• جمعه / ۳۰ مهر ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8907-19757

بانوي اول «قهوه‌ي تلخ»: اين سريال بيشتر از پخش تلويزيوني ديده شد

بانوي اول «قهوه‌ي تلخ»:
اين سريال بيشتر از پخش تلويزيوني ديده شد

اليكا عبدالرزاقي كه در سريال «قهوه تلخ» نقش «فخرالتاج» را بازي مي‌كند، درباره‌ي لطمات احتمالي كه به كيفيت يك سريال به هنگام پخش هر شبي از تلويزيون وارد مي‌شود، گفت: روز پخش‌بودن و آنتن‌ داشتن، باعث مي‌شود كه كيفيت كار آسيب ببيند.

اين بازيگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، خاطرنشان كرد: در پخش تلويزيوني براي تمرين‌كردن بازيگران به دليل محدوديت‌ زماني با مشكل روبه‌رو مي‌شويم و طبيعي است كه استرس كار بالاست. در چنين شرايطي فشار زيادي روي اعضاي گروه است، اما در شرايط فعلي كه پخش سريال در شبكه‌ي نمايش خانگي انجام مي‌شود، آرامش بيشتري وجود دارد.

اين بازيگر با اشاره به آرامش بازيگران در شرايطي كه فيلم در شبكه‌ي خانگي عرضه مي‌شود، افزود: اين روزها تمرين‌هاي بيشتري مي‌كنيم، پلان‌هاي گرم‌تري مي‌گيريم و با اعتماد به نفس بيشتري كار مي‌كنيم؛ اين‌گونه تاثير‌گذاري سريال هم افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: البته اگر اين مجموعه از تلويزيون پخش مي‌شد و پخش روزانه نداشت، شايد باز هم اين كيفيت به‌دست مي‌آمد.

بازيگر سريال «قهوه تلخ» درباره‌ي اين‌كه آيا عدم پخش اين سريال از تلويزيون باعث كاهش تعداد مخاطبان اين مجموعه مي‌شود؟ بيان كرد: من هم پيش از آغاز توزيع سريال فكر مي‌كردم كه تعداد زيادي از مخاطبان خود را از دست خواهيم داد، اما اكنون ديدم كه كاملا برعكس شد و اين سريال به خوبي ديده شده است.

عبدالرزاقي با اشاره به پخش گسترده‌ي سريال «قهوه تلخ» بيان كرد: فكر نمي‌كردم كه امكان توزيع فيلم در ايران تا اين حد وجود داشته باشد و به همه‌ي شهرها و شهرستان‌ها برود و اكنون با توجه به بازخوردي كه از مردم گرفته‌ام، احساس مي‌كنم اين سريال، بيشتر از زماني كه در تلويزيون پخش مي‌شد، ديده شده است.

وي درباره‌ي مخاطبان اين مجموعه افزود: مخاطبي كه سي‌دي اين مجموعه را خريداري مي‌كند، حتما قصد ديدن آن را دارد. اما وقتي يك سريال از تلويزيون پخش مي‌شود، چون زمان پخش آن غيرقابل تغيير است، ممكن است اتفاقاتي جلوي ديدن سريال را بگيرد، اما وقتي فرد سي‌دي آن را دارد، هر وقت، زمان آزادي در اختيار داشته باشد، صرف ديدن فيلم مي‌كند.

وي در پاسخ به پرسش ايسنا درباره‌ي كامل نبودن متن سريال و دشواري بازي در اين شرايط توضيح داد: ما عادت كرده‌ايم؛ اما اين‌گونه هم نيست كه هيچ چيزي از متن داستان مشخص نباشد، بلكه حدود ساختار داستان را نويسنده‌ها مي‌دانند و كارگردان هم در جريان است، اما سكانس‌ به سكانس معلوم نيست كه چه اتفاقي مي‌افتد و ما ديگر به اين نوع بازي‌كردن عادت كرده‌ايم و آن را بلديم.

عبدالرزاقي در گفت‌وگو با ايسنا بيان كرد: ما عادت كرده‌ايم كه تداوم حسمان بايد چگونه باشد و سكانس‌هاي قبلي را مرتب چك كنيم و بقيه‌ي اعضاي گروه نيز حواسشان به اين موضوع هست.

عبدالرزاقي با رد شباهت مجموعه‌هاي طنز مهران مديري بيان كرد: طنز در كارهايي كه با مهران مديري، مدام به روز شده است. البته وجود المان‌هاي تكراري است كه از خنده تماشاچي خنده مي‌گيرد، چون تكرار يك لحظه‌ در بازي طنز، براي مخاطب حالت نوستالژي پيدا كرده است يا نوع گويش يك بازيگر خاص باعث مي‌شود كه تماشاچي براي خود يك تصوير بسازد و همان تصوير باعث مي‌شود كه خنده‌دار و جذاب‌تر شود.

وي تأكيد كرد: واقعا اين تكرار‌ها در بازي‌ها جذاب است. اما نوع كار، تكراري نيست و كاملا ساختار و نوع بازي‌هاي تفاوت دارد.

عبدالرزاقي با اشاره به ثابت بودن تيم طنز مهران مديري بيان كرد: من فكر مي‌كنم كه تماشاگر دوست دارد تيم ثابت را ببيند و اگر چند بازيگر جديد نيز به كار اضافه مي‌شوند، بايد بتوانند در گروه حل شوند وگرنه بيننده كار را پس مي‌زند؛ چراكه تماشاگر به تيم مشخصي كه مدام كار آنها را ببيند، عادت كرده است و اين حسي است كه من از مخاطبان گرفته‌ام.

به گزارش ايسنا، اليكا عبدالرزاقي متولد 1358، فارغ‌التحصيل ادبيات نمايشي است. او از سال 76 كارش را با تئاتر شروع كرد و در سال 77 با سريال «گمشده» مسعود نوابي به تلويزيون معرفي شد. اولين كار طنز جدي او مجموعه «باغ مظفر» به كارگرداني مهران مديري است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha