• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۸۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8907-16261
  • منبع : مطبوعات

مشاور رييس جهوري در امور روحانيت: ولايت فقيه ميوه اجتهاد و مرجعيت است

مشاور رييس جهوري در امور روحانيت:
ولايت فقيه ميوه اجتهاد و مرجعيت است

رييس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه، ولايت فقيه را ميوه اجتهاد و مرجعيت دانست و گفت:‌ سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم، ‌ارتباط وسيع و جدايي ناپذير مرجعيت و رهبري را نمايان‌تر مي سازد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سقاي‌بي‌ريا در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر مقام‌ معظم‌ رهبري به قم، وحدت و انسجام حوزه‌هاي علميه را يکي از عوامل موفقيت کشور دانست واظهارداشت: يکي از پيامد‌هاي روشن اين سفر وحدت جدايي ناپذير،‌ولايت فقيه و مرجعيت است.

وي، ولايت فقيه را ميوه بوستان مرجعيت و اجتهاد دانست و افزود: برخلاف آن چيزي که بد خواهان اسلام و نظام مي‌خواهند القا کنند، پيام اين سفر ارتباط وسيع و جدايي ناپذير مرجعيت و ولايت فقيه است.

مشاور رييس جهوري در امور روحانيت با تاکيد بر ارتباط عاطفي صميمي و دو سويه مقام‌ معظم‌ رهبري و مراجع تقليد گفت: مراجع عظام عنايت ويژه‌اي به مقام‌ معظم‌ رهبري دارند؛ و در سفر ايشان به قم ملاقا‌ت‌هايي نيز با ولي‌امر مسلمين خواهند داشت و خط بطلاني بر روي شايعات و شبهات دشمنان که همانند کف روي آب است، کشيده خواهد شد.

وي در ادامه سخنان خود با تاکيد بر اعلام پيوند ناگسستني مرجعيت و ولايت و حوزه‌ با نظام، يادآور شد: مراجع عظام با وجود سلايق متفاوت‌ و خاص، بدون استثنا، همگي تضعيف نظام جمهوري اسلامي را حرام مي‌دانند و به عنوان يک موضع قاطع مايه افتخار است، همچنين در ديدارهاي رهبري با مراجع، گفت و گو‌هايي صورت خواهد گرفت که بسيار کار ساز و اصولي خواهد بود.

سقاي بي‌ريا، تضارب افکار و آرا را يکي ديگر از برکات سفر مقام‌ معظم‌ رهبري به قم دانست و ابراز داشت: طي اين سفر نوعي تضارب آراء که خود مقام‌ معظم‌ رهبري پايه‌گذار آن هستند، طي جلساتي با نخبگان حوزه بوجود خواهد آمد و طلاب جوان به بيان ديدگاه‌هاي خود خواهند پرداخت و از طرف ديگر هم در بالاترين سطح اين نظرات شور و مشورت و تبادل نظر مراجع عظام صورت مي‌گيرد که اين امر بسيار مهم بوده و در پيشرفت حوزه موثر است.

وي، تبيين امور را از اهداف اصلي اين سفر اعلام و رسيدگي به نيازمندي‌هاي طلاب و حوزه‌ها از جمله کمبود مکان تدريس، مدرسه و فراهم‌ آوردن زير ساخت‌ها و نيازمندي‌هاي سخت افزاري را از جمله نتايج مهم سفر برشمرد.

مشاور رييس جمهور در امور روحانيون، توجه به زير ساخت‌هاي قم به عنوان ام‌القراي جهان اسلام را مورد تاکيد مقام‌ معظم‌ رهبري و مراجع دانست و تصريح کرد: برآورده شدن اين مطالبات و زيرساخت‌ها مي‌تواند نقش و شأن قم را آن گونه که شايسته است، ايفا نمايد.

وي، درک هويت حوزه را از ديگر برکات سفر مقام‌ معظم‌ رهبري به قم اعلام کرد و گفت: وقتي که طلبه‌ها حوزه هاي علميه مي‌بينند که مقام‌ معظم‌ رهبري به امور حوزه و موضوعات مربوط به آن توجه خاصي دارد،‌باعث مي‌شود که حوزه موقعيت خودش را درک کند.

رييس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه ادامه داد: وقتي سفر رهبري و اخبار مربوط به آن در سطح جهان منتشر مي‌شود، هويت قم در حقيقت براي جهان معرفي مي‌گردد و جهانيان به حوزه‌هاي علميه توجه بيشتري خواهند کرد.

وي با تاکيد بر نا اميد شدن دشمنان نظام همزمان با سفر مقام‌ معظم‌ رهبري به قم، تصريح کرد: يکي از اهدافي که دشمنان از فتنه سال گذشته بر روي آن سرمايه‌گذاري کرده بودند، تلاش براي جدا کردن حوزه‌هاي علميه از انقلاب بود که خوشبختانه موفق نشده و با اين سفر و مشاهده همدلي‌ها به طور کلي مأيوس خواهند شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha