• شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8908-18780
  • خبرنگار : 71058

در سومين مرحله رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 انجام مي‌شود؛ اجراي طرح دفاع عليه سامانه‌هاي موشكي كروز

در سومين مرحله رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 انجام مي‌شود؛
اجراي طرح دفاع عليه سامانه‌هاي موشكي كروز

سومين مرحله و آخرين روز از رزمايش بزرگ پدافند هوايي مدافعان آسمان ولايت 3 از بامداد امروز(شنبه) با هدف اجراي طرح دفاع عليه سامانه‌هاي موشكي كروز و كليه‌ هواپيماهاي بدون سرنشين و باسرنشين دشمن فرضي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 صبح امروز (شنبه)در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز مرحله سوم اين رزمايش اظهار كرد: در عمليات امروز ما با هجوم گسترده و همه جانبه انواع پرنده‌هاي دشمن مواجه خواهيم بود كه اين هواپيماها بعد از نقض حريم هوايي جمهوري اسلامي سعي در نفوذ به حريم هوايي مناطق حساس، صنعتي و هسته‌يي كشور را دارند.

اميرسرتيب دوم حميد ارژنگي اضافه كرد: امروز عمليات حجم آتش انبوه در ارتفاع پايين با استفاده از سامانه‌هاي توپخانه‌اي عليه اهداف موشكي، هواپيماهاي بدون سرنشين و هواپيماهاي با سرنشين دشمن انجام خواهد شد.

وي با اشاره به بهره‌گيري از سيستم‌هاي موشكي در عمليات امروز اظهار كرد: در مرحله سوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 ، استفاده از سيستم‌هاي موشكي برد كوتاه و برد متوسط را شاهد خواهيم بود و پيش‌بيني مي‌كنيم كه حجم عمليات امروز در بحث كشف ، شناسايي، رهگيري و انهدام اهداف دشمن بسيار بالا باشد.

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 در ادامه به عمليات‌هاي روز گذشته اشاره كرد و گفت: روز گذشته روز شكار په‌بادها (هواپيماهاي بدون سرنشين) بود. ديروز با توجه به بهره‌گيري از سامانه‌هاي توپخانه‌اي و سامانه‌هاي موشكي برد كوتاه كه در معابر نفوذي و اقصي نقاط كشور مستقر شده بودند ، عمليات پرحجم هجوم هواپيماها و په‌بادها را از طرف مقابل يعني دشمن فرضي عليه اهداف پدافندي شامل مراكز حساس و حياتي، مراكز صنعتي و مراكز جمعيتي شاهد بوديم كه با آتش پرحجم يگان‌هاي پدافندي مواجه شدند به گونه‌اي كه بيش از 10 فروند هواپيماي بدون سرنشين در اين مناطق منهدم شد.

ارژنگي اضافه كرد: در ادامه عمليات روز گذشته هجوم سنگين هواپيماهاي شكاري بمب‌افكن نيز در صحنه رزم وجود داشت كه در موارد بسيار زيادي وضعيت قرمز از طرف يگان‌هاي پدافندي اعلام و ابلاغ شد و بلافاصله عمليات مقابله با هواپيماهاي شكاري باا ستفاده از سيستم‌هاي پدافندي اعم از توپخانه و سامانه‌هاي موشكي برد كوتاه و متوسط آغاز شد كه در بيش از 30 مورد، عمليات قفل بر روي اهداف با موفقيت به اجرا درآمد و با اخطار‌هايي كه از طريق سامانه‌هاي توپخانه‌اي داده شد ،‌اين هواپيماها مجبور به عقب‌نشيني و بازگشت به يگان‌هاي خود شدند.

وي افزود: از سوي ديگر در بخشي از عمليات ديروز استفاده از هواپيماهاي رهگير پدافندي را شاهد بوديم كه طي آن ،با فرمان صادره از طريق شبكه يكپارچه قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش ، هواپيماهاي آماده (اسكرامبل) از يگان‌هاي مختلف به پرواز درآمدند و عميلات رهگيري را با استفاده از تاكتيك‌هاي صادره از سوي افسران كنترل شكاري مستقر در رادارها انجام دادند و به طرف هواپيماهاي دشمن هدايت شدند و با اعلام هشدار و رهگيري، آنها را به عقب راندند.

سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 با بيان اين‌كه در عمليات روز گذشته، شاهد استفاده از مراكز فرماندهي و كنترل تاكتيكي و يدكي بوديم اظهار كرد: در ادامه عمليات‌هاي روزهاي گذشته، كار آمادرساني ، قطعه‌رساني، نگهداري و تعمير در محل در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام شد كه با توجه به گستردگي يگان‌هاي پدافندي در نقاط سخت و صعب‌العبور ، عمليات آمادرساني به نحو شايسته‌اي به انجام رسيد و بخشي از توان قرارگاه پدافند هوايي ارتش براي اجرا در زمان بحران به خوبي نشان داده شد.

ارژنگي در پايان به ارائه گزارشي از وضعيت كشف و شناسايي طي 24 ساعت گذشته پرداخت و گفت: تعداد كل مسيرهاي كشف شده توسط رادارهاي ما در 24 ساعت گذشته دو هزار و 891 مورد و تعداد كل مسيرهاي شناسايي شده طي اين زمان، دو هزار و 172 مورد بوده است. در اين بازه زماني همچنين 645 هواپيماي ناشناس كشف و شناسايي شده‌اند و 10 هزار و 608 مورد گزارشات مختلف نيز از سوي شبكه گسترده ديده‌باني كل كشور به مراكز فرماندهي و كنترل قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ابلاغ شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha