• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8908-14239.168399

معاون صدا در گفت‌وگو با ايسنا مطرح كرد: حضور گويندگان راديو در تلويزيون ممنوع شده

معاون صدا در گفت‌وگو با ايسنا مطرح كرد:
حضور گويندگان راديو در تلويزيون ممنوع شده

معاون صدا در گفت‌وگويي با خبرنگار سرويس راديو ايسنا شركت كرد و به پرسش‌هايي درباره‌ي ارزيابي برنامه‌هاي راديويي، معيارهاي معرفي برنامه‌هاي ويژه‌ي راديويي، حضور گويندگان راديو در تلويزيون و لزوم كوتاه شدن برنامه‌ها در راديو و اهميت حفظ منبع خبر در رسانه‌ي ملي پاسخ داد.

تشكيل كميته ارزيابي برنامه‌يي

محمد حسين صوفي  از تشكيل كميته‌اي خبر داد كه با يك نگاه علمي، راديو را ارزيابي و برترين‌هاي راديو را معرفي مي‌كند و گفت: اين كميته با حضور اساتيد دانشگاه و كارشناسان رسانه‌يي همه خروجي‌هاي آنتن راديو را بررسي مي‌كند.

معاون صدا به اين پرسش ايسنا كه آيا تفكر برنامه‌ريزي شده در راديو نهادينه شده است؟ پاسخ مثبت داد و گفت: تفكر برنامه‌ريزي شده در راديو نهادينه شده است؛ رمز ماندگاري بستگي به حركت بر مدار برنامه دارد. اگر راديو بخواهد ماندگار و سرآمد شود، بايد افق و برنامه‌ريزي داشته باشد.

وي عنوان كرد: چهار محور دين، اخلاق، اميد و آگاهي بر بستر خانواده و روابط اجتماعي توسط رييس سازمان صدا و سيما به راديو نيز ابلاغ شد. ما با توجه به اين‌ محورها از 19 شبكه‌ي راديويي خواسته‌ايم برنامه‌سازي كنند. برنامه‌ها در زمان مقرر نوشته و توضيح داده شد. بر اين اساس 70 هزار ساعت برنامه در ساختارها و موضوعات مختلف براي اقشار و شبكه‌هاي مختلف، توليد و پخش مي‌كنيم. اقدام بعدي ما ارزيابي عملكرد است تا ببينيم اين برنامه‌ها تا چه حد محقق شده‌اند.

سرما‌يه‌گذاري روي برنامه‌هاي شاخص

محمد حسين صوفي با اشاره به اين ‌كه راديو روزانه 350 ساعت برنامه از 19 كانال راديويي پخش مي‌كند، خاطرنشان كرد: همه اين برنامه‌ها، جذاب نيستند. برنامه‌هايي كه جذابيت بيشتري دارند و مخاطب بيشتري را جذب كرده و تاثير‌گذاري بيشتري داشته‌اند را «برنامه‌هاي ويژه» ناميده‌ايم. روي اين برنامه‌ها سرمايه‌گذاري بيشتري انجام خواهيم داد. اين برنامه‌ها از اين لحاظ شاخص و ويژه ناميده شده‌اند كه نسبت به ساير برنامه‌ها جذابيت بيشتري دارند نه اين‌كه خط مشي ساير برنامه‌ها ويژه نباشد.

مخالفت با حضور گويندگان راديو در تلويزيون

معاون صدا در ادامه اعلام كرد: من كاملا با حضور گويندگان و گزارشگران راديو در تلويزيون مخالف هستم. حضور گويندگان و مجريان راديو در تلويزيون ممنوع شده است و تا زماني كه با كمبود گوينده در راديو مواجه هستيم، اين قانون ادامه پيدا خواهد كرد.

وي با اشاره به برنامه‌هايي مثل «راديو هفت» كه از تلويزيون پخش مي‌شود، گفت: هر برنامه‌اي كه باعث معرفي راديو، دست‌اندركاران راديو و توانايي‌هاي اين رسانه شود، براي راديو مفيد است.

 برنامه‌هاي راديو بايد كوتاه باشد

محمد حسين صوفي در پاسخ به پرسش ايسنا درباره‌ي لزوم كوتاه شدن برنامه‌هاي راديويي، ياد‌آور شد: برنامه‌هاي راديو بايد بيش از پيش با مخاطب ارتباط برقرار كند. مخاطب پذيرش شنيدن نمايش 30 دقيقه‌اي را ندارد و برنامه‌هاي سه دقيقه‌اي و كوتاه را مطالبه مي‌كند.

معاون صدا عنوان كرد: ظرف دو سال گذشته، راديو از لحاظ كيفي توسعه‌ي زيادي پيدا كرده است، يعني انتقادات به راديو كاهش پيدا كرده و گزارشات ما در مركز نظارت راديو نشان مي‌دهد ايرادات راديو بسيار كمتر از گذشته شده است.

بيان منبع؛ شأن حرفه‌يي رسانه

معاون صدا در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني‌بر اين تا چه حد براي ذكر منبع در ارائه‌ي خبرهاي راديو اهميت قائل هستيد؟ گفت: يكي از شئون حرفه‌يي رسانه‌، بيان منبع خبر است. ما بايد به درجه‌اي از رشد و بالندگي و فهم و پويايي برسيم كه در جهت افزايش اعتماد و تفاهم متقابل وقتي از گزارش يا خبر يا تحليل رسانه‌ي ديگري استفاده مي‌كنيم، منبعش را ذكر كنيم. برنامه‌سازان راديو بايد اين اصل حرفه‌اي را رعايت كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha