابل اجراتر و سهل الوصول‌تر بود مبنا قرار داديم تا با استفاده از نظرات كارشناسان آنها را به مرحله اجرا نزديك كنيم. البته در جلسه روز گذشته آقاي احمدي‌نژاد و آقاي حسيني حضور نداشتند و فقط سينماگران عضو شورا تشكيل جلسه داده بودند.

شورجه افزود: به‌عنوان مثال در بحث‌ مالياتي ما يكسري قوانيني داريم كه اشخاص حقيقي و حقوقي مرتبط با سينما بايد ماليات خودشان را پرداخت كنند. براي اينكه اين امر براي سينماگران كمي تسهيل و كم هزينه‌تر شود به دنبال راهكارهاي قانوني هستيم و بايد با مراكز مالياتي وزارتخانه‌ و مراكز مالياتي كشوري صحبت شود، تا به نتايج مشتركي برسيم و بحث‌هاي مالياتي سينماگران را به مرحله اجرا نزديك كنيم.

وي درباره صحبت‌هايي كه در مورد اضافه شدن سينماگران ديگري به جمع اعضاي شوراي عالي سينما مي‌شود، بيان كرد: در اين مورد صحبتي نشد اما ما رايزني‌هاي خودمان را انجام مي‌دهيم. عزيزان ديگر هم رايزني‌هاي خودشان را با فيلم‌سازان، تهيه‌كنندگان و مسوولين انجام مي‌دهند تا نظرات آنها را گرفته ودر جلسات مطرح كنيم.

اين عضو شوراي عالي سينما در پايان از تشكيل احتمالي جلسه اين شورا تا پايان هفته خبر داد و گفت: قرار شد در جلسه آينده كه پنج‌شنبه 23 ديماه فردا برگزار مي‌شود مطالب را جمع‌بندي كنيم و اوايل هفته آينده مطالب جمع‌بندي شده را در جلسه‌اي با حضور جناب آقاي حسيني وزير ارشاد مطرح نماييم و در صورتي كه ايشان مطالب مطرح شده را تصويب نمايند، شايد بتوانيم اواخر هفته آينده شوراي عالي اصلي را با حضور رئيس‌جمهور تشكيل دهيم تا راهكارهاي نهايي را ارائه داده و آنها را به صورت قانوني مصوب كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha